Hyi, voileipäkakut on ällöttäviä!
Mä en tajua, että täällä on niin monet puolustellut sellaista kamalaa märkää mössöleipämättöä. YÖK!
Kommentit (23)
On ällöä, jos kostutetaan lihaliemellä ja tehdään tiiviiseen vuokaleipään.
Minun tekemä lohikakku on vienyt tähän mennessä kaikilta maistajilta kielen mennessään. Myös epäilijöiltä.
Olen syönyt todella monia hyviä voileipäkakkuja ja yhtä ei niin hyvää.
Minä en ennen tykännyt voileipäkakusta. Nykyään tykkään. Ne voi tehdä pikkuisen muutenkin kuin uittamalla vuokaleipää lihaliemessä! Katso esim tänään ilmestynyt sokeri ja kaneli lehti! Itse inhoan näitä kakkuja joissa on täytteenä italiansalaatti ja joku majoneesi johon muussattu kananmuna! Laadukkaissa kakuissa on useaa eri leipää eri kerroksissa, kunnon tuorejuustopohjaiset täytteet, kunnolla suutuntumaa, ne ei ole vetisiä! Nyt rupesi jo sormia syyhyttämään, teenpä vapuksi jotain uudella tvistillä!
Mikä helvetin raikasleipä-puolueen kevätkokous täällä on käynnissä? Syökää 200grammaa makaronilaatikkoa, että rauhoitutte.
Mulla tulee anteeksi vaan oksurefleksi, jos mietinkin, että pitäisi sellaista kosteaa leipää lilluneine täytteineen syödä. Ovat kauniita joo ja näyttäviä, mutta tuollainen märkä leipäkakku ei kyllä ole itselle yhtään nautinto syödä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetin raikasleipä-puolueen kevätkokous täällä on käynnissä? Syökää 200grammaa makaronilaatikkoa, että rauhoitutte.
Onks ketsuppia kans?
Ihmiset vetää sitä voileipäkakkua naamaansa, jos teillä ei ole mitään muuta suolaista tarjolla. Ei kai nyt pelkkää makeaa voi syödä. Ei se sitä tarkoita, että se jotakin herkkua olisi.
Hyvin tehty on hyvää. Millaisissa kyläpaikoissa olette olleet, jos voileipäkakku on ollut noin ällöä lötköä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee anteeksi vaan oksurefleksi, jos mietinkin, että pitäisi sellaista kosteaa leipää lilluneine täytteineen syödä. Ovat kauniita joo ja näyttäviä, mutta tuollainen märkä leipäkakku ei kyllä ole itselle yhtään nautinto syödä.
Et oo syöny oikeaa voileipäkakkua. Mun tekemät voileipäkakut loppuu aina kesken ja moni tulee vielä erikseen harmittelemaan kun olisi halunnut vielä toisenkin palan. Ja mun tekemiä voileipäkakkuja kysellään jokaikisiin sukujuhliin.
"Raikkaiden voileipien" ystävät joutuvat kadotukseen.
Mä voisin syödä voileipäkakkuja vaikka jokapäivä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset vetää sitä voileipäkakkua naamaansa, jos teillä ei ole mitään muuta suolaista tarjolla. Ei kai nyt pelkkää makeaa voi syödä. Ei se sitä tarkoita, että se jotakin herkkua olisi.
Meidän sukujuhlissa on monenlaista suolaista syötävää, ja silti - SILTI - voileipäkakut loppuu aina kesken. Ja mua pyydetään tekemään vain voileipäkakkuja jokaikisiin sukujuhliin vaikka juhliin olisi tulossa muutakin syötävää juhlien järjestäjien omasta takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et oo syöny oikeaa voileipäkakkua. Mun tekemät voileipäkakut loppuu aina kesken ja moni tulee vielä erikseen harmittelemaan kun olisi halunnut vielä toisenkin palan. Ja mun tekemiä voileipäkakkuja kysellään jokaikisiin sukujuhliin.
Kerro ihmeessä ohjeesi.
Vierailija kirjoitti:
On ällöä, jos kostutetaan lihaliemellä ja tehdään tiiviiseen vuokaleipään.
Minun tekemä lohikakku on vienyt tähän mennessä kaikilta maistajilta kielen mennessään. Myös epäilijöiltä.
Ohje?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ihmeessä ohjeesi.
Salaisuus on laadukkaissa raaka-aineissa, esim. hyvää savustettua palvikinkkua ja maustekurkkua ja tuorejuustoa tai kylmäsavulohta ja tuorejuustoa (ja/tai ranskankermaa) mausteineen. Leipänä Fazerin Realia, josta leikataan reunat pois EIKÄ niitä kostuteta millään! Täytteessä on ihan tarpeeksi kostuketta. Hyvillä mauilla ja kostuttamattomuudella hyvä tulee :)
Mä oon huono arvioimaan kun en oo muiden tekemiä syönyt, mutta ainakin mun omatekemä on tosi hyvää (ja aivan älyttömän kaloripitoista). Mies ja minä syödään se yhdessä illassa loppuun ja sit turvottaa. Voisikin tehdä sitä taas vapuksi:)
Olen tehnyt Pirkan ohjeilla kreikkalaisen voileipäkakun lukuisia kertoja. Sen pystyy tekemään laktoosittomana ja käy lihattomille ja kalattomille.
Törkeän hyvää. Kurkku raikastaa sen ihanasti.
Voisin syödä sitä todella paljon!
Ällöä on aikuinen ihminen joka valittaa ruoasta..
Mua huvittaa nämä leipäkakkujen fanit. "Aina sanotaan että et sit oo syöny kunnon!! Kun se mun tekemä on jumalaista ja aina loppuu kesken ja aina sitä toivotaan!!" Tajuamatta että ihan sama kuka sen on tehnyt kun maistuu paskalle ni maistuu paskalle. Joku laittoi hyvin yhteen ketjuun että voileipäkakku on suomalaisten juhlien pyhä lehmä.
En ole ikinä maistanut hyvää voileipä kakkua. Kamalaa minustakin