Koulun projektityöt - vihaan tiimiläisteni työskentelytapaa
Ensin sovitaan että klo 20 aletaan hommiin kun eräs lapsiperheellinen on saanut lapset nukkumaan (ennen sitä ei mitenkään voi). Sitten porukka valuu löysästi paikalle klo 20:30 (sori en saanu lapsia nukkumaan)
Minun mielestä paras tapa työskennellä olisi niin, että jokaiselle jaetaan oma vastuualueensa jonka hän hoitaa. Mutta eiii, pakko pitää videopalaveri skypessä/AC:ssa.
Katson aina etukäteen tehtävät ja mitä pitää tehdä, mutta muut alkavat katselemaan vasta kun ollaan siinä perhanan videoistunnossa. Ei puhettakaan että jaettaisiin tehtäviä, vaan pakko tehdä yhdessä ja kaikki toimii tiiminä. Tästä ei tule mitään, koska näin kaikki tehtävät tulee tehtyä 5x hitaammin kuin normaalisti.
Tehtävien tekeminen on sitä, että ensimmäisen tunnin yksi selaa facebookia ja toinen katsoo netflixiä. Sitten hermostun enkä jaksa enää panostaa, vaan alan hoputtamaan joten lopputulos on hutaisten tehty (laita nyt vaan jotakin sinne)
Minä en tajua miten ollaan ylipäätään saatu yhtään mitään aikaiseksi. Tämä tiimi on sellainen, että kunhan läpi pääsee, arvosanoilla ei niinkään väliä.
Kommentit (4)
Olisit pyytänyt mahdollisuutta tehdä työ yksin.
Johda porukkaa: ota ohjat ja jaa tehtäväalueet ja sitten ehdotat, että kukin hoitaa oman tonttinsa ja sitten vasta palaveri. Ei tollaseen kannata tuhlata aikaa ja resursseja.
Vierailija kirjoitti:
Johda porukkaa: ota ohjat ja jaa tehtäväalueet ja sitten ehdotat, että kukin hoitaa oman tonttinsa ja sitten vasta palaveri. Ei tollaseen kannata tuhlata aikaa ja resursseja.
Olen yrittänyt, mutta ei onnistu, koska suurinosa haluaa välttämättä pitää näitä palavereita.
Miksi et tee tehtäviä yksin sitten? Tuskin muita haittaisi ollenkaan.
Sinä olet tosielämän Monica.