Yrittäjänä nautin, kun saan ilmaista työvoimaa!
Olen todella onnellinen, kun voin ottaa oppilaitoksista ja TE-toimistoista ilmaista työvoimaa yritykseeni. Palkkauskuluthan ovat yleensä ne suurimmat menot. Lisäksi työntekijöitä on niin vaikea irtisanoa Suomessa, vaikka olisikin puolen vuoden koeaika.
Moni työtön on lisäksi niin lusmu ja laiska, ettei työ heille kelpaa. Minullakin on ollut tarjota sekä provisiopalkattua tarrojenmyyntityötä että palkatonta varastohommaa pari tuntia viikko, mutta eipä kelpaa ei.
Hieno juttu, että saan myös yritystukea.
Siispä kaikki mukaan talkoisiin nostamaan Suomi nousuun!
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen todella onnellinen, kun voin ottaa oppilaitoksista ja TE-toimistoista ilmaista työvoimaa yritykseeni. Palkkauskuluthan ovat yleensä ne suurimmat menot. Lisäksi työntekijöitä on niin vaikea irtisanoa Suomessa, vaikka olisikin puolen vuoden koeaika.
Moni työtön on lisäksi niin lusmu ja laiska, ettei työ heille kelpaa. Minullakin on ollut tarjota sekä provisiopalkattua tarrojenmyyntityötä että palkatonta varastohommaa pari tuntia viikko, mutta eipä kelpaa ei.
Hieno juttu, että saan myös yritystukea.
Siispä kaikki mukaan talkoisiin nostamaan Suomi nousuun!
Oikeasti olet katkera kommunisti joka yrittää röllätä palstalla.
Oikea yrittäjä tietäisi ettei mistään metsästä reväistyllä satunnaisella jantterilla tee mitään ennenkuin sen on opettanut hommiin.
Sitten opetetaan hommiin. Ensin helpompaa tehtävää ja kun talon tavat tulee tutuksi, niin monipuolisempaa.
Niin ja se palkkakin on aika tärkeä elämiseen menevä juttu. Ei minua kiinnosta tulla opinnoista valmiina osaajana ilmaiseksi kenellekään töihin. Omaksun nopeasti hommat, koska en ole idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Toista se on meillä ei-porvoolaisilla yrittäjillä.
Esimerkiksi mulle soittelee kaikenmaailman jantteria, jotka haluu töitä tai ei oikeestaan töitä vaan palkasta haluavat heti kertoa mielipiteensä. Mutta valitettavasti otan työntekijän vasta kun olen ensin itse pystynyt ostamaan itselleni sängyn sen patjan alle, jolla nyt nukun ja varmemman auton sen 15 vuotta vanhan tilalle ja sitten kun olen pystynyt lyhentämään työviikkoni sinne normi 40 tuntiin. En minäkään halua ketään orjaksi, vaan ihan hyvillä mielin maksan sitten sen 10-18 euroa mitä alallani koulutuksesta riippuen työntekijä saa. Minullehan se kustantaa sitten sen n. 3000-5000 euroa kuussa pelkkiä palkkauskuluja + markkinointi, myynti, vakuutukset, verot (alv), työkalusto ja vaatteet, laskutus, perintä, kirjanpito, palkanlaskenta, pakolliset koulutukset tms.
Nopeammin meille töihin pääsee, jos hankkii asiakkaat itse ja hoitaa muutkin kulunsa itse, mutta sittenhän ei mua mihinkään enää tartteiskaan.
Kaikki asiakkaani ei ole valmiita maksamaan 50 tuntiveloitusta, mutta onneksi heitäkin löytyy, joten sitä kohti, että työntekijäkin taloon saataisiin. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toista se on meillä ei-porvoolaisilla yrittäjillä.
Esimerkiksi mulle soittelee kaikenmaailman jantteria, jotka haluu töitä tai ei oikeestaan töitä vaan palkasta haluavat heti kertoa mielipiteensä. Mutta valitettavasti otan työntekijän vasta kun olen ensin itse pystynyt ostamaan itselleni sängyn sen patjan alle, jolla nyt nukun ja varmemman auton sen 15 vuotta vanhan tilalle ja sitten kun olen pystynyt lyhentämään työviikkoni sinne normi 40 tuntiin. En minäkään halua ketään orjaksi, vaan ihan hyvillä mielin maksan sitten sen 10-18 euroa mitä alallani koulutuksesta riippuen työntekijä saa. Minullehan se kustantaa sitten sen n. 3000-5000 euroa kuussa pelkkiä palkkauskuluja + markkinointi, myynti, vakuutukset, verot (alv), työkalusto ja vaatteet, laskutus, perintä, kirjanpito, palkanlaskenta, pakolliset koulutukset tms.
Nopeammin meille töihin pääsee, jos hankkii asiakkaat itse ja hoitaa muutkin kulunsa itse, mutta sittenhän ei mua mihinkään enää tartteiskaan.
Kaikki asiakkaani ei ole valmiita maksamaan 50 tuntiveloitusta, mutta onneksi heitäkin löytyy, joten sitä kohti, että työntekijäkin taloon saataisiin. ;)
Sinä vaikutat kunnolliselta työnantajalta. Kritiikki koskikin heitä, jotka ottavat ilmaisen koulutetun työntekijän ilman aikomustakaan maksaa koskaan työstä palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä vaikutat kunnolliselta työnantajalta. Kritiikki koskikin heitä, jotka ottavat ilmaisen koulutetun työntekijän ilman aikomustakaan maksaa koskaan työstä palkkaa.
Ahneus on sairaus, jota sairastaa jumalattomat, olivatpa orjia tai isäntiä ja eikä moni jumalinenkaan ymmärrä miten jumalatonta on olla ahne.
Ihmisen kunniana on hänen häpeänsä.
Onks kumma kun talous vain junnaa paikoillaan. Nykyisin julkinen sekä yksityinen pyörivät orjatyöllä eikä kellään ole rahaa...
Häpeäisit! Kehtaat vielä tuoda asian julki! Olisit mielummin hiljaa!!
Minulla ei ainakaan pienen yrityksen pyörittäjänä riitä aikaa ja energiaa ottaa jotain toisaikaisia työntekijöitä muutamaksi kuukaudeksi kerrallaan.
Mielummin otan motivoituneen ja osaavan tekijän jolle maksan sitten asiallisen palkan. Siitä hyötyy molemmat.
t. ihan oikea yrittäjä
Kyllä se yhteiskunnan etu pitää mennä aina yksilön edelle.
Ok, kerrotko vielä että mitä yritystukea mielikuvitusyrityksesi saa?
Siellä punavihreässä kuplassa ei ilmeisesti tajuta, ettei ne ole sama asia kuin lapsilisät jotka napsahtaa automaattisesti tilille kerran kuukaudessa..