Olen painanut vuosia 85kg vaikka liikun ja syön terveellisesti
Nainen ja mitat 173cm ja paino 85kg. Vaatekoko M ja L ja 40 vaatteesta ja vaatteen ostopaikasta riippuen.
Syön terveellisesti ja liikun kaikki työ,kauppa, sukulointi, asiointimatkat ym kävellen tai pyörällä ja sen lisäksi käyn kuntosalilla 3-5kertaa viikossa. Asun kerrostalon 6kerroksessa enkä valehtelematta koskaan käytä hissiä vaikka tässä asunut 6vuotta. Olen mielestäni liikunnallinen ihminen. Silti olen ollut tässä painossa 5vuotta.
Normaali ruokavalioni:
Aamuisin lautasellinen kaurapuuroa, sokeritonta mehukeittoa tai kotimaisia marjoja, raejuustoa 100g + kahvia kuppi ja vettä
Lounas: Omatekemää salaattia jossa esim paprikaa, tomaattia, salaatinlehtiä ja kurkkua, kietetty kananmuna ja 1 kanan rintaleike, ruokajuomana vesi
Päivälliseksi esimerkiksi salaattia, 40g täysjyväpastaa (raakapaino) ja n 100g lihaa tai kalaa tai kanaa
Iltapalaksi rasvaton maitorahka purkillinek ja marjoja, kuppi vihreää teetä
Salipäivinä juon palautusjuoman treenin päätteeksi. En liho ruokavaliolla mutta en myöskään laihdu ja haluaisin päästä normaalipainoon. En ole lihaksikas mielestäni joten paino ei lihaksista tule ja onhan siinä selkeätå ylipainoa 173cm naiselle.
Aamu ja iltapalani ovat olleet iän kaiken samat mutta lämpimät ruoat toki vaihtelevat mutta samalla kaavalla mennään. En napostele enkä juo mehuja tai limsoja koskaan.
Kommentit (58)
En mä tiedä. Mä olisin tuollaisella liikkumismäärällä ja ravinnolla varmaan 40-kiloinen. Ehkä sun kehosi vaan toimii parhaiten tuossa painossa? Ihmiset on erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Juotko alkoholia?
T: kalorinatsiEikun oikeasti laske kalorit.
En juo ollenkan alkoholia. Tai no joskus juhlissa voin ottaa lasin kuohuvaa. Viimeksi ystävän juhlissa marraskuussa 1lasillisen. En juo ylipäänsä kuin vettä ja aamuisin kupin kahvia tilkalla rasvatonta maitoa ja iltaisin vihreätä teetä.
En itse näe ruokavaliossani mitään raaka ainetta mikä suoraan olisi vastauksena laihtumattomuuteeni. Määrätkään eivät ole suuria sillä vaa an kautta menevät jopa puurohiutaleet ennen puuron tekoa.
Hanki askelmittari. Moni luulee liikkuvansa enemmän kuin liikkuukaan. Tunnin reippaalla kävelyllä (6km/h) kertyy 7000 askelta ja se kuluttaa painoisellasi noin 350 kCal.
Ei sun kyllä läski pitäisi olla, jos syöt aina noin.
p.s. sulla ei oo hyvää rasvaa ollenkaan sun ruokavaliossa.
Vierailija kirjoitti:
En mä tiedä. Mä olisin tuollaisella liikkumismäärällä ja ravinnolla varmaan 40-kiloinen. Ehkä sun kehosi vaan toimii parhaiten tuossa painossa? Ihmiset on erilaisia.
Luulisi että tuolla liikunnalla ja ruokavaliolla olisin edes hieman normaalipainoa lähempänä vaikken laiha. 85kiloa on kyllä ihan miltä kantulta katsottuna ylipainoa 173cm pituiselle naiselle.
Ihmiset on toki erilaisia mutta monet ystäväni ovat hoikkia tai ainakin normaalikokoisia vaikkeivät liiku hyötyliikuntaa enempää ja syövät monena päivänä viikossa pizzaa ja pullaa ja makeisia ja juovat limuja ja mehuja.
Ajatuksia joita heräsi:
Joko
- olet jotenkin sairas, kärsit kilpparin vajaatoiminnasta, PCOS:stä tms. tai
- et ole rehellinen syömisistäsi, vaan syöt säännöllisesti noiden lisäksi muutakin / määrällisesti enemmän tai
- olet lääketieteellinen ihme
Oletko kokeillut karppausta tai ihan virallista Atkinsin dieettiä, siis induktion suorittaen kirjan ohjeiden mukaisesti? Itse laihduin 10 kg sillä, ja lähtöpaino oli ollut vuosia tuo 85 kg. Mikään muu kuin karppaus ei auttanut minua.
Kyllä geenitkin valitettavasti vaikuttaa. Itselläni on päinvastaista ongelmaa, paino ei nouse millään. 168/47. Syön kuin hevonen, pääosin suht terveellisesti, mutta järjettömät määrät herkkuja ja myös mättöruokaa. Liikuntaa en varsinaisesti harrastamalla harrasta, mutta hyötyliikuntaa tuossa pihalla kyllä.
Oletko käynyt lääkärissä, ettei taustalla ole sairautta? Miehen sukulaisella todettiin kilpirauhasessa vajaatoimintaa, sai lääkityksen ja laihtui tosi paljon.
Entinen lihava kirjoitti:
Hanki askelmittari. Moni luulee liikkuvansa enemmän kuin liikkuukaan. Tunnin reippaalla kävelyllä (6km/h) kertyy 7000 askelta ja se kuluttaa painoisellasi noin 350 kCal.
Kilometreissä päivässä kävelen tai poljen keskimäärin 10km päivän aikana yhteensä + 3-5 kuntosalitreeniä viikossa. Treeni on rakasta missä tulee hiki ja käytän niin isoja painoja että ottaa koville. Treenin kestot ovat 45min + lopuksi venyttelyä ja kuntopyörää n
15min "sopivalla tahdilla".
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksia joita heräsi:
Joko
- olet jotenkin sairas, kärsit kilpparin vajaatoiminnasta, PCOS:stä tms. tai
- et ole rehellinen syömisistäsi, vaan syöt säännöllisesti noiden lisäksi muutakin / määrällisesti enemmän tai
- olet lääketieteellinen ihmeOletko kokeillut karppausta tai ihan virallista Atkinsin dieettiä, siis induktion suorittaen kirjan ohjeiden mukaisesti? Itse laihduin 10 kg sillä, ja lähtöpaino oli ollut vuosia tuo 85 kg. Mikään muu kuin karppaus ei auttanut minua.
Verikokeet otettu kahteen kertaan koska epäilin itse kilpirauhasta. Kaikki arvot hyviä.
Karppausta ja Antti Heikkilänkin ruokavaliota kokeiltu mutta ei sopinut minulle-> paino nousi 3kuukaudessa muutaman kilon. Kun aloin taas syömään entiseen tapaan putosi muutama kilo ja taas ollaan 85kilossa.
Äidilläni on pcos ja siihen sopivat selkeät oireet kuten voimakas karvankasvu jokapuolella vartaloa. Itsellä ei ainakaan siihen viittaavia oireitä ole.
Oletko käynyt allergiatesteissä? Myös monille ehdoton maitotuotteista luopuminen tekee ihmeitä. On myös määrittelemättömiä viljayliherkkyyksiä jotka eivät keliakiatestissä näy. Onko sinulla ummetusta tai ripulia? Ne viittaisivat siihen että jotkut ravintoaineet eivät sinulle sovi. Allergiareaktiot ja tulehdus estävät painonpudotusta.
Aloita juoksuharrastus. Kauppa/asiointi/tms pyöräily/kävelyreissuista ei ole juuri hyötyä, ellei matkat ole tyyliin 10km suuntaansa. Juoksemiseen verrattuna ovat aika tehottomia liikuntamuotoja, jos haluaa laihtua.
Syöt aika vähän, mutta selvästikin jotenkin "väärin", jos lihas ei kasva tai paino tipu tuolla? Olin itse aikoinaan samassa painossa, sinua kuitenkin 5cm pitempi. Laihduin normaalipainoiseksi vasta, kun pystyin myöntämään itselleni ylipainoni ja sen syyt: tunnesyömisen, ahdistuksen ja huonon itsetunnon. Olin sitä ennen useamman vuoden harrastanut liikuntaa juuri noin kuin sinä ja syönytkin suht ok tavallaan, herkuttelin toki. Mutta tunnesyöminen sujuu kyllä terveelliselläkin sapuskalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä geenitkin valitettavasti vaikuttaa. Itselläni on päinvastaista ongelmaa, paino ei nouse millään. 168/47. Syön kuin hevonen, pääosin suht terveellisesti, mutta järjettömät määrät herkkuja ja myös mättöruokaa. Liikuntaa en varsinaisesti harrastamalla harrasta, mutta hyötyliikuntaa tuossa pihalla kyllä.
Oletko käynyt lääkärissä, ettei taustalla ole sairautta? Miehen sukulaisella todettiin kilpirauhasessa vajaatoimintaa, sai lääkityksen ja laihtui tosi paljon.
Lääkärissä on käyty ja kokeita otettu ja kaikki ok. :)
Minulla 3 siskoa ja kaikki 169-175cm ja heistä kaikki olleet pikkutytöistä aikuisiksi hoikkia, nyt kaikki painavat 55-64kg väliltä. Ja "syövät mitä huvittaa lihomatta ja heistä kukaan ei harrasta varsinaisesti mitään liikuntaa ja työmatkatkin autolla köröttelevät. Olen ainoa sisaruksista joka harrastaa liikuntaa ja ns kyttää syömisiä.
Sitten kai syöt liian vähän. Mitä tapahtuu jos lisäät ruokavalioon niitä hyviä rasvoja? Salaattiin oliiviöljyä, pähkinöitä, siemeniä. Muutamia hetkkuhetkiä viikkoon tai vaan isompia annoksia. Nopeutuuko aineenvaihduntasi?
Kai sitten vaan syön väärin mutta mikä ihme siinä sitten on. Luulisi että kun ayö alle kulutuksen laihtuisi? Minäkin olen liikkunut vuosia ja syönyt samalla tavoin eri asia jos olisin juuri aloittanut liikunnan ja terveellisen ruokavalion. Aikoinani kun alotin 5v sitten petyin kun tuloksia ei alkanut painosa näkyä muutaman kk päästä mutta totesin että se voi viedä aikansa. Tässä tapauksessa ilmeisesti ei olekaan kyse siittä kun yli 5v kulunut
Vierailija kirjoitti:
Sitten kai syöt liian vähän. Mitä tapahtuu jos lisäät ruokavalioon niitä hyviä rasvoja? Salaattiin oliiviöljyä, pähkinöitä, siemeniä. Muutamia hetkkuhetkiä viikkoon tai vaan isompia annoksia. Nopeutuuko aineenvaihduntasi?
Lohta syön kyllä usein, noin 4-5 kert Viikossa vähintään toisella lämpimällä aterialla. Ja käytän oliiviöljyä.
Aineenvaihdunta on normaalia. Pissalla käyn 1-2h välein ja liki joka päivä myös "kakkosella" ja uloste on normaalia, ei ummetusta muttei mitään vettäkään. Iltaisin rahkan sekaan laitan joskus leseitä ja se lisää suolen toimintaa huomattavasti.
Juotko alkoholia?
T: kalorinatsi
Eikun oikeasti laske kalorit.