Alusvaatteiden käyttö ja pesemisen tapasi?
Kuinka pitkään käytät alusvaatteita, ennen kuin vaihdat ne puhtaisiin? Pesetkö koneessa vai käsin? Kuinka pitkään kestää sinulla käytössä ne, ennenkuin heität roskiin?
Kommentit (42)
Alkkarit joka päivä. Rintsikat menee talvella viikon, kuumalla ilmalla 3 päivää.
Alkkarit pesen koneessa 60 asteessa, rintsikat käsin.
Vierailija kirjoitti:
Hankalia on valkoiset/vaaleet alkkarit tai rintsikat,jos ei omista niitä kuin muutamat ja ei kehtaa niitä laittaa muiden värillisten sekaan, muuten on uusi väri niissä. Eikä toisaalta viiti yksinääkän koneessa pestä, jos ei ole muita vaaleita vaatteita, jotka laittaisi mukaan. Helpommalla pääsee kun pesee ne käsin yksittäiset vaaleat alusvaatteet. Ap
Olemassa on värinkeräysliinoja, joita kannattaa kokeilla. Sekä niitä voi tehdä myös itse, mutta ohjetta en tähän hätään muista.
Vaihdan joka toinen tai kolmas päivä. Mies 25v. Päivittäin vain jos perse hikoilee paljon päivän aikana.
Alkkarit vaihdan päivittäin. Rintsikoita 2/3 päivän välein. Riippuen siitä, kuinka paljon oon hikoillut. Pesen koneessa 40 tai60 asteessa. Materiaalista riippuen.
Tiedän, että on värinkeräysliinoja. Pesen mielummin yhdet, kahdet vaaleat alusvaatteet käsin. Helposti vaaleat alusvaatteet muuttuu harmaiksi, jos niitä pesee kirjopyykin seassa. Estääkö liinat harmautumisen?ap
Alushousut vaihdan 1-2krt päivässä. Nyt raskaanaollessa vaihdan 2krt päivässä, koska vuoto on lisääntynyt. Alushousut pesen 40/60 asteessa.
Rintsikat vaihdan noin viikottain ja pesen ne koneessa 40/60 asteessa pesupussissa ja joskus käsin riippuen materiaalista. Kesällä vaihdan ja pesen useammin.
Sukat vaihdan päivittäin ja pesen 40/60 asteessa.
En pese takkeja, rättejä yms sekaisin. Ap
Vaihdan alusvaatteet kaksi kertaa päivässä. Siivous ja pyykinpesu ovat muutenkin elämäni tärkeimmät asiat. Nyt imuroimaan! Nurtsimatolla näkyy pari roskaa. :D
Mukavia alkkareita en viitsi heittää roskiin heti kun hajoavat, puhtaat tietty kaksi kertaa pv aina tehty näin, lapsesta asti.
Pidin nuorena ylimääräisiä alkkareita mukana kun kävin vaikka 50 km päässä ostoksilla.
Pikkarit joka aamu suihkun jälkeen. Rintsikoita pidän 2-3 päivää.
Olen selibaattinen vanhapiika nunnaluostarista eikä minulla ole muuta tekemistä vapaa-ajalla kuin vaihtaa todella säännöllisin väliajoin pöksyjä! :) Olisi ihan sairasta pitää kaksi päivää samoja!
Minä vainhan alkkarit 6 kertaa vuorokaudessa, laitan kellon soimaan aamukolmelta, että herään vaihtamaan ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko ihmiset pitää alusvaatteita niin kauan että ne haisee? Kai te tajuatte, että muiden nenään ne haisee paljon aikaisemmin kuin teidän omaanne. Ja hyi olkoon että pitää haistella omia alusvaatteitaan, että tajuaisi että ne pitää pestä. Hyi helvetti mitä porsaita.
Pidän joo alusvaatteita juuri niin kauan kuin ne alkaa haisemaan - eli yhden päivän. Ja koneessa pestään, en näe järkeä pestä käsin, vaikka äiti aikoinaan yritti jotain sellaista sönköttääkin.
Vaihdan kerran päivässä, tarvittaessa useammin. Pesen koneessa. Heitän roskiin, kun tulee reikiä tai kun veri on jättänyt pinttyneen oranssin läntin. Eli parin vuoden välein.
Alushousut vaihdan joka päivä. Rintaliivejä saatan pitää muutaman päivän, koska en tee fyysistä työtä ja riisun ne heti ensimmäisenä kun pääsen kotiin. Pesen koneessa ja uudet ostan kun alkavat vaikuttaa kuluneelta.