Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alusvaatteiden käyttö ja pesemisen tapasi?

Vierailija
25.04.2017 |

Kuinka pitkään käytät alusvaatteita, ennen kuin vaihdat ne puhtaisiin? Pesetkö koneessa vai käsin? Kuinka pitkään kestää sinulla käytössä ne, ennenkuin heität roskiin?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan pikkarit ja rintsikat suihkupäivinä jos ne tuoksahtaa. Muuten menee pitempäänkin tai jos puhtaita ei satu oleen. Eli viikon tai pari. Mulla yleensä vaatteet käy pieniksi ennen kuin hajoaa.

Vierailija
2/42 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan pikkarit ja rintsikat suihkupäivinä jos ne tuoksahtaa. Muuten menee pitempäänkin tai jos puhtaita ei satu oleen. Eli viikon tai pari. Mulla yleensä vaatteet käy pieniksi ennen kuin hajoaa.

Toivottavasti et ole tosissasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsääntöisesti vaihdan alkkarit päivittäin ja rintsikat useamman kerran viikossa. Alkkarit/rintsikat pesen koneessa 40-60 lämpötilassa. Joskus toisinaan pesen käsin rintaliivit. Vuoden pari kestää alusvaatteeni keskimäärin, ennenkuin heitän pois. Syynä nukkaset, nuhjuset, rikkinäiset, värinsä ja muotonsa menettäneet tapaukset. En vie kirpparille alusvaatteita, hyi helvata sentään, kuka kehtaa niin tehdä ja vieläpä ostaa niitä? En ymmärrä. Ap

Vierailija
4/42 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan uudet jos haiskahtaa. Urheilua varten keräilen puolipitoisia ja laitan sitten pyykkiin. Koneella pesen 50 asteessa. Sitten kun rispaantuvat tai värjäytyvät pahasti siirrän räteiksi.

Vierailija
5/42 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko ihmiset pitää alusvaatteita niin kauan että ne haisee? Kai te tajuatte, että muiden nenään ne haisee paljon aikaisemmin kuin teidän omaanne. Ja hyi olkoon että pitää haistella omia alusvaatteitaan, että tajuaisi että ne pitää pestä. Hyi helvetti mitä porsaita.

Vierailija
6/42 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko ihmiset pitää alusvaatteita niin kauan että ne haisee? Kai te tajuatte, että muiden nenään ne haisee paljon aikaisemmin kuin teidän omaanne. Ja hyi olkoon että pitää haistella omia alusvaatteitaan, että tajuaisi että ne pitää pestä. Hyi helvetti mitä porsaita.

Aika retuperällä on monen ihmisen alusvaatteiden vaihtotiheys. Kaksi kertaa viikossa riittää. No ei riitä. Sitten haisee paikat. Ap

Vierailija
7/42 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/42 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalia on valkoiset/vaaleet alkkarit tai rintsikat,jos ei omista niitä kuin muutamat ja ei kehtaa niitä laittaa muiden värillisten sekaan, muuten on uusi väri niissä. Eikä toisaalta viiti yksinääkän koneessa pestä, jos ei ole muita vaaleita vaatteita, jotka laittaisi mukaan. Helpommalla pääsee kun pesee ne käsin yksittäiset vaaleat alusvaatteet. Ap

Vierailija
9/42 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/42 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi ihmisiä :D vaihdan alushousut joka päivä. Oikeestaan kaks kertaa päivässä, koska yöllä pidän pikkareita, ja ne menee aamulla pyykkiin. Aamulla päälle laitan sitten stringit, tangat mitä lie onkaan ja ne menee illalla pyykkiin. Rintaliivit pistän pyykkiin ehkä keskimäärin noin 3-4 käyttöpäivän jälkeen, paitsi jos olen hikoillut erityisen paljon jostain syystä, niin sitten sen käyttökerran jälkeen.

Rintaliivit pesen koneessa pesupussissa 30 asteessa. Noi päiväpitsihepenet kanssa koneessa 30 asteessa. Pikkarit 40 asteessa.

Alushousut menee roskiin siinä tapauksessa, jos ne eivät ole enää sopivan kokoiset, on nukkaantunut, tullut reikiä tai ovat muuten kulahtaneita. Samoin jos kuukautiset vahingossa menee läpi, enkä saa tuoreeltaan putsattua niin roskiin menee, jos ei pesussa lähde niin, että jää vähänkin joku haalea tahra. Rintaliivit menee roskiin, jos on tosi nukkaset tai kuluneet, kaarituki irti jne... Yhdessä kohtaa oli keräys, että rintaliivit sai lähettää johonkin ja niistä tehtiin taidetta. Joku hyväntekeväisyysjuttu se oli. Sinne meni monet rintsikat. Samoin mulla on jemmassa vielä rintaliivejä, joissa ei ole muuta vikaa kun ovat väärää kokoa tällä hetkellä. Niitä en viitti pois heittää.

Hyi ihmiset, vaihtakaa alushousut ja sukat päivittäin. Vaikka ei tuntuisi ees likaiselta niin kyllä niihin kaikkea kertyy päivän aikana!

Vierailija
11/42 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, sukatkin vaihdan yhden käyttökerran jälkeen. Pesu 40/60 Ap

Vierailija
12/42 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan pikkarit ja sukat päivittäin (joka aamu, koska yöllä en käytä alusvaatteita ollenkaan). Samoja rintsikoita käytän 1-3 päivää riippuen olenko töissä vai vapaalla (töissä tulee hikoiltua paljon, jolloin käytän samoja vain päivän). Koneessa pesen 40-asteessa. Pois heitän, kun alkaa hajoamaan.

Vierailija
13/42 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut sellasta, että jotkut vaihtaa alkkarit "väärinpäin" jalkaansa, tulee uusi "puhdas" pinta. Hyi että! Ap

Vierailija
14/42 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvitse tämän ketjun jälkeen töissä ihmetellä, miksi joidenkin toimistossa on aina sellainen omituinen, tunkkainen ja epämiellyttävä haju. On varmasti, jos ei tajuta peseytyä ja vaihtaa alusvaatteita päivittäin.

Vierailija
15/42 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/42 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan bokserit oikeastaan aina kun käyn suihkussa. Suihkujen välissä en niitä koskaan vaihda. Joskus jätän vaihtamatta suihkun jälkeen jos olen vasta käynyt suihkussa tai aion lähteä kohta urheilemaan. Esimerkiksi jos olen käynyt illalla suihkussa ja vaihtanut puhtaa bokserit ja aamulla minun täytyy käydä suihkussa, että voin laittaa hiukset kuntoon, niin en välttämättä vaihda uusia boksereita. 

Vierailija
17/42 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse omistan ties kuinka monet alusvaatteet. Ei niin, että kaapit tursuu niistä. Mutta silleen et niitä riittää monen viikon käyttöön. Ettei loppu kesken kaiken puhtaat. Ap

Vierailija
18/42 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkaviirut pöksyissä, yäks.

Vierailija
19/42 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankalia on valkoiset/vaaleet alkkarit tai rintsikat,jos ei omista niitä kuin muutamat ja ei kehtaa niitä laittaa muiden värillisten sekaan, muuten on uusi väri niissä. Eikä toisaalta viiti yksinääkän koneessa pestä, jos ei ole muita vaaleita vaatteita, jotka laittaisi mukaan. Helpommalla pääsee kun pesee ne käsin yksittäiset vaaleat alusvaatteet. Ap

Meillä pestään kyllä kaikki aina sekaisin, mustat valkoiset värilliset eikä ikinä ole yksikään vaate värjääntynyt. Samoissa koneellisissa menee pyyhkeet, lakanat, ulkovaatteet, pipot ja hanskat. Pestään vaan täysiä koneellisia.

Vierailija
20/42 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhousut päivittäin ja pesen pesukoneessa 60 asteessa. Rintaliivejä en myöskään käytä kovin montaa kertaa ja pesen ne myös joko 60 tai 40 asteessa.