Mitä mieltä lapsettomasta 30-vuotiaasta miehestä, joka odottaa pääsyä vasektomiaan?
Mitä ajatuksia tuollaisen päätöksen tekeminen sinussa herättää?
Kommentit (33)
Kantaa vastuunsa, tietää mitä haluaa. Haluttavia ominaisuuksia miehessä.
Hieno päätös :) Itselläni on vielä kolme vuotta odoteltavana ennen kuin saan sterilisaation.
No mitäpä siitä nyt pitäisi mieltä olla? Kyllä tuon ikäinen jo tietää miksi haluaa tai ei halua lapsia.
Ihailtavan vastuuntuntoinen nuori mies.
Että on vastuuntuntoinen kunnon mies, joka ei ruikuta siitä että vasektomia jotenkin alentaa hänen miehisyyttään. Tosi moni kokee noin, vaikka tietää varmaksi ettei halua lapsia eikä siksi suostu ottamaan vastuuta elämästään.
Oho, yllättävän positiivisia kommentteja.
-aloittaja-
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä siitä nyt pitäisi mieltä olla? Kyllä tuon ikäinen jo tietää miksi haluaa tai ei halua lapsia.
TIetääkö tosiaan? Minulla on opinnot vielä kesken ja elämä muutenkin tosi auki. En tiedä, missä olen ensi vuonna, entä sitten kymmenen vuoden päästä?
Aika lopullista. Mutta eiköhän useimmat tuossa iässä jo tiedä tarkkaan mitä haluaa.
Riippuu siis ihmisestä yksilötasolla onko järkevää vai ei.
Osalla miehistä kun alkaa myös se biologinen kello nakuttamaan vasta 4kymppisenä ja se voi olla yllätys jos aikaisemmin ei lapset ole innostaneet pätkääkään.
En itse uskaltaisi. Liikaa riskejä, vaikka pieniä riskejä ovatkin. Sellainen siemenjohtimiin ruiskutettava geeli olisi parempi, kun sen voi purkaa ja siten mahdolliset komplikaatiot katoavat.
Miksi haet täältä tukea omalle mielipiteellesi? Omat on pussisi.
Järkevä ihminen. Tietää mitä haluaa, ja tekee asialle jotain eikä vain ihmettele. Tein itse saman päätöksen alle kolmekymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
En itse uskaltaisi. Liikaa riskejä, vaikka pieniä riskejä ovatkin. Sellainen siemenjohtimiin ruiskutettava geeli olisi parempi, kun sen voi purkaa ja siten mahdolliset komplikaatiot katoavat.
Miksi miinustelua? Lukekaapa tämän tekstin kommenttiosiota: http://vasektomia.blogspot.fi/2004/11/mahdollisista-sivuvaikutuksista.h…
Vierailija kirjoitti:
Aika lopullista. Mutta eiköhän useimmat tuossa iässä jo tiedä tarkkaan mitä haluaa.
Riippuu siis ihmisestä yksilötasolla onko järkevää vai ei.
Osalla miehistä kun alkaa myös se biologinen kello nakuttamaan vasta 4kymppisenä ja se voi olla yllätys jos aikaisemmin ei lapset ole innostaneet pätkääkään.
Tuohan on oikein hyvä syy hakeutua vasektomiaan. Ei tule vanhemmalla iällä sitten tehtyä typeriä päätöksiä, kun keski-iän kriisi pakottaa kohtaamaan oman kuolevaisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ryhtyisi Vasalgelin koekaniiniksi. Vahinkoraskauksien vältämnen on minulle sen verran tärkeä asia. Vasektomia on äärimmäisen luotettavaksi todettu menetelmä, ja sen sivuvaikutukset ovat harvinaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miinustelua? Lukekaapa tämän tekstin kommenttiosiota: http://vasektomia.blogspot.fi/2004/11/mahdollisista-sivuvaikutuksista.h…
Siksi miinustelua, kun ei sellaista ehkäisygeeliä (miehille) olekaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ryhtyisi Vasalgelin koekaniiniksi. Vahinkoraskauksien vältämnen on minulle sen verran tärkeä asia. Vasektomia on äärimmäisen luotettavaksi todettu menetelmä, ja sen sivuvaikutukset ovat harvinaisia.
Vaikka sivuvaikutukset ovatkin harvinaisia, niin ne ovat mahdollisia. Tästä syystä en vasektomiaan koskaan tule menemään. En halua elää kiveskivuissa ja tunnottoman orgasmin kanssa 50 vuotta.
Tekee mieli onnitella hyvästä päätöksestä :)
t. velanainen 32 v, sterilisaatio vielä toistaiseksi harkinnassa