kannabiksen haju tulee meille sisälle naapurista
Ollaan lapsiperhe ja alakerran naapureiden pilven polttaminen tuoksahtaa aika usein rappukäytävässä ja ihan meillä sisälläkin. Ollaan viety asiaa eteenpäin mutta kuinka yleisestä ilmiöstä on kyse? En oikein tykkää kasvattaa lapsia ympäristössä jossa joutuvat haistelemaan kannabiksen hajua omassa kodissaan. Olemme tosin harkinneet muuttoakin.
Kommentit (122)
Saisinpa mäkin ton hajun kämppääni.
Vierailija kirjoitti:
Kannabis on vielä toistaiseksi laitonta, joten senkun vaan soitat poliisit paikalle. Loppuu polttelu siihen.
Kannabis on laillista suomessa, mutta toistaiseksi vain lääkekäytössä. Jos resepti löytyy taskusta, voit pössytellä siellä missä tupakointikin on sallittua ja siinä ei ole mitään laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen sen kummemmin tarvitsisi suhtautua, kuin vaikka käristetyn pihvin tuoksuun. Tuoksu ei ketään vahingoita eikä tapa.
Sinulla on oma arkesi, omat tapasi ja tarpeesi, naapurillasi ne ovat erilaiset. Ehkä hänellä ei ole lapsia siellä, voi elää vapaampaa elämää.
Ehkä hänellä on Bedrocan- resepti lääkäriltä, ja hajun lähde onkin laillinen.
Ehkä mieluummin tarkastelisin itse itseäni, jos pelkkä haju saa reagoimaan noin negatiivisesti. Se ei vaikuta sinun elämään millään tavalla.
Voi vit mitä negaa. Hänellä on lapsi en minä haluaisi lapselle kannabiksen hajua kerroppa ikäsi?
Tarkastele säkin itseäsi ennen kuin alat syyllistämään apeeta Vaikuttaa se haju hänen elämään aika monella voi tulla päänsärkyä joistain hajusta niinkuin mun veljelle. Miksi aloitus on muka nega Ai niin koska siinä syytetään kannabista ja täällähän niitä ihannoidaan
M18
Voiko sen hajun sekoittaa johonkin parfyymiin tai hiustenhoitotuotteeseen? Sitäkään en tajua, mistä kaikki kunnolliset perheenäidit ja ikäihmiset tunnistavat kyseisen hajun?
Poliisi, häätö, rauha kirjoitti:
Huumeiden käyttö on toistaiseksi rikos tässä maassa.
Käyttäminen on kallista, joten raha siihen hankitaan usein rikollisin keinoin.
Jos tahtoo suvaita lähellään näpistelijöitä, pyörä- ja myymälävarkaita, autonpöllijöitä ja rattijuoppoja niin kannattaa jättää pössyttelijät rauhaan.
Jos ei, niin ilmoittaa voi vaikka nimettömänä poliisin nettivinkin kautta, mutta välitön soitto hätäkeskukseen hajun ilmestyessä tuo nopeimman tuloksen.
Taloyhtiö voi ottaa haltuun huoneiston, jossa harjoitetaan rikollisuutta ja tuotetaan häiriötä.
Kriminaaleista ja häiriköistä pääsee kullä eroon jos haluaa.
Häh en ymmärrä miksi jos on vastaan
alkoholia
kannabista
niin saa enemmän dislikejä
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan ok että lapsiperheen naapurissa käytetään huumeita ja ties mitä?!
Pahinta on jos käyttävät alkoholia, se sekoittaa oikeasti käyttäjänsä pään.
Vierailija kirjoitti:
Voiko sen hajun sekoittaa johonkin parfyymiin tai hiustenhoitotuotteeseen? Sitäkään en tajua, mistä kaikki kunnolliset perheenäidit ja ikäihmiset tunnistavat kyseisen hajun?
Alapeukuttajille kommentiksi: mistä oileasti joku säntillistä elämää viettänyt ja säntillisen raittiissa piireissä liikkunut ja vaikkapa baareja/pubeja koko elämänsä kaihtanut ihminen edes voi tunnistaa kyseisen hajun? Kiinnostaisi tietää, muistuttaako se jotain hajustetta, suitsukkeiden hakua tms.?
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa asutaan nimenomaan hyvällä alueella omistusasunnossa, että tapahtuu sitä näköjään täälläkin. Siksipä kyselinkin että onko tämä yleinenkin ilmiö nykyään.
On yleinen ilmiö.
Jos tupakointi ja pilven haju haittaa, niin muuta omakoti taloon.
Mitä yhdestä hajusta.
Itsellä ollut elämäni asunnoissa helsinki: etelähaaga, munkkivuori.. ihan jumalatonta metelöintiä ja pelkotiloja, siinä ei pienet tuoksut haittaa:
-naistenhakkaaja yläker. naapureita.
- oikeita nistejä yläkerrassa ja yks mahd. pedari/insesti tapaus sama rappu.
- kuullut kun yläkerrassa naisen päätä hakataan lattiaan.
- bilettäjät heittää samassa rapussa tölkkejä partsilta auto /kävelykadulle ihmisten päälle ja möykkää yötä päivää.
- Nistejä yläkerta täynnä (joku säätiön kämppä, omistus asuntojen keskellä), piikkejä rappukäytävässä ja pihalla, epämäärästä jengiä rappaa porraskäytävässä.
-Hakataan yläkerrassa pirihoro naista, huudetaan rappukäytävässä, itketään rappukäytävässä.
- Joku nisti yläkerrasta heittää yöllä tavaraa kamapäissään ulko oveani päin ja soittaa ovi kelloa kamapäissä keskellä yötä.
- yks juoppo pelaa tyhjillä lasisilla kaljapulloilla keilausta yläkerta. Sama äijä karjuu yläkerrassa ja meinaa tippua partsilta alas.
Kyllä tupakansavu on huomattavasti kamalampaa!!
Mietein juuri jokin päivä tässä, että miten kannabiksen haju tai "haitta" ihan oikeasti eroaa siitä, että naapurissa tehdään paskan hajuista ruokaa josta ei itse pidä/ei siedä. Niimpä, ei mitenkään. Itseäni usein häiritsee nuo kummalliset kaalit tai muiden mausteiden hajut, mutta pystyn elämään asian kanssa kun itse olen päättänyt asua kerrostalossa jossa asuu muitakin ihmisiä omien elämien kanssaan. Ymmärrän myös kantautuvat melut aika ajoin, koska normaalit ihmiset joilla on elämä tapaavat joskus haluta juhlia. Älkää ihmiset aina olko niin helvetin itsekkäitä ja kuvitelko omistavanne koko kerrostaloa omien mieltymyksenne perusteella. Ainiin, itse en käytä mitään päihteitä.
Enemmän olisin huolissani voimakkaasta tupakansavusta. Cannasta en olisi yhtä huolissani lapsienkaan takia. Mutta sisällä ei saa polttaa, oli se mitä tahansa.
Vessassa vapottaminen satavarmasti huomaamatonta. Ikinä ei tiedä milloin kämppä tuulettuu rappuun.
Kyllä pilven savu ja haju tekee astmalle ja allergiaa sairastavalle, ikäviä oireita.
Turvottaa limakalvot, nenä jatkuvasti tukossa, jne samalla valuu kirkaslima nenästä. Saan vieroitusoireita, Itse lopetin tupakan polton 18v sitten. Asun yläkerrassa, tännehän ne hajut ampasee oitisjne......
No laillistetaan se niin ei tarvitse kenenkään poltella sisällä.
Naapurien vaihtuessa taannoin on asuntoon alkanut leviämään outo haju joka ilmeisesti johtuu huumeiden pössyttelystä ja/tai huumeiden kasvattamisesta. Uudet naapurit myös mekastavat öisin usein aamuun asti ja heistä on häiriötä meille päivätyössä kävijöille, ärsyttää kamala haju sekä metelöinti.
Miten edetä asiassa? Onko parempi ensimmäisenä ilmoittaa poliisille epäilyksistämme että aloittavat selvittämää asiaa vaiko isännöitsijälle?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt te, jotka tiedätte, miltä polttaminen haisee? Mistä sen tietää?
Minä opin tuntemaan hajun, kun kävin matkalla Amsterdamissa. Siellä se haisee (ainakin kesällä) keskustassa joka paikassa. Ei ollut vaikea arvata, mistä hajusta on kysymys, mutta lopullinen varmistus tuli, kun näki yhden coffee shopin edessä parin tyypin polttelevan, ja haju oli sama.
Ilmoitin sekä poliisille että taloyhtiön hallitukselle. Jonkin ajan kuluttua hajut loppuivat. Taisi lähteä asukaskin.
Poliisin sivuilta UKK.
-K: Epäilen, että joku naapureistani käyttää kannabista. Rapussa on häiritsevä haju. Mitä voin tehdä?
-V: Akuutissa tilanteessa soita hätäkeskuksen numeroon 112 ja kerro mistä asunnosta haju tulee. Voit tehdä ilmoituksen myös poliisin vihjepuhelimeen.
Kertokaa nyt te, jotka tiedätte, miltä polttaminen haisee? Mistä sen tietää?