Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen haluaa ottaa luokseen vain isomman lapsen

epätoivoinen!
26.04.2017 |

Taustaa: meillä oli yli 15 vuoden liitto josta lapset poika 13 vuotta ja tyttö 8 ikäinen. Poika on aina ollut äitin poika: kun olimme vielä perhe äiti antoi pojalle aina rahaa kaikkeen mihin tämä halusi ja oli tytön koulutavaroittenkin kanssa harkitsevai. Minä taas olen ollut paremmin pataa tytön kansssa ja kävimme mm. Yhdessä puuhamaassa. Äiti jopa suhtautui siihen retkeen ivallisesti ja kysyi oletteko ihan varmoja että pärjäätte kahdestaan. Itse hän ei ole vienyt lapsia kauas mutta pojalle pitää ostaa merkkivaatteet ettei koulussa muka syrjitä.

Niin se asia on se että meille on tulossa ero ja nainen puhuu siitä miten sitten pojalle on oma huone ja miten voi vihdoin kavereitakib pyytää kylään. Nyt lasten huone on jo pojan kun ei 8 ikäistä tyttöä voi laittaa samaan huoneeseen. Tyttö nukkuu olohuoneessa alkovissa ja minä nukun eteiseen laitetulla sängyllä. Nainen nukkuu myös olohuoneessa sängyllä lähempänä keittiötä.

Minä haluaisin tietysti että huoltajuus järjestettäisiin niin että lapsia ei eroteta. Poika jopa tykkää siskon seurasta vaikka on nuorempi. Poika jopa vie siskoa välillä burger kingiin minun antamilla rahoilla. Lasten äidin mielestä tämä on tuhlaamista.

Nainen oli joskus upea äiti joka välitti lapsista yhtä paljon. Tytön ollessa pieni hän sai prinsessan kohtelun mutta jokin muuttui. Naisesta on tullut kylmä ja välinpitämätön ja vain pojan seura kelpaa. Tämän takia meille se ero tuleekin.

Miten saan naisen nyt ymmärtämään että lapsia ei saa erottaa eri vanhemmille? Molemmat ovat yhtä tärkeitä. Mitä olette mieltä? Vai pitäisikö mennä pariterapiaan jos nainen vielä heräsi? Ehdotin naimisiinmnoakin mutta ei ole suostunut kun kosin tytön syntymän aikaan. Sanoi että se velvoittaa liikaa. Mitä tekisitte sijassani?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on dysfasia jonka takia kirjoitan oudosti.

Vierailija
2/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos koittaisit saada molemmat lapset itsellesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinpa auttaa jotenkin.

Mieleen ei tule muuta, kuin että ehkä naisella on jotain selvittämätöntä kaunaa tai katkeruutta omasta lapsuudesta. Ja ehkä kun tyttö on kasvanut, nainen näkee hänessä itseään ja ehkä kokee sitä kaunan aihetta en tiedä.

Ehkä tietämättään rankaisee tyttöä jostain.

Ehkä on tietämättään kade tytölle jostain jota tällä on, mitä hän ei itse saanut.

Isän rakkaus?

Vai voiko olla mustasukkainen sinun huomiosta?

Vierailija
4/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua myöskään erottaa lapsia äidistään. Viikko viikko systeemi toimisi jos tietäisin että tytöllä on äidin luona asiat yhtä hyvin kuin pojalla.

Vierailija
5/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaikki muut nukutte jossain käytävillä ja olohuoneissa, ja yksi perheenjäsen saa ainoan makuuhuoneen kokonaan itselleen?

Ensin tietysti ihmettelen, miten teitä on neljä henkeä kaksiossa. Mutta myöhäistä miettiä muuttamista ja muita järjestelyjä.

Seuraavaksi ihmettelen, miten joku vanhempi voi noin palvoa yhtä lasta. Ja juuri poikaa. Miksi poika pitää nostaa jalustalle? Yrittääkö nainen tämän kautta miellyttää edelleen isäänsä? En keksi ketä muuta poika symboloisi, kun sinä olisit saatavilla mutta sinut työnnetään syrjään.

Nainen lienee pahasti terapian tarpeessa.

Vierailija
6/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/5

Vierailija
7/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa onko naisella jotenkin vaikea suhde isäänsä? Nainen yrittää miellyttää tätä ja isä torjuu tai väheksyy?

Narsistinen isä?

Vierailija
8/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan voi varmistaa että tytöllä on yhtä hyvä olla äidillään. Mutta jos saat viikko-viikko systeemin, ainakin sisarukset on yhdessä, ja heillä on hyvä olla edes sinun luona joka toinen viikko. Äiti ei nyt vaikuta kauhean tasapainoiselta.

Vierailija
9/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te kaikki muut nukutte jossain käytävillä ja olohuoneissa, ja yksi perheenjäsen saa ainoan makuuhuoneen kokonaan itselleen?

Ensin tietysti ihmettelen, miten teitä on neljä henkeä kaksiossa. Mutta myöhäistä miettiä muuttamista ja muita järjestelyjä.

Seuraavaksi ihmettelen, miten joku vanhempi voi noin palvoa yhtä lasta. Ja juuri poikaa. Miksi poika pitää nostaa jalustalle? Yrittääkö nainen tämän kautta miellyttää edelleen isäänsä? En keksi ketä muuta poika symboloisi, kun sinä olisit saatavilla mutta sinut työnnetään syrjään.

Nainen lienee pahasti terapian tarpeessa.

Niin no naisrlla oli outo perhe jossa samalla tavalla lapset oli jaettu vanhempien kesken. Se voi totta kyllä nyt kun sanot selittää miksi hän arvostaa poikaa noin. Välillä hän myös sysää tyttöä minulle ja sanoo että hänen isänsä oli hänelle täydellinen isä ja minä en huomioi tyttöä tarpeeksi. Hän ei kai ymmärrä että vanhemman pitää antaa huomiota molemmille eikä sitä jaeta lasten kesken jonain sukupuolijakona.

Vierailija
10/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ei voi muuttaa, eikä päättää heidän puolestaan, joten tuskin voit vaikuttaa tilanteeseen oikein mitenkään.

Naisen käytös tuntuu pahalta. Kannusta sinä tyttöä ja muista kertoa hänelle kuinka paljon häntä arvostat ja rakastat. Poika on jo niin iso, että voihan hän tulla luoksesi vierailemaan itsenäisestikin ja tapaa siskoa samalla.

Tyttöä ei kannata pakottaa edes tapaamaan tuollaista äitiä, jos tyttö ei halua tavata.

Vierailija
11/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuon perusteella sallinet jos epäilen, että naisen isä olisi ollut täydellinen ja huomioiva. Nainen ilmeisesti haluaa nähdä isänsä täydellisenä, ja nyt kohdistaa samaa palvontaa poikaansa. Kuulostaa lohduttomalta solmulta, joka juontaa niin kaukaa että sinä et sitä saa auki.

Vierailija
12/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitillä jotain ongelmia lapsuudessa. Joko äiti selvittää päätään terapiaan tai ero ja otat tytön mukaas. Poikahan on jo sen ikäinen, että hänen mielipiteensä tulee kuulla.

Vierailija
13/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottanut hänelle terapiaa mutta ehdotus sivuuteyaan kun hän ei mitään terapioita tarvitse. Minun pitäisi muka oppia rakastamaan tyttöä samoin kuin hän rakastaa poikaa niin he saisivat yhtä paljon rakkautta. Kysyin häneltä mitä tapahtuu jos jompi kumpi meistä kuolee ja hän sanoi että silloin hankitaan uusi puoliso kun yksinhuoltaja ei pärjää. Hän ei ole aina oikein kiinni tämän maailman jutuissa. Olen jo tottunut mutta lasten tulevaisuus on eri asia.

Vierailija
14/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos koittaisit saada molemmat lapset itsellesi?

Tämä on varmaan paras vaihtoehto. Eikö 13-vuotias saa jo itsekin vähän sanoa asiaan? Eli häntä kuullaan asiasta?

Ehdottomasti ala ajaa, että otat molemmat, ja sisaruksia ei saa erottaa.

Vierailija
15/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pysty pakottamaan naista rakastamaan tyttöä. Voit vain itse rakastaa häntä. Jos nainen haluaa että otat tytön, ehkä niin on hyvä, mutta vain jos poika on myös teillä esim joka toinen viikko tai kaksi päivää viikosta. Että sisarukset saavat olla välillä samaa perhettä. Poika voi parin vuoden päästä jo itse vaikuttaa siihen paljonko on luonasi, ja voi halua olla enemmän.

Tosin äiti voi takertua poikaansa ja syyllistää tätä, ja tämä ei velvollisuuden tuntoisena pysty olemaan äidilleen epälojaali ja "hylkäämään" tätä. Siksi ole varovainen mihin järjestelyyn nyt suostut, siitä voi tulla kiveen hakattu.

Vierailija
16/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä esitän eri teorian. Äitillä on vaikea äitisuhde, näkee tyttärestään itseään ja siirtää traumaa. On ehkä kateellinen tytölleen, pettynyt ettei tyttö ole täyttänyt jotain hänen asettamaan kriteeriä. Ehkä lapsuudessa jo opetettu, että poikalapset on parempia jne. Mut joo ero.

Vierailija
17/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariterapia on loistava tuki myös erossa, olkoonkin silloin eroterapiaa. Jos mitenkään saat hänet lähtemään avoimin mielin sellaiseen, se voisi olla oikea apu. Monille syyksi riittää ajatus siitä, että estetään eroon liittyvät riidat, ja keskusteluihin saadaan järkevä, puolueeton taho mukaan.

On aika selvää, että lasten äidissä olisi enemmänkin terapioitavaa, mutta siihen ei voine vaikuttaa. Varmaan hänen lapsuutensa outoudet vaikuttavat kaikkeen.

Paljon myötätuntoa ja voimia sekä sinnikkyyttä tilanteen viemiseen parempaan suuntaan. Oikeasti liikutuin sun tekstistä. Sulla on sydän paikallaan.

Vierailija
18/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto jossa asumme on iso kaksio jossaa on outo pohjaratkaisu joten pojan huone on pieni ja muut tilat isot. Alkovi jossa tyttö nukkuu on nurkka kerrossängtllä eli tehty pieneen tilaan tilaa tuova ratkaisu. Nukuimme lasten äidin kanssa ennen kerrossängyssä mutta tämä tilapäisratkaisu on ollut käytössä muutaman vuoden. Oikeastaan koko kuvio on ollut outo jo pitkään mutta lapset eivät ole näkyvästi oireileet. Tai no tyttö usein kysyy tykkäätkö sinä isi minusta ja silloin halaan tyttöä. Mietin sitäkin että pitäisikö tyttö viedä välillä jonkun sukulais naisen luo hoitoon että näkisi joskus normaaliakin naisen käytöstä ja saisi huomiota jota ei naiselta saa. Naisen oma isä oli viikonloppu ja reissuisä joka kotona ollessaan lahjoi tyttöä. Äidistään ei puhu kovin arvostaen kun ei ymmärrä että tältä kaiken oikeasti sai.

Vierailija
19/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle, olet hyvä ja rakastava isä. Ihan varmasti lapsesi tuntevat sen, ja se kantaa heitä muissa vaikeuksissa.

Vierailija
20/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisenä alat dokumentoimaan tytön sorsimista, nauhoitat kaikki keskustelut yms jotta voit tarvittaessa todistaa syrjinnän

sitten haet molempien huoltajuutta itsellesi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi