Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun mies nukkuu vapaapäivänään puolillepäivin tai jopa iltapäivään asti!

Vierailija
26.04.2017 |

Just soitin sille äsken töistä ja vaikka toista väittää, niin kuulosti just siltä että heräsi puheluuni. Viikonloppuisin sama homma. Herää aikaisintaan klo 11. Väittää olevansa vain iltavirkku, mutta laiskuutta se kyllä minun mielestäni on… Onko muilla samanlaista? Miten olette ratkaisseet asian ja onko mitään keinoa, jolla voisi puuttua puolison laiskuuteen ilman että seuraa riita?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä laiska mies, heräsin juuri ja laitoni pesukoneen. En ymmärrä, miksi minun olisi pitänyt herätä aamulla se laittamaan, yhtä puhdasta tulee nytkin muutamaa tuntia myöhemmin?

Sitten, onhan ihmisen saatava nukkua tarpeeksi, se on jo terveydenkin kannalta tärkeä asia.

Sitten on sekin, että jo kolmen vuorokauden valvominen johtaa usein psykoosimaiseen tilaan tai itse psykoosiin.

Onhan noita valvojia nähty, sekaisin on ihminen valvottuaan pitkään. Armeijassa valvotettiin tarkoituksella ja katsottiin, kenen pinna kestää. Siellä näki hyvin kuinka nuoret hyväkuntoisetkin muuttui hyytelöksi valvomisen  seurauksena.

Vierailija
22/64 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä käsittämättömän laiska jos menee nukkumaan ennen aamuneljää! Miettikää nyt, menee vain sänkyyn makaamaan hyvissä ajoin perse homeessa kun voisi vielä lenkkeillä, lukea, siivota... Tehdä mitä vain mutta ei, kun laiskimus haluaa nukkua. Mielestäni tuollaiset laiskurit pitäisi opettaa työn makuun! En ymmärrä miten joku voi mennä vaikka klo 21 nukkumaan, siinä on vielä monta tuntia päivästä aikaa ja ne vaan hukataan! Alappa kuule Ap nyt ottamaan itseäsi niskasta kiinni ja tekemään jotain muuta kuin nukkumaan puolet päivästä pois.

...Vai olisikohan sillä väliä kuinka monta tuntia nukkuu ja kuinka monta tuntia on aktiivisena, riippumatta vuorokaudenajasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä laiskurit vain puolustelevat itseään. Ei sellaista asiaa ole olemassakaan kuin "erilaiset vuorokausirytmit", kyllä se on vain ihan opettelu- ja asennekysymys. Mitä siitäkin tulisi, jos kaikki nukkuisivat joka päivä pitkälle iltapäivään, kuka silloin pyörittää tätä yhteiskuntaa?

Vierailija
24/64 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös lapset on syytä ajaa hankeen makaamasta aamuhämärissä.

Vierailija
25/64 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua nyt vaan ärsyttää laiskat ja saamattomat ihmiset. Siinähän menee koko päivä hukkaan, kun nukkuu iltapäivään asti, eikä saa mitään hyödyllistä tehtyä. Voisi edes siivota ja tiskata, mutta kun nukkuu vaan ja herättyään siirtyy sohvalle tölläämään telkkaria. Mikä pointti tuollaisessa ajan hukkaan heittämisessä on? Itse herään vapaapäivinäni aikaisin ja käytän ajan hyödyksi esim. siivoamiseen, pyykinpesuun ja asioiden hoitamiseen. En tajua, onko tuollainen laiskottelu tosiaan ihmisten mielestä ihan ok ja pitää vain hyväksyä?? ap

Eihän se ongelma tässä ole pitkään nukkuminen vaan se, mitä tapahtuu hereilläoloaikana. Ei ihmisen laiskuus riipu siitä, nukkuuko yöunensa klo 22-07 vai klo 03-12. Itselleni luontainen rytmi loma-aikoina on jälkimmäinen, mutta saan silti paljon aikaan. Voin tehdä vaikkapa tuottavaa ajatus- ja kirjoitustyötä aamuyhdeltä, jolloin aamuvirkkuken aivot tuskin toimivat optimaalisesti. Jännä juttu on, ettei minulla ole sosiaalista oikeutusta haukkua kymmeneen mennessä nukkuvaan kömpiviä laiskoiksi, mutta heillä on oikeus syyllistää minua siitä, että herään myöhemmin.

P.s. Aamu-unisin tuntemani ihminen on fysiikan tohtori ja työllistyi välittömästi valmistuttuaan kansainväliseen tutkimusprojektiin.

Vierailija
26/64 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä laiskurit vain puolustelevat itseään. Ei sellaista asiaa ole olemassakaan kuin "erilaiset vuorokausirytmit", kyllä se on vain ihan opettelu- ja asennekysymys. Mitä siitäkin tulisi, jos kaikki nukkuisivat joka päivä pitkälle iltapäivään, kuka silloin pyörittää tätä yhteiskuntaa?

Olen sitten mielummin laiskuri, kuin tuollainen idiootti kuin sinä.

Olen koko elämäni yrittänyt opetella aamuvirkkujen rytmiä. Ihan lääkäreidenkin avustuksella. Mikään vaan ei ole tehonnut ja muuttanut luontaista rytmiäni. Ainoastaan lääkkeillä pystyn nukkumaan aamuvirkkujen rytmin mukaan. Tai sitten olen jatkuvassa univelassa, kun aikaisesta herätyksestä ja järkyttävästä väsymyksestä huolimatta ei rytmi käänny.

Kaikista virkein olen, jos saan nukahtaa luonnollisesti noin 23-01 välillä ja herätä 8-9 aikaan (niin että tulee noin 7,5-8h unta tuolle välillä).

Jos herään vaikka 6-7 aikaan, kestää päivään käynnistyminen kauan ja olen väsynyt monta tuntia aamupäivällä ja iltapäivällä sitten uudelleen, vaikka unta olisi yöllä kertynyt 10h. Aikaisin aamulla olo on kuin olisin humalassa, ekat työtunnitkin on tehottomat.

Toisella lapsistani on yhtä vahva luonnollinen rytmi kuin minulla, sillä erotuksella että hän taas on aamuvirkku!

Joten kerropa kaikkitietävä, miten opin aamuvirkkujen rytmiin? Voin lyödä vetoa, että sinulla ei ole kertoa yhtään sellaista vinkkiä tai keinoa mitä en olisi jo kokeillut!

Vierailija
27/64 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että miestäsi ärsyttää sinun aamu rutiinisi yhtä paljon. Mutta jos olet minun muijani niin jätä minut en tule muuttumaan

Vierailija
28/64 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyshän itseasiassa on siitä, että sen jääkö sen ikuisen nukkujan osuus kotihommista aina tekemättä, usein jää, ja se on se, joka ärsyttää.

Lapsettoman parin elämässä se vielä jotenkin menee, mutta kun lapsia tulee ja toinen koisii iltapäivään, niin ongelma on valmis.

Minua aina ärsytti, kun kaikki päivällä tapahtuva kiva piti tehdä yksin, kun ukko makasi koomassa. Kuljin yksin ystäviä tapaamassa, kävimme piknikeillä, taidenäyttelyissä, ostoksilla, reissussa ollessa kaupunkikierroksilla jne.

Viimeinen niitti oli, kun varasimme ulkomailla veneen ja olimme ihanan päivän merellä, ukko nukkui hotellissa. Oli turpa rullalla kun illalla palasimme, menimme syömään ja nukkumaan, olisi meidän pitänyt baareilla kanssaan.

Ukko jäi kyydistä ja elämä on nyt ihanaa virkeän miehen kanssa, joka tekee muutakin kuin syö ja nukkuu.

Vierailija
29/64 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko tosiaan ainoa jota ärsyttää laiskat ihmiset?? Itse en kestä yhtään toimettomuutta ja kyllä mulla pitää olla tekemistä, jos olen kotonakin niin aina puuhastelen jotain, teen käsitöitä, siivoilen tai laittelen. Ei tule kuuloonkaan, että istuisin telkkarin tai netin ääressä keskellä päivää! Sen sijaan mies saattaa viettää melkein koko päivän sohvalla, jos ei ole mitään pakollista. Kyllä se siivoaa ja laittaa ruokaa ym, eli ei ole siitä kysymys ettei osallistuisi ollenkaan kotitöihin, mutta usein niihin pitää patistella ja muistuttaa monta kertaa. Ja miehen kommentti usein kun pyydän siivoamaan, on että ihan siistiähän täällä on.  ap

Vierailija
30/64 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sitten mielummin laiskuri, kuin tuollainen idiootti kuin sinä.

Olen koko elämäni yrittänyt opetella aamuvirkkujen rytmiä. Ihan lääkäreidenkin avustuksella. Mikään vaan ei ole tehonnut ja muuttanut luontaista rytmiäni. Ainoastaan lääkkeillä pystyn nukkumaan aamuvirkkujen rytmin mukaan. Tai sitten olen jatkuvassa univelassa, kun aikaisesta herätyksestä ja järkyttävästä väsymyksestä huolimatta ei rytmi käänny.

Kaikista virkein olen, jos saan nukahtaa luonnollisesti noin 23-01 välillä ja herätä 8-9 aikaan (niin että tulee noin 7,5-8h unta tuolle välillä).

Jos herään vaikka 6-7 aikaan, kestää päivään käynnistyminen kauan ja olen väsynyt monta tuntia aamupäivällä ja iltapäivällä sitten uudelleen, vaikka unta olisi yöllä kertynyt 10h. Aikaisin aamulla olo on kuin olisin humalassa, ekat työtunnitkin on tehottomat.

Toisella lapsistani on yhtä vahva luonnollinen rytmi kuin minulla, sillä erotuksella että hän taas on aamuvirkku!

Joten kerropa kaikkitietävä, miten opin aamuvirkkujen rytmiin? Voin lyödä vetoa, että sinulla ei ole kertoa yhtään sellaista vinkkiä tai keinoa mitä en olisi jo kokeillut!

Lisään vielä, että olen huomattavasti tehokkaampi niinä päivinä, kun olen nukkunut luonnollisen rytmini mukaan!

Vierailija
31/64 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko tosiaan ainoa jota ärsyttää laiskat ihmiset?? Itse en kestä yhtään toimettomuutta ja kyllä mulla pitää olla tekemistä, jos olen kotonakin niin aina puuhastelen jotain, teen käsitöitä, siivoilen tai laittelen. Ei tule kuuloonkaan, että istuisin telkkarin tai netin ääressä keskellä päivää! Sen sijaan mies saattaa viettää melkein koko päivän sohvalla, jos ei ole mitään pakollista. Kyllä se siivoaa ja laittaa ruokaa ym, eli ei ole siitä kysymys ettei osallistuisi ollenkaan kotitöihin, mutta usein niihin pitää patistella ja muistuttaa monta kertaa. Ja miehen kommentti usein kun pyydän siivoamaan, on että ihan siistiähän täällä on.  ap

Ap,onko tämä palstailu nyt sitä tehokasta työntekoa? Miten palstailu eroaa vaikka telkkarin katsomisesta?

Vierailija
32/64 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ottaisi kyllä raskaasti pattiin, jos töissä oleva soittelisi minulle töistä minun vapaapäivänäni ja tenttaisi, että mitä olen tekemässä, en kai vain nukkumassa. 

Mies on siis luvannut että yrittää muuttua, ja olen koittanut kannustaa häntä tässä muutoksessa, joten siksi soitin hänelle kuulostellakseni onko hereillä. En ole mikään pirttihirmu. Mutta eipä kuulostanut siltä että tosissaan yrittäisi, kun kahden aikaan tuntui makaavan vielä sängyssä… ap

Vierailija
33/64 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee. .

Vierailija
34/64 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tai sitten myönnät itsellesi että aamuvirkut hallitsevat maapalloa. Siihen on tulossa kyllä muutos miksi muuten olisi esim. 24/7 kauppoja

35/64 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et kestä toimettomuutta, sulla pitää olla tekemistä. Huomaatko kenestä tuossa puhutaan? Ei miehestäsi. Hän on eri henkilö kuin sinä. Jos hän hoitaa osuutensa kotitöistä yms, pidä suusi tukossa ja anna toisen elää niin kuin hän haluaa. Tai sitten eroa ja elä yksinäsi puuhastelevaa elämääsi tai etsi joku yhtä aktiivinen puoliso. Itse tulisin hulluksi tuollaisen puolison kanssa kuin sinä.

Vierailija
36/64 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymyshän itseasiassa on siitä, että sen jääkö sen ikuisen nukkujan osuus kotihommista aina tekemättä, usein jää, ja se on se, joka ärsyttää.

Lapsettoman parin elämässä se vielä jotenkin menee, mutta kun lapsia tulee ja toinen koisii iltapäivään, niin ongelma on valmis.

Minua aina ärsytti, kun kaikki päivällä tapahtuva kiva piti tehdä yksin, kun ukko makasi koomassa. Kuljin yksin ystäviä tapaamassa, kävimme piknikeillä, taidenäyttelyissä, ostoksilla, reissussa ollessa kaupunkikierroksilla jne.

Viimeinen niitti oli, kun varasimme ulkomailla veneen ja olimme ihanan päivän merellä, ukko nukkui hotellissa. Oli turpa rullalla kun illalla palasimme, menimme syömään ja nukkumaan, olisi meidän pitänyt baareilla kanssaan.

Ukko jäi kyydistä ja elämä on nyt ihanaa virkeän miehen kanssa, joka tekee muutakin kuin syö ja nukkuu.

Etkö voi mennä piknikille tai veneajelulle klo 14 klo12 sijaan

Vierailija
37/64 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole laiskuudesta jos tekee asiat eri aikaan kuin sinä. Mietitkö että olet itse muiden terveydelle haitaksi kun häiritset heidän uniaan? Oma puoliso herättää minut joskus kysyäkseen jotain kiireetöntä vaikka tietää että olin hereillä myöhään eikä minulla ole aikaisia aamuja, olen järjestänyt sen niin tahallani jotta voin nukkua minulle järkevään aikaan. (n. 00:00/01:00-08:00/09:00)

Ei paljon naurata kun on kolme päivää putkeen saanut pelkkää katkonaista koiran unta kun toinen ei yhtään voi ajatella terveyttäni, herättelee monta kertaa, omat tarpeet ja avuttomuus vaan edellä kun itse on herännyt kuudelta niin ei ymmärrä miksei koko maailma herää.

Ap sinä olet se itsekäs ja laiska tässä. Laiska siksi, että et vaivaudu ajattelemaan sitä minimaalista määrää mikä vaadittaisiin että ymmärrät ihmisten olevan todistetusti erilaisia. Oikeasti, ihan 30sec kun ajattelet muita kuin itseäsi niin hoksaisit tämän mutta ei, liian vaivalloista. Eli laiska! :DDDD

Vierailija
38/64 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

p.s. meillä ei ole lapsia. jos teillä on lapsia niin heidän elämänsä kannalta on pakollista että päivärytmi on juuri sitä aikainen-herätys-aikainen-uni- meininkiä.

t. 38

Vierailija
39/64 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää, kun vaimo menee nukkumaan jo 21-22. Ei voida koskaan puhua mistään rauhassa, kun vanhimmat lapset on vielä hereillä, kun hän jo nukkuu.

Toinen ärsytyksen aihe on hänen laiska makoilu herätessä. En ymmärrä miksi pitää laittaa herätys soimaan puoli tuntia ennen kuin aikoo nousta sängystä. Joko torkuttaa tai muuten vaan makoilee. Sitten valittaa väsymystä. Olen monta kertaa yrittänyt selittää, että voisi joka aamu nukkua sen puoli tuntia pidempään kun nousisi sängystä heti kun herätys soi. Ei mene perille. Jos olisi kyse vain hänestä, niin antaisin olla, mutta kun nyt minäkin joudun heräämään turhan aikaisin.

Vierailija
40/64 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies vapaapäivinä huolehtii lapsista, ei puhettakaan, että hän veisi lapset hoitoon. Hän on oikea malli-isä, keksii niiksi päiviksi kaikkea kivaa ja hoitaa myös kotihommat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi