Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytättääkä joku oikeasti leipälausta, kun syö kotona leipää?

Vierailija
26.04.2017 |

Tai ylipäänsä jotain lautasia leivän alla? Jos olette ihan vaan siis kotona ja syötte keittiönpöydän ääressä ruokaa, otatteko silloin mahdolliselle leivälle lautasen alle?

Ihan käsittämätöntä touhua minusta

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap taitaa myös nuolla keitot keittiön pöydältä kun ei käytä lautasta.

noh noh.... mutta moni syö suoraan kattilasta tai siitä mikroastiasta, jossa sen osti.

Vierailija
42/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan. Ne muruset on sitten helpompi siivota. Lisäksi tykkään leivällä esim. tonnikalasta jolloin saattaa kalaa tai öljyä tipahtaa leivän välistä ja onhan se kivempi jos se öljy tippuu lautaselle kuin pöytäliinalle.

Käyttääkö joku vielä nykyään keittiönpöydillä pöytäliinoja???

😑

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en helvetissä sitä leipää paljaalle pöydälle laske. Jossain wt-taloudessa varmasti tehdään niin.

Vierailija
44/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne leipälautasiksi sanonut ovat turhan isoja pienelle voileivälle, olen ostanut sellaisia teevadin kokoisi lautasia, en nyt tiedä miksi niitä sanotaan. Niistä syödään kyllä kakkukin joskus jos sattuu olemaan. Samalta lautaselta voi syödä useamman kerran en tiskausta , jos siihen tule vain muruja.

Vierailija
45/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Turusta ja käytän tassia.

Mä käytän tassia vain kaffekupin alla. Leivän alla leipälautasta, koska tassi tuntuisi kovin boheemilta.

T:toinen turkulainen

Vierailija
46/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan. Ne muruset on sitten helpompi siivota. Lisäksi tykkään leivällä esim. tonnikalasta jolloin saattaa kalaa tai öljyä tipahtaa leivän välistä ja onhan se kivempi jos se öljy tippuu lautaselle kuin pöytäliinalle.

Käyttääkö joku vielä nykyään keittiönpöydillä pöytäliinoja???

Tietysti. Meillä on liina myös sohvapöydällä.

Vierailija
47/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Turusta ja käytän tassia.

Mä käytän tassia vain kaffekupin alla. Leivän alla leipälautasta, koska tassi tuntuisi kovin boheemilta.

T:toinen turkulainen

Minusta kaikki alle 20cm halkaisijan matalat astiat ovat tasseja. Jopa kukkaruukkujen alla on tassit.

Vierailija
48/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt leipälautoja jo ihan lapsesta asti, keskieuroopassa kaikilla oli tuommoiset ja nyt tulee aina välillä myyntiin mm. Lidliin. Ihan ehdotottomasti paras vaihtoehto, voi käyttää myös leivän tai tomaatin leikkaamiseen.

http://soafile.casablogit.fi/file/casablogit/5176748d43af7dd808000000/5…

Vierailija
49/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama leipälautanen käytössä useamman päivän, joskus viikon, aina pyyhin murut pois ja pöydälle odottamaan seuraavaa käyttöä.

Vierailija
50/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, pesen mieluummin lautasen kuin pöytäliinan. Usein leivistä jää murua tai jauhoja, ja paahtoleivistä sulaa rasvaa ja joskus hillokin valuu leivän koloista läpi.

Pöytäliinan? Lasketko leikkiä? Olen eläkeläinen enkä ole käyttänyt koskaan pöytäliinaa kuin juhlatilaisuuksissa.En myöskään mankeloi ja silitän vain välttämättömän.Kyllä, käytän silti leipälautasta, koska en halua laskea leipääni "likaiselle" alustalle.Mm. leikkuulaudassa on enemmän bakteereija kuin WC:n kannella.

Vierailija
51/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Ja pekonit paistan suoraan liedellä, ettei tarvitse liata paistinpannua.

Vierailija
52/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka ei käytä: asuu sotkuisessa kodissa. Oon tarkkaillut asiaa ja tää pätee yhdeksän kertaa kymmenestä.

Vierailija
53/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap taitaa myös nuolla keitot keittiön pöydältä kun ei käytä lautasta.

noh noh.... mutta moni syö suoraan kattilasta tai siitä mikroastiasta, jossa sen osti.

Mä syön suoraan kattilasta, mitä väliä kun on yksin:))

Vierailija
54/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö joku oikeasti lautasta, kun syö kotona keittoa?

Kaikenlaisia juntteja :DD

Vierailija
55/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Käytän pöytäliinoja, ihan oikeita, kankaasta ommeltuja ja myös leipälautasia.

Vierailija
56/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina sen leivän kaverina muutakin: kasviksia, hedelmää (esim omenanpaloja kuorittuna) joten annos kulkee työpöydältä ruokapöydälle hallitusti ja siististi lautasella ja juoma toisessa kädessä.

Illalla saatan tehdä pelkän leivän ja syön sen yksinäni läppärin ääressä samantien, silloin en ota lautasta mutta leipä pysyy näpeissä kokoajan eli en laita sitä pöydälle välillä.

Soppapäivänä voi ruuan kanssa olla näkkäri servetin päällä.

Vierailija
57/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina leipälautaset!

Vierailija
58/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas harvinaisen typerä kysymys 😳

Vierailija
59/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipälaudat käytössä meilläkin.

Vierailija
60/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen joka ei käytä: asuu sotkuisessa kodissa. Oon tarkkaillut asiaa ja tää pätee yhdeksän kertaa kymmenestä.

Me vissiin sitten ollaan se 1/10, me ei käytetä leipälautasia mutta ei meillä kyllä ole sotkuistakaan.