Istuin Tinder-miehen vieressä linja-autossa
Tulin linja-autolla kotiin, se oli niin täynnä, että piti mennä lähimmälle vapaalle paikalle:
hiukan tanakan nuorenmiehen viereen.
Ei siinä mitään, mies oli vähän aran oloinen ja väisteli minua kurveissa selkä jäykkänä.
Ihan siisti poika, virittelin siinä vähän juttua: miten täynnä auto on ja pelistä jota pelasin kännykälläni. Mies tuntui väistelevältä.
Ajattelin että vaimo odottelee häntä varmaan kotona ja kiusaantuu, kun vieras nainen puhuttelee.
Avasin siinä joutessani Tinderin.
Jätkän naama ilmestyi eteeni!
Sain tietää matkakumppanini nimen ja iän samantien. Minua alkoi hymyilyttää ja katselin vierustoveriani huvittuneena, hän varoi katsomasta suoraan minuun.
No en kiusannut enempää vaan jätin poikasen rauhaan.
Vähän jäi kaivelemaan, että miten hemmetissä ihmisistä on voinut tulla näin arkoja? Onko kotona haukuttu aamusta iltaan ja koulussa kiusattu ja lyöty kuin vierasta sikaa?
Missä itsetunto ja flirtti?
Eipä mulla muuta.
Miehet, katsokaa nyt edes kohti, ei me purra!
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kauniimpi nainen tulisi juttusille, sitä vähemmän uskaltaisin vastata kontaktiin. Epäilisin piilokameraa tai muuta kiusantekoa. Tämähän oli aikanaan koulussa tapana, että suositut tytöt alkoivat lähennellä luokan vähiten suosittuja poikia. Saatuaan vastakaikua sitten ilkkuivat, että et kai tosissasi luullut että oltiin sinusta kiinnostuneita? Sellaisesta jää jäljet.
No nyt oli kaukaa haettu tekosyy!
Jos aikuisenakin kategorisoi itsensä "koulun vähiten suosituimpiin poikiin",
on kyllä ongelmat syvemmällä kuin käytösetiketissä.Koulukiusaaminen on siis traumatisoinut kaikki peruskoulun pojat? Mitä helvettiä siellä koulussa oikein tapahtuu?
Kerroin omista kokemuksistani ja siitä mitä olen nähnyt. En yleistänyt sitä "kaikkiin peruskoulun poikiin", enkä edes kaikkiin bussikeskusteluja vältteleviin miehiin. Siinä olet kuitenkin oikeassa, että ongelmat voivat olla syvällä. Kun elämä lähtee väärille urille, niin ongelmat kasvavat ja kasaantuvat. Alkuperäisellä ongelmalla, oli se sitten koulussa tai muualla, ei siinä vaiheessa ole paljon väliä, sikäli kun se vuosikymmenten jälkeen on tunnistettavissakaan. Suhtautukaa sen vuoksi ihmisiin myötätunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kauniimpi nainen tulisi juttusille, sitä vähemmän uskaltaisin vastata kontaktiin. Epäilisin piilokameraa tai muuta kiusantekoa. Tämähän oli aikanaan koulussa tapana, että suositut tytöt alkoivat lähennellä luokan vähiten suosittuja poikia. Saatuaan vastakaikua sitten ilkkuivat, että et kai tosissasi luullut että oltiin sinusta kiinnostuneita? Sellaisesta jää jäljet.
on kyllä ongelmat syvemmällä kuin käytösetiketissä.Koulukiusaaminen on siis traumatisoinut kaikki peruskoulun pojat? Mitä helvettiä siellä koulussa oikein tapahtuu?
Kerroin omista kokemuksistani ja siitä mitä olen nähnyt. En yleistänyt sitä "kaikkiin peruskoulun poikiin", enkä edes kaikkiin bussikeskusteluja vältteleviin miehiin. Siinä olet kuitenkin oikeassa, että ongelmat voivat olla syvällä. Kun elämä lähtee väärille urille, niin ongelmat kasvavat ja kasaantuvat. Alkuperäisellä ongelmalla, oli se sitten koulussa tai muualla, ei siinä vaiheessa ole paljon väliä, sikäli kun se vuosikymmenten jälkeen on tunnistettavissakaan. Suhtautukaa sen vuoksi ihmisiin myötätunnolla.
Mutta ymmärräthän, ettei se bussissa aloitteen tekevä nainen voi tuota tietää. Jos haluatte naisten tekevän aloitteita, ette samaan aikaan voi puolustaa väsymyksellä, koulukiusaamiskokemuksilla tai muilla syillä sitä, että ette osaa suhtautua niihin aloitteisiin kohteliaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ymmärräthän, ettei se bussissa aloitteen tekevä nainen voi tuota tietää. Jos haluatte naisten tekevän aloitteita, ette samaan aikaan voi puolustaa väsymyksellä, koulukiusaamiskokemuksilla tai muilla syillä sitä, että ette osaa suhtautua niihin aloitteisiin kohteliaasti.
Ymmärrän toki ja siksi puhehaluiselle täytyy olla mahdollista jotenkin ilmaista, että itse ei halua puhua. Tulisiko tämä tehdä katsomalla muualle ja vastaamalla keskustelunaloituksiin lyhyesti ja innottomasti, vai sanomalla sanomalla suoraan että ei halua puhua? Olen melko varma, että kulttuurimme pitää ensin mainittua tapaa kohteliaampana, mutta viestin tunnistaminen edellyttää puhehaluiselta sosiaalisia taitoja, joihin ei pelkkä sosiaalisuus riitä.
Vaikeaa on nykynaisella.
Itse olen sinkku tästä ikuisuuteen.
on kyllä ongelmat syvemmällä kuin käytösetiketissä.
Koulukiusaaminen on siis traumatisoinut kaikki peruskoulun pojat? Mitä helvettiä siellä koulussa oikein tapahtuu?