Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Istuin Tinder-miehen vieressä linja-autossa

Vierailija
25.04.2017 |

Tulin linja-autolla kotiin, se oli niin täynnä, että piti mennä lähimmälle vapaalle paikalle:
hiukan tanakan nuorenmiehen viereen.
Ei siinä mitään, mies oli vähän aran oloinen ja väisteli minua kurveissa selkä jäykkänä.
Ihan siisti poika, virittelin siinä vähän juttua: miten täynnä auto on ja pelistä jota pelasin kännykälläni. Mies tuntui väistelevältä.
Ajattelin että vaimo odottelee häntä varmaan kotona ja kiusaantuu, kun vieras nainen puhuttelee.
Avasin siinä joutessani Tinderin.
Jätkän naama ilmestyi eteeni!
Sain tietää matkakumppanini nimen ja iän samantien. Minua alkoi hymyilyttää ja katselin vierustoveriani huvittuneena, hän varoi katsomasta suoraan minuun.
No en kiusannut enempää vaan jätin poikasen rauhaan.
Vähän jäi kaivelemaan, että miten hemmetissä ihmisistä on voinut tulla näin arkoja? Onko kotona haukuttu aamusta iltaan ja koulussa kiusattu ja lyöty kuin vierasta sikaa?
Missä itsetunto ja flirtti?
Eipä mulla muuta.
Miehet, katsokaa nyt edes kohti, ei me purra!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne suomi-tytötkin aika jäykkiä ovat, jos bussissa reilusti vanhempi setämies tunkee viereen, alkaa väkisin luomaan keskustelua, vilkuilemaan ja naureskelemaan.

Ilmeisesti olivat samanikäisiä:

Tinder-sovellus ei edes ehdota pariksi kauhean paljon vanhempia setiä tai tätejä.

Matchin iän voi itse määritellä Tinderin asetuksissa...

Vierailija
22/45 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle rupee aina puhumaan ihmiset esim bussissa ja hetken jälkeen "no voi sitä nyt rupatella!" joo, mut en halua. Haluan olla hiljaa ja kuunnella musiikkia. Se on ainut hetki päivästä kun saan tehdä niin. Asiakaspalvelu töissä puhun ihmisille koko ajan ja kotona lapsille. En vaan halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oletus että jos on tinderissä niin pitää olla koko ajan kiinnostunut jauhamaan vieressäistujan kanssa?

Vierailija
24/45 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aloitusta ollenkaan. En ole useinmiten itsekään innostunut keskustelemaan ruuhkabussissa, jos joku mielestäni ei-kiinnostava mies tulee iskemään jutun juurta ja mä pidän itseäni ihan normaalina naisena sekä sosiaalisten kykyjeni puolesta että muutoinkin. Miksi ihmeessä miesten pitäisi olla sen innostuneempia vastaavassa tilanteessa? Ei tuo minusta ihmisestä muuta kerro, kuin että hän ei ole juttutuulella.

Vierailija
25/45 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap meni tilanteessa itse puihin.

Miksei hän itse aloittanut minkäänlaista keskustelua, vaan jäi vilkuilemaan?

Pata kattilaa soimaa.

Vierailija
26/45 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia kommentteja tässä ketjussa. Mies hakee seuraa Tinderin kautta, mutta normaali rupattelu vieruskaverin kanssa bussissa olisi ylivoimaista. Käsi ylös kaikki naiset, jotka haluaisitte tuollaisen miehen kanssa treffeille!

Mutta senhän tämä(kin) todisti, että naisen ei todellakaan kannata tehdä aloitteita.

Vierailija
27/45 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap meni tilanteessa itse puihin.

Miksei hän itse aloittanut minkäänlaista keskustelua, vaan jäi vilkuilemaan?

Pata kattilaa soimaa.

"virittelin siinä vähän juttua: miten täynnä auto on ja pelistä jota pelasin kännykälläni"

Aloittihan hän keskustelua.

Vierailija
28/45 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas niin tätä. Miksi ylisosiaaliset ekstrovertit ovat aina olevinaan enemmän oikeassa kuin introvertit ja soimaavat epäsosiaalisiksi mörökölleiksi, jos joku ei ole just silloin juttutuulella? Sosiaalisuus ei ole sama asia kuin sosiaaliset taidot ja sosiaalisesti taitava ihminen tajuaa, milloin toista ei huvita keskustella tuntemattoman kanssa ruuhkabussissa, eikä yritä väkisin viritellä jotain tyhjänpäiväistä keskustelua. 

Mulla ainakin on takki todella tyhjä työpäivän jälkeen eikä sosiaalista energiaa kertakaikkiaan enää ole. Bussin ruuhkaisuus ja ahtaus ahdistaa muutenkin, ja haluaisin vain mahdollisimman nopeasti kotiin lepäämään, eikä todellakaan huvita small talkata väkisin jonkun tuntemattoman kanssa. Harmi, jos se tekee minusta ikävän ihmisen, mutta en oikein voi sille mitään. Epäilen, että kyseinen jätkä saattoi olla myös työpäivän jälkeen väsynyt eikä oikein olisi jaksanut jutustella. Ja tinder-profiilin lävähtäminen ruutuusi todennäköisesti vain lisäsi hänen vaivaantuneisuuttaan, jos ei ollut muutenkaan kiinnostunut.

Vierailija
29/45 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa, etenkin pk-seudulla, ei ole etiketin mukaista alkaa jutella vierustoverille ellei tunne tätä entuudestaan.

Yöbussissa tuhannen tuubassa on eri asia, mutta normivuoroilla ei.

Kamalaa.

Miksi tällainen uhkaava hiljaisuus? Eikö tätä käytäntöä voisi muuttaa?

Uhkaava hiljaisuus :DD

Vierailija
30/45 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mamma saalisretkellä Porvoon bussilinjalla.

Vierailija
31/45 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on taas niin tätä. Miksi ylisosiaaliset ekstrovertit ovat aina olevinaan enemmän oikeassa kuin introvertit ja soimaavat epäsosiaalisiksi mörökölleiksi, jos joku ei ole just silloin juttutuulella? Sosiaalisuus ei ole sama asia kuin sosiaaliset taidot ja sosiaalisesti taitava ihminen tajuaa, milloin toista ei huvita keskustella tuntemattoman kanssa ruuhkabussissa, eikä yritä väkisin viritellä jotain tyhjänpäiväistä keskustelua. 

Mulla ainakin on takki todella tyhjä työpäivän jälkeen eikä sosiaalista energiaa kertakaikkiaan enää ole. Bussin ruuhkaisuus ja ahtaus ahdistaa muutenkin, ja haluaisin vain mahdollisimman nopeasti kotiin lepäämään, eikä todellakaan huvita small talkata väkisin jonkun tuntemattoman kanssa. Harmi, jos se tekee minusta ikävän ihmisen, mutta en oikein voi sille mitään. Epäilen, että kyseinen jätkä saattoi olla myös työpäivän jälkeen väsynyt eikä oikein olisi jaksanut jutustella. Ja tinder-profiilin lävähtäminen ruutuusi todennäköisesti vain lisäsi hänen vaivaantuneisuuttaan, jos ei ollut muutenkaan kiinnostunut.

Itse introverttina(kaan) en ikinä olisi niin väsynyt, etten innostuisi rupattelemaan kiinnostavan miehen kanssa. Mutta kuten jälleen nähtiin: naisen aloite ei ollut kiinnostava, kun se ei tullut kiirakorvelta.

Vierailija
32/45 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä aloittaja olisi voinut tietää, että hänelle tulisi myöhemmin uudestaan tilaisuus tehdä aloite "Tinder-miehelle"? Siis sitten, kun tämä ei olisi väsynyt työpäivästä? Ehkä (todennäköisesti) hän ei olisi nähnyt tätä enää ikinä, eli mahdollisuus oli ja meni.

Koettakaa nyt miehet päättää, haluatteko te niitä aloitteita vai ette.

Vierailija
33/45 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa oot, small talk oli sun puolelta someen uskaltaneelle liikaa- HOW COME?!! Miessukupuolella kun on fysiologisiakin eroja verrattuna meikkiksiin eli naisiin esim. aivoissa, HALOO: luen VAKAVA-kokeeseen ja artikkelissa (Psykologia-lehti nro 51v.2016) kerrotaan miehillä pienempiä kuin naisilla olevan "pihtipoimu, ylempi temporaaliuurre,prefrontaalikorteksi ja talamus". Vastaavasti naisilla pienempiä ovat "amygdala, pikkuaivojen koko ja paino kokonaisuudessaan" ...Että se PIENI ERO...?!!!

Vierailija
34/45 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattomia kommentteja tässä ketjussa. Mies hakee seuraa Tinderin kautta, mutta normaali rupattelu vieruskaverin kanssa bussissa olisi ylivoimaista. Käsi ylös kaikki naiset, jotka haluaisitte tuollaisen miehen kanssa treffeille!

Mutta senhän tämä(kin) todisti, että naisen ei todellakaan kannata tehdä aloitteita.

Ei noussut naisten käsiä ylös.

Kysytään näin päin: Käsi ylös kaikki miehet, jotka haluaisitte, että tavisnainen tekee tuollaisen aloitteen! Tavis tarkoittaa nyt naista, johon ette muuten olisi kiinnittäneet minkäänlaista huomiota tai jolta ette edes toivoisi aloitetta (mitä tämä ei kuitenkaan voi tietää).

Jos nostat virtuaalisen käden ylös, niin kerrothan myös, miten itse olisit toiminut introverttina ja töistä umpiväsyneenä kyseisessä tilanteessa.

Vierailija
35/45 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noussut naisten käsiä ylös.

Kysytään näin päin: Käsi ylös kaikki miehet, jotka haluaisitte, että tavisnainen tekee tuollaisen aloitteen! Tavis tarkoittaa nyt naista, johon ette muuten olisi kiinnittäneet minkäänlaista huomiota tai jolta ette edes toivoisi aloitetta (mitä tämä ei kuitenkaan voi tietää).

Jos nostat virtuaalisen käden ylös, niin kerrothan myös, miten itse olisit toiminut introverttina ja töistä umpiväsyneenä kyseisessä tilanteessa.

Kiistän kysymykseen sisältyvän määritelmän, että tavisnainen olisi sellainen johon en kiinnittäisi mitään huomiota ja jolta en toivoisi aloitetta. Tuollainen nainen on epätavallisen epähaluttava. Kyllä minä kunkin tavisnaisen panen merkille, ainakin jos heitä ei koko kadun leveydeltä vyöry vastaan. Mahdollinen toive aloitteesta riippuu sitten paljon muustakin kuin naisesta.

Vierailija
36/45 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko joku pelaa tinderiä täydessä bussissa?

Vierailija
37/45 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa, etenkin pk-seudulla, ei ole etiketin mukaista alkaa jutella vierustoverille ellei tunne tätä entuudestaan.

Yöbussissa tuhannen tuubassa on eri asia, mutta normivuoroilla ei.

Tää nyt on ihan täyttä paskaa, etiketti kieltää kanssaihmisten kanssa keskustelun? Kyllä mulle ainakin saa jutella ihan kuka tahansa milloin vaan.

Ei se kiellä, mutta ei sitä monikaan tykkää jos joutuu vieraan juttuja kuuntelemaan tai että vieras olettaa saavansa juttuseuraa.

Kuljetko itse lappu otsassa "minulle saa puhua"?

Vierailija
38/45 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussi ei ole seuranhakupaikka vaan kulkuneuvo jolla liikutaan paikasta toiseen.

Sellaista itsensä hajuvedellä kyllästänyttä keski-iän ylittänyttä tanttaakin hirveämpi viereenistuja on ihminen joka alkaa juttelemaan täysin tuntemattomalle. Soittaisi vaikka sitten kaverille jos on pakko höpöttää.

Vierailija
39/45 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista itsensä hajuvedellä kyllästänyttä keski-iän ylittänyttä tanttaakin hirveämpi viereenistuja on ihminen joka alkaa juttelemaan täysin tuntemattomalle. Soittaisi vaikka sitten kaverille jos on pakko höpöttää.

Eli miehille ei pidä tehdä aloitteita julkisella paikalla? Sitähän tuo tarkoittaa. Minulle se on täysin ok, en tekisi muutenkaan, mutta miesten ei kannata tällä palstalla enää narista siitä, etteivät naiset tee aloitteita.

Vierailija
40/45 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehille ei pidä tehdä aloitteita julkisella paikalla? Sitähän tuo tarkoittaa. Minulle se on täysin ok, en tekisi muutenkaan, mutta miesten ei kannata tällä palstalla enää narista siitä, etteivät naiset tee aloitteita.

Hämmentävä keskustelu.

Äijät menee puihin, kun naiset tulee ihan oikeasti flirttailemaan.

Niin että miten on: Saako nainen tulla tekemään aloitetta miehelle vai ei?

Pitäisikö istua hiljaa katse sivuun luotuna, nenä kattoa kohti ja pudottaa vinkiksi nenäliina?

Jos mies on kiinnostunut, hän nostaa sen ja ojentaa naiselle avaten keskustelun,

jos ei, hän yskäisee eikä vilkaisekaan naista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi