Aikuisopiskelusta kokemuksia, kommentteja
Olen 42-vuotias nainen, työpaikkani on niin varma kuin nykyaikana voi olla; lähdön uhkaa ei ole ollut tänä 20 vuonna kun olen työssäni ollut, mutta se voi luonnollisesti olla edessä koska vaan. Menin työhöni "väliaikaisesti" vain yo-merkonomin tutkinnolla, mutta pääsin äkkiä imuun, pidän työstäni ja työnkuvastani, voin itse vaikuttaa sen kehittämiseen ja tulen toimeen palkallani. Kuitenkin on aina kaihertanut se, etten ole opiskellut sen enempää ja nyt tekisi kovasti mieli (40:n kriisi ehkä?). Mutta ongelmani on, että mikään varsinaisesti ei kiehdo tai kiinnosta enempää kuin muutkaan, joten mistä sitä keksii mitä/minne opiskelemaan? Olen käsityksessä, että aikuisopiskelijat ovat kiinnostuneet jostain alasta enemmän ja sen vuoksi alkaneet sitä opiskella, vai oletteko vain arponeet jonkun muiden yhtä lailla kiinnostavien joukosta? Ammattitutkintoa, syventäviä vai mitä? Taloudellisesti uskon asian järjestyvän ja nyt se olisi ajankäytöllisestikin mahdollista.
Olisi ihanaa saada syventyä johonkin asiaan (mikä se voisi olla, en tiedä), ottaa selvää, kirjoittaa siitä, olla "vastuussa" kirjallisen tehtävän laadusta jollekin, vaikka tietysti olen työstänikin. Mutta tehdä jotain uutta, oppia uutta!
Kauppa- tai oikeustiedettä avoimeen yliopistoon ja ensi vuonna mahdollisesti sisään. Noilla aloilla on hyvä työllisyys ja asialliset palkat.