Lapsen aistimushakuisuus ja aistiherkkyydet
Te, joiden lapsilla/ lapsella ollut pienenä aistimushakuisuutta ( nuolee/ puree esineitä pöivittäin vuosien ajan, juoksentelee ympäriinsä, räplää kaikkea), aisti ali/yliherkyyksiä ( kuulo, haju, maku, tunto) ja mahdollisesti puheen hidasta kehitystä, niin millaisia lapsenne olivat isompana.
Kommentit (4)
Vai että aistimushakuisuus... Enpä ole kuullutkaan, onko jokin uusi trendi alkamassa? Eikö enää kannata olla yliherkkä? Taitaa olla jo ihan last season, niinkuin adhd ym...
Vierailija kirjoitti:
Vai että aistimushakuisuus... Enpä ole kuullutkaan, onko jokin uusi trendi alkamassa? Eikö enää kannata olla yliherkkä? Taitaa olla jo ihan last season, niinkuin adhd ym...
Pakko nauraa :). Näin sitä kuvattu minulle terveydenhuollon toimesta kun olen asiasta kysellyt. Minulle kelpaisi hyvin jos lapsella ei olisi moista "muotipiirrettä" - vai oliko se jo vanhanaikaista. Saisikohan lapsenkin sen ymmärtämään.
No joo, mutta asiaan. Tällainen juttu on ollut ja olisi mukava kuulla jos jolla kulla kokemusta asiasta ja mikä auttanut ja kasvoiko pois vai tuliko lisää jotain " muotipiirteitä" ja mitä. Etenikö myös puheenkehitys miten? Tuliko lapsesta ns. tavis vai jonkun " muotipiirteen" edustaja.
Ap
Kai jollakin jotain kokemusta?