Työkaverini unohtelee asioita ja on huolimaton
Työkaverini on alkanut unohdella asioita ja tekee paljon huolimattomuusvirheitä. Tuntuu kuin hänen muistinsa välillä totaalisesti pyyhkiytyy pois. Ei siis muista tehneensä jotain tiettyä työtehtävää aiemmin ja kyselee neuvoa kuin ei olisi koko asiasta ikinä kuullutkaan. Olen neuvonut häntä kirjoittamaan asiat ylös seuravaa kertaa varten. Joko hänellä on keskittymishäiriöitä tai sitten muisti ei vaan pelaa jostain syystä. Hän on alle 40-vuotias. Eilen pyysin häntä korjaamaan useamman virheen, ja tänään hän on sitten sairauslomalla. Pitää nyt jotenkin nätisti kysyä onko kaikki asiat hyvin loukkaamatta häntä. Olen alkanut epäillä, että hänellä voisi olla kilpirauhasen vajaatoiminta?
Kommentit (19)
Täh? Itselläni muisti pelaa erittäin hyvin.
Stressi tai masennus tai unettomuus?
Olen vaan lukenut, että tuohon kilpirauhasen vajaatoimintaa liittyy masennusta, hajamielisyyttä, muistiongelmia ja keskittymiskyvyn puutetta. Hän on sanonut syövänsä paljon pellavansiemeniä ummetukseen.
Aidosti olen kyllä huolissanai työkaverini käytöksesta, koska se ei kuitenkaan olen normaalia. Jossain on vikaa.
Tuo voi johtua niin monesta eri asiasta. Voi myös olla että hän on jo hoidossa muttei halua puhua asiasta. Yritä varovasti sanoa että olet huolissasi.
Saikku on merkki siitä että ongelma on tiedostettu. Asia ei kuulu sinulle, ellei hän itse halua asiasta kertoa. Anna olla.
Tuo on tosi rasittavaa. Satunnaiset unohtelut on ok ja tapahtuu kaikille, mutta jos jatkuvasti sattuu niin silloin pitäisi tosiaan jo laittaa ylös asioita ja muistutuksia. Toivottavasti työkaverisi paranee. Itselläni on viisikymppinen työkaveri, joka myös unohtelee asioita, mutta hänellä ei auta edes muistiinpanot koska ymmärryksessä vaikuttaa olevan jotain häikkää...
Alkoholin käyttö heikentää muistia tuntuvasti.
Mulla unettomuus tehnyt tuota. On oikeasti itsestäkin pelottavaa tajuta, että on unohtanut tehdä jonkin asian, vaikka työtehtävät tuttuja. Töissä ollessa jouduin ihan jatkuvasti hokemaan itselleni, mitä olen tekemässä. Ja silti saattoi unohtua tehdä asioita. Juuri niin kuin sanoit, muisti tuntuu pyyhkiytyvän täysin. Ylös kirjoittaminen ei meinaa auttaa, koska pitäisi kirjoittaa ylös suunnilleen jokainen tehtävä asia aina "muista avaimet kun lähdet ulos" tyylisistä rutiineista lähtien.
Jos toinen ei halua avautua ymmärrettävästi asiasta sinulle, niin anna tosiaan olla.
Alkoholin käyttö / stressi / työuupumus / masennus / unettomuus / kilpirauhashommelit tai joku muu vastaava sairaus / useampi noista samanaikaisesti.
No kyllä asia kuuluu siltä tasolta, että tehdään ryhmässä töitä. Olen nyt paikannut hänen virheitään sanomalla missä hänellä on virheitä. Ei ole ihan yksilötyötä. Mutta enemmän olen huolestunut hänen käytöksestään Ei kuitenkaan vaikuta masentuneelta. Siksi vaikea otta asia puheeksi . Vaikuttaa onnelliselta kahden lapsen äidiltä.
Burnoutin oireilta kuulostaa. Kärsin siitä itsekin. Et voi tehdä mitään.
Mulkut työkaverit, ei jaksa siksi keskittyä.
Jep, mulkut työkaverit tekee hommia hänen puolestaan.
Mietin tänään töissä, että mikäs puhelinnumeroni olikaan... aivan black out 😶
Jos joku olisi kysynyt, olisin ollut ihan pihalla. Onneksi kukaan ei tarvinnut sitä tietoa.
Miksi puhut itsestäsi toisena ihmisenä? Ja vastaus on masennus.