Olen painanut vuosia 85kg vaikka liikun ja syön terveellisesti
Nainen ja mitat 173cm ja paino 85kg. Vaatekoko M ja L ja 40 vaatteesta ja vaatteen ostopaikasta riippuen.
Syön terveellisesti ja liikun kaikki työ,kauppa, sukulointi, asiointimatkat ym kävellen tai pyörällä ja sen lisäksi käyn kuntosalilla 3-5kertaa viikossa. Asun kerrostalon 6kerroksessa enkä valehtelematta koskaan käytä hissiä vaikka tässä asunut 6vuotta. Olen mielestäni liikunnallinen ihminen. Silti olen ollut tässä painossa 5vuotta.
Normaali ruokavalioni:
Aamuisin lautasellinen kaurapuuroa, sokeritonta mehukeittoa tai kotimaisia marjoja, raejuustoa 100g + kahvia kuppi ja vettä
Lounas: Omatekemää salaattia jossa esim paprikaa, tomaattia, salaatinlehtiä ja kurkkua, kietetty kananmuna ja 1 kanan rintaleike, ruokajuomana vesi
Päivälliseksi esimerkiksi salaattia, 40g täysjyväpastaa (raakapaino) ja n 100g lihaa tai kalaa tai kanaa
Iltapalaksi rasvaton maitorahka purkillinek ja marjoja, kuppi vihreää teetä
Salipäivinä juon palautusjuoman treenin päätteeksi. En liho ruokavaliolla mutta en myöskään laihdu ja haluaisin päästä normaalipainoon. En ole lihaksikas mielestäni joten paino ei lihaksista tule ja onhan siinä selkeätå ylipainoa 173cm naiselle.
Aamu ja iltapalani ovat olleet iän kaiken samat mutta lämpimät ruoat toki vaihtelevat mutta samalla kaavalla mennään. En napostele enkä juo mehuja tai limsoja koskaan.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Mene kehonkoostumusmittaukseen. Uskon vahvasti, että tolla liikuntamäärällä kyse on lihaksistosta. Ja silloin BMI:n voi heittää roskikseen, se ei päde lihaksikkailla ihmisillä.
Mutta voisit myös kokeilla boostata aineenvaihduntaa ja syödä yhden päivän ihan hervottomasti. Elimistö saa lisäpotkua ja polttaa taas rasvaa, jos sitä poltettavaksi on. Ja kannattaa kerran kuussa pitää mättöpäivä. Tolla liikkumisen määrällä keho tarvitsee energiaa, eli kaloreita.
Mä myös suosittelen ap:lle esim Inbody-mittausta, mutta valitettavasti en usko että paino selittyy lihaksilla. Se, että nainen 173cm painaisi 85kg siten että ”ylipaino” tulisi lihaksista vaatisi paljon enemmän ruokaa kuin mitä ap näyttää syövän. Salitreenin pitäisi olla myös kunnon bodausta sellaisella saliohjelmalla jota peruspirkko itse ei ehkä osaisi suunnitella. Ap:n mitoissa oleva hurja salimuija varmasti tietäisi, onko ylipaino treenillä ja bulkkauksella ansaittua vai ei.
Edelleen veikkaan, että ap syö liian vähän ja aineenvaiduntaa pitäisi buustata syömällä ainakin hetkellisesti enemmän. Esim lounaan salaattien tilalle kunnon lämmintä ruokaa ja välipalat kehiin.
No suurin ongelmasi on se puntari. Lopeta pelkkien kilojen tuijottaminen. Jos mahdut tuon mittaisena ja painoisena kokoon M-L, ei paino missään nimessä koostu läskistä.
Vertailun vuoksi esimerkiksi minä olen 10 cm lyhyempi ja 10 kiloa kevyempi ja käytän kokoa XL.
Jos oikeasti halutaan puntariin pienempi lukema, on silloin se raju painojen nostelu vaihdettava kevyeen airobiseen liikuntaan. Kai tää joku trolli on? Tai sitten mene hakemaan vertaistukea jostain pakkotoistosta. Siellä tiedetään, että rajusti puntteja repivät eivät mahdu painoindeksitaulukoihin.
Nukut varmaan ok? Yksi mikä minua lihotti 30kg oli ehkäisykapseli, eli onko hormonaalista ehkäisyä?
Kävin myös tutkituttamassa kaikki kilppariarvot ja koitin keksiä pääni puhki miksi lihon aivan hervottomasti vaikka elintavat eivät ole muuttuneet miksikään.
No nyt se kapseli otettiin pois kk sitten ja 5kg tippunut itsestään..
Tuolla kalorimäärällä et painaisi edes 60kg vaikka et harrastaisi liikuntaa ollenkaan. Taidat asua Porvoossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene kehonkoostumusmittaukseen. Uskon vahvasti, että tolla liikuntamäärällä kyse on lihaksistosta. Ja silloin BMI:n voi heittää roskikseen, se ei päde lihaksikkailla ihmisillä.
Mutta voisit myös kokeilla boostata aineenvaihduntaa ja syödä yhden päivän ihan hervottomasti. Elimistö saa lisäpotkua ja polttaa taas rasvaa, jos sitä poltettavaksi on. Ja kannattaa kerran kuussa pitää mättöpäivä. Tolla liikkumisen määrällä keho tarvitsee energiaa, eli kaloreita.
Mä myös suosittelen ap:lle esim Inbody-mittausta, mutta valitettavasti en usko että paino selittyy lihaksilla. Se, että nainen 173cm painaisi 85kg siten että ”ylipaino” tulisi lihaksista vaatisi paljon enemmän ruokaa kuin mitä ap näyttää syövän. Salitreenin pitäisi olla myös kunnon bodausta sellaisella saliohjelmalla jota peruspirkko itse ei ehkä osaisi suunnitella. Ap:n mitoissa oleva hurja salimuija varmasti tietäisi, onko ylipaino treenillä ja bulkkauksella ansaittua vai ei.
Edelleen veikkaan, että ap syö liian vähän ja aineenvaiduntaa pitäisi buustata syömällä ainakin hetkellisesti enemmän. Esim lounaan salaattien tilalle kunnon lämmintä ruokaa ja välipalat kehiin.
Totta, syö kyllä melko vähän, jos tuo pitää paikkansa. Ripauksella raejuustoa, kananmunalla, kananpalalla ja rahkalla ei kauheasti lihaksia kasvatella.
Sitten vain pitää päättää, että keskittyykö lihaksiston kasvatukseen, vai rasvanpolttoon. Molempia ei taida saavuttaa yhtä aikaa, ainakaan helposti.
Mua hämmentää nämä ihmiset, jotka väittävät että kaloreita ei syödä omaa painoa vastaavaa määrää mutta paino ei tipu.
Siinä on Nobel saatavilla saman tien kun käy todistamassa laboratorio-olosuhteissa.
On se jännä ettei kukaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan eka lopetat palautusjuomat ja muut lisäravinteet. Et tarvitse niitä ja niissä on valtavasti turhia kaloreita. Toiseksi aloita juoksi, spinning tai muu kuluttava aerobinen liikunta 3x viikko. Kirjaa myös ylös kaikki mitä syöt, todennäköisesti herkuttelet tai syöt enemmän kuin luulet. Nykyään saa ihan hyviä ilmaisia ruokapäiväkirja-appeja kännykkään. Laihdutus on rankkaa.
Olen eri mieltä. Jos salilla treenaa isoilla painoilla tavoitteellisesti ja progressiivisesti, on heraproteiinipalautusjuoma ehdoton. Se imeytyy nopeammin kuin oikea ruoka ja sen voi ottaa heti salilla. 30g palkkarista ei tule paljoa kaloreita. Ilman sitä salitreenistä ei saa täyttä hyötyä kun lihas tarvitsee rasituksen lisäksi ravintoa kasvaakseen. Vielä kun vähän kreatiinia ja banaanin ottaa palkkarin kanssa niin vielä parempi lihaskasvun kannalta.
Toki eri asia, jos salilla käy lukemassa lehtiä lähentäjä-loitontajalaitteessa tai vähän polkemassa kuntopyörää. Mutta ymmärsin, että ap treenaa kunnon painoilla, jolloin palkkari on ihan must. Lisäksi isoilla painoilla treenaaminen on kehon muokkauksen kannalta paljon tehokkaampaa kuin spinningit yms. Kun rasvan sijaan tulee lihasta kroppaan, näyttää koko vartalo paljon paremmalta. Esim kun harrasin vain aerobista, oli reiteni taikinaiset löllöt. Nyt vuosi takana tiukkaa salitreeniä ja reidet on napakat ja kiinteät. Selluliittikaan ei näytä niin pahalta enää.
Täyttä roskaa.
Et tarvitse heraproteiinijuomaa yhtään mihinkään. On myytti että treeni menee hukkaan ellet suurin piirtein välittömästi juo palkkaria. Todellisuudessa kehossasi on jo proteiinia päivän aikaisempien ruokailujen jäljiltä, etkä todellakaan tarvitse lisää heti.
Merkittävä osa ammattikehonrakentajista ei käytä proteiinijuomia (paitsi tietysti mainoksissa, niistä kun saa mukavasti rahaa), vaan proteiini saadaan kananmunista/lihasta/kalasta.
Kreatiinista on marginaalista hyötyä silloin kun halutaan se extratoisto joka saattaisi jäädä tekemättä ilman ylimääräistä energiaa. Enemmistöltä, ml. kaikki aloittelijat, se jää tekemättä joka tapauksessa.
Pääsyy miksi niin monen kunto-ohjelma epäonnistuu, on keskittyminen siihen mitä _mainostajien mukaan_ huipputason kehonrakentaja tarvitsee saadakseen 1-5% parempia tuloksia. Se tärkein 95-99% jää tekemättä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, syö kyllä melko vähän, jos tuo pitää paikkansa. Ripauksella raejuustoa, kananmunalla, kananpalalla ja rahkalla ei kauheasti lihaksia kasvatella.
Sitten vain pitää päättää, että keskittyykö lihaksiston kasvatukseen, vai rasvanpolttoon. Molempia ei taida saavuttaa yhtä aikaa, ainakaan helposti.
Ei varmasti tule lihaksista. Tuskin myöskään luuston rakenteesta, 173cm/85kg alkaa olemaan naiselle melko paljon.
Lihaksia voi kyllä hankkia samaan aikaan kun laihduttaa, joissain tilanteissa. Eli käytännössä aloittelijalta yleensä onnistuu helposti, pidemmälle ehtineeltä luultavasti ei.
Tyypillisin syy mikseivät lihakset kasva on siinä mitä tehdään salilla. Nyrkkisääntö: kun olet lopettanut sarjasi, kysy itseltäsi saisitko painot vielä kerran ylös jos lastesi henki riippuisi siitä? ;) Useimmissa tapauksissa painot nousisivat vielä useamman kerran.
Toinen syy on siinä _kuinka_ sarjat tehdään. Jos haluat kasvattaa lihaksia, tee hitaammin ja kunnolla puristamalla. Räjähtävämpi liike raskailla painoilla vaikuttaa enemmän hermotukseen, se voi kasvattaa lihasten kokoa tai sitten ei (riippuen geeneistäsi). Suuri määrä toistoja pienillä painoilla menee aerobisen treenin puolelle, ellet ole mahdollisesti steroideja popsiva kehonrakentaja joka pystyy vetämään hirmusarjoja.
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan eka lopetat palautusjuomat ja muut lisäravinteet. Et tarvitse niitä ja niissä on valtavasti turhia kaloreita. Toiseksi aloita juoksi, spinning tai muu kuluttava aerobinen liikunta 3x viikko. Kirjaa myös ylös kaikki mitä syöt, todennäköisesti herkuttelet tai syöt enemmän kuin luulet. Nykyään saa ihan hyviä ilmaisia ruokapäiväkirja-appeja kännykkään. Laihdutus on rankkaa.
Olen eri mieltä. Jos salilla treenaa isoilla painoilla tavoitteellisesti ja progressiivisesti, on heraproteiinipalautusjuoma ehdoton. Se imeytyy nopeammin kuin oikea ruoka ja sen voi ottaa heti salilla. 30g palkkarista ei tule paljoa kaloreita. Ilman sitä salitreenistä ei saa täyttä hyötyä kun lihas tarvitsee rasituksen lisäksi ravintoa kasvaakseen. Vielä kun vähän kreatiinia ja banaanin ottaa palkkarin kanssa niin vielä parempi lihaskasvun kannalta.
Toki eri asia, jos salilla käy lukemassa lehtiä lähentäjä-loitontajalaitteessa tai vähän polkemassa kuntopyörää. Mutta ymmärsin, että ap treenaa kunnon painoilla, jolloin palkkari on ihan must. Lisäksi isoilla painoilla treenaaminen on kehon muokkauksen kannalta paljon tehokkaampaa kuin spinningit yms. Kun rasvan sijaan tulee lihasta kroppaan, näyttää koko vartalo paljon paremmalta. Esim kun harrasin vain aerobista, oli reiteni taikinaiset löllöt. Nyt vuosi takana tiukkaa salitreeniä ja reidet on napakat ja kiinteät. Selluliittikaan ei näytä niin pahalta enää.
Täyttä roskaa.
Et tarvitse heraproteiinijuomaa yhtään mihinkään. On myytti että treeni menee hukkaan ellet suurin piirtein välittömästi juo palkkaria. Todellisuudessa kehossasi on jo proteiinia päivän aikaisempien ruokailujen jäljiltä, etkä todellakaan tarvitse lisää heti.
Merkittävä osa ammattikehonrakentajista ei käytä proteiinijuomia (paitsi tietysti mainoksissa, niistä kun saa mukavasti rahaa), vaan proteiini saadaan kananmunista/lihasta/kalasta.
Kreatiinista on marginaalista hyötyä silloin kun halutaan se extratoisto joka saattaisi jäädä tekemättä ilman ylimääräistä energiaa. Enemmistöltä, ml. kaikki aloittelijat, se jää tekemättä joka tapauksessa.
Pääsyy miksi niin monen kunto-ohjelma epäonnistuu, on keskittyminen siihen mitä _mainostajien mukaan_ huipputason kehonrakentaja tarvitsee saadakseen 1-5% parempia tuloksia. Se tärkein 95-99% jää tekemättä kunnolla.
Höpöhöpö vaan itsellesi. Täällä tutkittua ja puolueetonta tietoa palautusjuomasta ja kreatiinista.
https://lihastohtori.wordpress.com/2012/07/15/ravintolisat-lihaskasvuss…
Vierailija kirjoitti:
Jätä palautusjuoma pois. Siinä lienee aika paljon energiaa.
Onko palautusjuomassasi kreatiinia? Se tuo kroppaan nestettä ja turvottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä palautusjuoma pois. Siinä lienee aika paljon energiaa.
Onko palautusjuomassasi kreatiinia? Se tuo kroppaan nestettä ja turvottaa.
Jaa, joku olikin jo kirjoittanut kreatiinista. Olisi pitänyt lukea kaikki viestit ennen kuin vastaa. :)
Niin mitkä ne kilpirauhasarvosi olivatkaan (katso omakannasta)? Suurin osa lääkäreistä ei ymmärrä noista tuon taivaallista, sanoo vain että ovat viitearvoissa, vaikkeivät välttämättä edes ole enää nykyviitearvojen sisällä. Kuulostaa kilpirauhasen vajaatoiminnalta. Mites olo muuten? Oletko väsynyt? Lähteekö tukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Mua hämmentää nämä ihmiset, jotka väittävät että kaloreita ei syödä omaa painoa vastaavaa määrää mutta paino ei tipu.
Siinä on Nobel saatavilla saman tien kun käy todistamassa laboratorio-olosuhteissa.
On se jännä ettei kukaan käy.
Luepa suolistomikrobien vaikutuksesta ihmisen painoon.
Ap on minua 2cm pidempi ja 5kg painavampi. Hän käyttää vaatekokoa 40 ja minä 44. Outoa..
Vaatekokosi vaikuttaa painoasi pienemmältä. Olen samanpituinen mutta 15 kiloa kevyempi. Ja vaatekoko sama. Jokin tässä nyt mättää...
Mua jäi ihmetyttämään että olen samanpitunen, painan melkein 30kg vähemmän ja käytän vaan koon pienempiä vaatteita :D