Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen painanut vuosia 85kg vaikka liikun ja syön terveellisesti

Vierailija
25.04.2017 |

Nainen ja mitat 173cm ja paino 85kg. Vaatekoko M ja L ja 40 vaatteesta ja vaatteen ostopaikasta riippuen.
Syön terveellisesti ja liikun kaikki työ,kauppa, sukulointi, asiointimatkat ym kävellen tai pyörällä ja sen lisäksi käyn kuntosalilla 3-5kertaa viikossa. Asun kerrostalon 6kerroksessa enkä valehtelematta koskaan käytä hissiä vaikka tässä asunut 6vuotta. Olen mielestäni liikunnallinen ihminen. Silti olen ollut tässä painossa 5vuotta.

Normaali ruokavalioni:

Aamuisin lautasellinen kaurapuuroa, sokeritonta mehukeittoa tai kotimaisia marjoja, raejuustoa 100g + kahvia kuppi ja vettä

Lounas: Omatekemää salaattia jossa esim paprikaa, tomaattia, salaatinlehtiä ja kurkkua, kietetty kananmuna ja 1 kanan rintaleike, ruokajuomana vesi

Päivälliseksi esimerkiksi salaattia, 40g täysjyväpastaa (raakapaino) ja n 100g lihaa tai kalaa tai kanaa

Iltapalaksi rasvaton maitorahka purkillinek ja marjoja, kuppi vihreää teetä

Salipäivinä juon palautusjuoman treenin päätteeksi. En liho ruokavaliolla mutta en myöskään laihdu ja haluaisin päästä normaalipainoon. En ole lihaksikas mielestäni joten paino ei lihaksista tule ja onhan siinä selkeätå ylipainoa 173cm naiselle.

Aamu ja iltapalani ovat olleet iän kaiken samat mutta lämpimät ruoat toki vaihtelevat mutta samalla kaavalla mennään. En napostele enkä juo mehuja tai limsoja koskaan.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet 5v syönyt noin, voi olla että elimistösi kaipaa ns. shokkihoitoa. Eli jotain radikaalia muutosta tai uudistusta. Voi myös olla, että stressaat syömistä ja liikuntaa eikä paino siksi tipu. Kyllä laihduttaessa ja "oikein" syömällä ylipainoisen pitäisi mielestäni nähdä jo kuukauden-parin päästä toimiiko ruokavalio - ja jos ei, muuttaa sitä jotenkin. Ammattilaisen puheille? Sellaisen, jolta saisit kunnon ruokavalion. Eikä mitään fitnessdieettejä siis.

Vierailija
22/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile lisätä rasvaa ruokavalioosi ja lisäravinteiksi vihreä tee kapseleita ja omega kolmosia. Joku asiantuntija sanoi että you can't lose fat if you don't eat fat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liian vähän. Piste.

Vierailija
24/58 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aika sitten Hesarissa joku lihavuuteen erikoistunut lääkäri sanoi, ettei hän ihan usko niitä ihmisiä, jotka väittävät syövänsä vain n. 1000 kaloria päivässä ja ovat silti lihavia. 

Oletko nyt rehellinen itsellesi kaikista syömisistäsi? Pelkällä liikunnalla on melkein mahdotonta laihduttaa, jos ruokavalio ei ole kunnossa.  

Vierailija
25/58 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juotko alkoholia?

T: kalorinatsi

Eikun oikeasti laske kalorit.

En juo ollenkan alkoholia. Tai no joskus juhlissa voin ottaa lasin kuohuvaa. Viimeksi ystävän juhlissa marraskuussa 1lasillisen. En juo ylipäänsä kuin vettä ja aamuisin kupin kahvia tilkalla rasvatonta maitoa ja iltaisin vihreätä teetä.

En itse näe ruokavaliossani mitään raaka ainetta mikä suoraan olisi vastauksena laihtumattomuuteeni. Määrätkään eivät ole suuria sillä vaa an kautta menevät jopa puurohiutaleet ennen puuron tekoa.

Et tietenkään näe, koska se puuttuu täysin, nimittäin rasva.

Vierailija
26/58 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan eka lopetat palautusjuomat ja muut lisäravinteet. Et tarvitse niitä ja niissä on valtavasti turhia kaloreita. Toiseksi aloita juoksi, spinning tai muu kuluttava aerobinen liikunta 3x viikko. Kirjaa myös ylös kaikki mitä syöt, todennäköisesti herkuttelet tai syöt enemmän kuin luulet. Nykyään saa ihan hyviä ilmaisia ruokapäiväkirja-appeja kännykkään. Laihdutus on rankkaa.

Vierailija
27/58 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahka pistää oman elimistön tukkoon ja pöhöttää. ikäsi?

Vierailija
28/58 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiira Korpikin on sanonut että kun söi liian vähän ja liikkui liikaa niin meni ylikuntoon ja ei laihtunut.

Vierailija
29/58 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sun hyvät rasvat on?

Vierailija
30/58 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, jos oikeasti syöt noin kurinalaisesti. Ehkä tuo on kehosi ominaispaino, jossa on hyvä olla? Oletko käynyt kehonkoostumustutkimuksessa, luulisi, että rasvaprosenttisi on alhainen ja massa lihasta.

Vierailija
31/58 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen ja mitat 173cm ja paino 85kg. Vaatekoko M ja L ja 40 vaatteesta ja vaatteen ostopaikasta riippuen.

Syön terveellisesti ja liikun kaikki työ,kauppa, sukulointi, asiointimatkat ym kävellen tai pyörällä ja sen lisäksi käyn kuntosalilla 3-5kertaa viikossa. Asun kerrostalon 6kerroksessa enkä valehtelematta koskaan käytä hissiä vaikka tässä asunut 6vuotta. Olen mielestäni liikunnallinen ihminen. Silti olen ollut tässä painossa 5vuotta.

Normaali ruokavalioni:

Aamuisin lautasellinen kaurapuuroa, sokeritonta mehukeittoa tai kotimaisia marjoja, raejuustoa 100g + kahvia kuppi ja vettä

Lounas: Omatekemää salaattia jossa esim paprikaa, tomaattia, salaatinlehtiä ja kurkkua, kietetty kananmuna ja 1 kanan rintaleike, ruokajuomana vesi

Päivälliseksi esimerkiksi salaattia, 40g täysjyväpastaa (raakapaino) ja n 100g lihaa tai kalaa tai kanaa

Salipäivinä juon palautusjuoman treenin päätteeksi. En liho ruokavaliolla mutta en myöskään laihdu ja haluaisin päästä normaalipainoon. En ole lihaksikas mielestäni joten paino ei lihaksista tule ja onhan siinä selkeätå ylipainoa 173cm naiselle.

Aamu ja iltapalani ovat olleet iän kaiken samat mutta lämpimät ruoat toki vaihtelevat mutta samalla kaavalla mennään. En napostele enkä juo mehuja tai limsoja koskaan.

Ihan sama mistä ne kalorit ota jos syöt niitä liikaa. LIIKAA.Kyllä  terveellinenkin ruoka lihottaa jos sitä syö yli oman tarpeen. Maitorahkan ja palkkarin heivaisin ihan ekaksi, ihan turhia kaloreita.Samoin raejuusto ja mehukeitto, täysiä  turhakkeita. Sä et liiku niin paljoa että noita tarvitsisit ja ruoastasi puuttuu kokonaan rasva.

Vierailija
32/58 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan tuosta vähemmän ala syömään.

Vierailija
33/58 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali ruokavalioni:

Ihan sama mistä ne kalorit ota jos syöt niitä liikaa. LIIKAA.Kyllä  terveellinenkin ruoka lihottaa jos sitä syö yli oman tarpeen. Maitorahkan ja palkkarin heivaisin ihan ekaksi, ihan turhia kaloreita.Samoin raejuusto ja mehukeitto, täysiä  turhakkeita. Sä et liiku niin paljoa että noita tarvitsisit ja ruoastasi puuttuu kokonaan rasva.

No höpö höpö, eihän palautusjuomissa ole kaloreita niin paljon, että vaikuttaisi. Kyllä liikkumista tulee tuolla tahdilla todella paljon. Ap ei millään voi olla lihava, jos mahtuu M-kokoon.

Vierailija
34/58 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailun vuoksi:

Olen normaalipainoinen hoikka nainen. En useinkaan syö mitenkään erityisen hyvin tai terveellisesti. En harrasta liikuntaa, töissä lähinnä istun ja vapaalla makoilen sohvalla.

Esimerkki päivän aterioista:

Aamu - kourallinen muromysliä ja kevytmaitoa

Välipala - kahvi kevytmaidolla ja suklaakonvehti

Lounas - 5 kalapuikkoa, puoli lautasta ranskiksia, pari porkkanaa

Välipala - teetä, pipari

Ilta - 2 palaa leipää oivariinilla ja perus oltermanni-juustolla, mustikkamehua

Vierailija
35/58 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä palautusjuoma pois. Siinä lienee aika paljon energiaa.

Vierailija
36/58 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertailun vuoksi:

Olen normaalipainoinen hoikka nainen. En useinkaan syö mitenkään erityisen hyvin tai terveellisesti. En harrasta liikuntaa, töissä lähinnä istun ja vapaalla makoilen sohvalla.

Esimerkki päivän aterioista:

Aamu - kourallinen muromysliä ja kevytmaitoa

Välipala - kahvi kevytmaidolla ja suklaakonvehti

Lounas - 5 kalapuikkoa, puoli lautasta ranskiksia, pari porkkanaa

Välipala - teetä, pipari

Ilta - 2 palaa leipää oivariinilla ja perus oltermanni-juustolla, mustikkamehua

Lisäyksenä että ennen olin lievästi ylipainoinen. Silloin söin päivässä tyyliin pakastepitsan, purkin jäätelöä ja paketin keksejä.

Vierailija
37/58 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa jännä. Mä olen yhtä lailla liikunnallinen nainen mutta eri mitat, mulla 163cm/60kg ja sun ruokavalioon nähden syön paljon enemmän sekä hiilaria kuin proteiiniakin. Voiko olla, että syöt kuitenkin ihan liian vähän?

Esim: Mä syön aamulla 2.5dl puuroa, 250g rahkaa tai 200g raejuustoa, marjoja, pähkinöitä. Lounaalla kohtuudella pastaa/perunaa/riisiä, lisäksi esim paketti tofua ja vihanneksia ja öljyä. Välipalalla purkin rahkaa ja hedelmiä. Päivällisellä taas perunaa/riisiä/pastaa JA vielä leipää. Toki proteiinia myös, kuten kasviksiakin. Iltapalalla kotitekoista marjarahkaa ja pähkinöitä.

4-5 salitreeniä viikossa; treenijuomassa maltoa ja aminohappoja. Treenin jälkeen hiilari+proteiinipalkkari. Olen vaatekokoa S/M. Nyt kun vertaan ap:n ruokavalioon niin voi olla, että ap on ehkä säästöliekillä fyysiseen aktiivisuuteen nähden.

Vierailija
38/58 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liikut ja syöt terveellisesti, niin kuin jokaisen ihmisen kuuluisi, oletusarvoisesti paino ei putoa vaan pysyy samana. Suklaat ym eivät kuulu ihmisen normaaliin ruokavalioon, vähäisessäkään määrin.

Eikö olisikin vähän outoa jos pitäisi syödä jotain epäterveellistä tai lopettaa liikkuminen jottei paino putoaisi liiankin alas?

Ruokavaliostasi kysyisin mihin tarvitset palautusjuomaa? Saat treenata todella kovaa ellei hedelmä tms riitä palkkariksi. Palkkareissa on tyypillisesti paljon kaloreita, joista suuri osa tulee sokerista. Palkkarin proteiini puolestaan ei vedä vertoja lihalle, kalalle, kanamunille, jne.

Vierailija
39/58 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan eka lopetat palautusjuomat ja muut lisäravinteet. Et tarvitse niitä ja niissä on valtavasti turhia kaloreita. Toiseksi aloita juoksi, spinning tai muu kuluttava aerobinen liikunta 3x viikko. Kirjaa myös ylös kaikki mitä syöt, todennäköisesti herkuttelet tai syöt enemmän kuin luulet. Nykyään saa ihan hyviä ilmaisia ruokapäiväkirja-appeja kännykkään. Laihdutus on rankkaa.

Olen eri mieltä. Jos salilla treenaa isoilla painoilla tavoitteellisesti ja progressiivisesti, on heraproteiinipalautusjuoma ehdoton. Se imeytyy nopeammin kuin oikea ruoka ja sen voi ottaa heti salilla. 30g palkkarista ei tule paljoa kaloreita. Ilman sitä salitreenistä ei saa täyttä hyötyä kun lihas tarvitsee rasituksen lisäksi ravintoa kasvaakseen. Vielä kun vähän kreatiinia ja banaanin ottaa palkkarin kanssa niin vielä parempi lihaskasvun kannalta.

Toki eri asia, jos salilla käy lukemassa lehtiä lähentäjä-loitontajalaitteessa tai vähän polkemassa kuntopyörää. Mutta ymmärsin, että ap treenaa kunnon painoilla, jolloin palkkari on ihan must. Lisäksi isoilla painoilla treenaaminen on kehon muokkauksen kannalta paljon tehokkaampaa kuin spinningit yms. Kun rasvan sijaan tulee lihasta kroppaan, näyttää koko vartalo paljon paremmalta. Esim kun harrasin vain aerobista, oli reiteni taikinaiset löllöt. Nyt vuosi takana tiukkaa salitreeniä ja reidet on napakat ja kiinteät. Selluliittikaan ei näytä niin pahalta enää.

Vierailija
40/58 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kehonkoostumusmittaukseen. Uskon vahvasti, että tolla liikuntamäärällä kyse on lihaksistosta. Ja silloin BMI:n voi heittää roskikseen, se ei päde lihaksikkailla ihmisillä.

Mutta voisit myös kokeilla boostata aineenvaihduntaa ja syödä yhden päivän ihan hervottomasti. Elimistö saa lisäpotkua ja polttaa taas rasvaa, jos sitä poltettavaksi on. Ja kannattaa kerran kuussa pitää mättöpäivä. Tolla liikkumisen määrällä keho tarvitsee energiaa, eli kaloreita.