Nainen haluaa ottaa luokseen vain isomman lapsen
Taustaa: meillä oli yli 15 vuoden liitto josta lapset poika 13 vuotta ja tyttö 8 ikäinen. Poika on aina ollut äitin poika: kun olimme vielä perhe äiti antoi pojalle aina rahaa kaikkeen mihin tämä halusi ja oli tytön koulutavaroittenkin kanssa harkitsevai. Minä taas olen ollut paremmin pataa tytön kansssa ja kävimme mm. Yhdessä puuhamaassa. Äiti jopa suhtautui siihen retkeen ivallisesti ja kysyi oletteko ihan varmoja että pärjäätte kahdestaan. Itse hän ei ole vienyt lapsia kauas mutta pojalle pitää ostaa merkkivaatteet ettei koulussa muka syrjitä.
Niin se asia on se että meille on tulossa ero ja nainen puhuu siitä miten sitten pojalle on oma huone ja miten voi vihdoin kavereitakib pyytää kylään. Nyt lasten huone on jo pojan kun ei 8 ikäistä tyttöä voi laittaa samaan huoneeseen. Tyttö nukkuu olohuoneessa alkovissa ja minä nukun eteiseen laitetulla sängyllä. Nainen nukkuu myös olohuoneessa sängyllä lähempänä keittiötä.
Minä haluaisin tietysti että huoltajuus järjestettäisiin niin että lapsia ei eroteta. Poika jopa tykkää siskon seurasta vaikka on nuorempi. Poika jopa vie siskoa välillä burger kingiin minun antamilla rahoilla. Lasten äidin mielestä tämä on tuhlaamista.
Nainen oli joskus upea äiti joka välitti lapsista yhtä paljon. Tytön ollessa pieni hän sai prinsessan kohtelun mutta jokin muuttui. Naisesta on tullut kylmä ja välinpitämätön ja vain pojan seura kelpaa. Tämän takia meille se ero tuleekin.
Miten saan naisen nyt ymmärtämään että lapsia ei saa erottaa eri vanhemmille? Molemmat ovat yhtä tärkeitä. Mitä olette mieltä? Vai pitäisikö mennä pariterapiaan jos nainen vielä heräsi? Ehdotin naimisiinmnoakin mutta ei ole suostunut kun kosin tytön syntymän aikaan. Sanoi että se velvoittaa liikaa. Mitä tekisitte sijassani?
Kommentit (27)
Varmaan tytölle tekisi hyvää olla yökylässä jossain kaverin tai sukulaisen luona.
Eroatte. Haet lähihuoltajuutta. Äidille tapaamisoikeus. Muuta vaihtoehtoa ei ole, jos äiti ei "huoli" molempia viikko-viikko ratkaisulla.
tytön lähivanhemmuus sinulle, pojan lähivanhemmuus äidille. Parillisina viikonloppuina lapset ovat sinun luonasi, parittomina viikonloppuina äidin luona. Lomat puoliksi.
Näin lapset olisivat aina lomilla ja viikonloppuina yhdessä joten säilyisivät lähes yhtä tiiviinä kaksikkona kuin tähänkin asti. Kumpikaan ei joutuisi maksamaan elareita. Tässä yksi toimiva vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
ensimmäisenä alat dokumentoimaan tytön sorsimista, nauhoitat kaikki keskustelut yms jotta voit tarvittaessa todistaa syrjinnän
sitten haet molempien huoltajuutta itsellesi
Ihan samaa olin tulossa sanomaan. On hyvä, jos saat näytettyä toteen, miten eriarvoista lasten kohtelu on. Hae sitten kummankin lapsen lähivanhemmuutta.
Kiitos. Annootte todella hyviä neuvoja. Jään nyt punnitsemaan eri vaihtoehtoja.
Kiitos teille kaikille jotka olette vastanneet ja tukeneet sekä esittäneet ratkaisuehdoytuksia. Välillä tuntuu kuin itse kuvittelisin kaikeen mutta ehkä kaikki ei olekaan vain mielikuvitustani.