Mies aloitti työt eikä voi enää tehdä mitään
Miehellä alkoi työt ja se tarkoittaa miehelle sitä, että kotona ei tarvitse tehdä mitään kun hän käy töissä ja minä olen äitiyslomalla.
Miehellä yleensä kuuden-seitsemän tunnin työpäivät ja alkaa iltapäivällä. Nyt aamulla sanoin, että meidän pitää kaupassa käydä ennen kuin hän lähtee (itselläni ei ole korttia tai autoa, eikä täällä kylällä liiku julkisia, lähin kauppa kilometrien päässä - asutaan väliaikaisesti olosuhteiden pakosta tosi syrjässä), niin sanoi että sitten jos hän jaksaa, kun pitää levätä ennen työpäivää?! Eilen hänellä oli vapaapäivä...
Kotona ei ole ruokaa, joten kauppaan olisi mentävä. Pitäähän mun hänellekin ruoka tehdä... Sanoin että kyllä ne muutkin vanhemmat joutuu jaksamaan kotitöitä yms vaikka käy töissä. Mutta hänellä on kuulemma niin raskaat työajat kun alkaa keskellä päivää ja loppuu illemmalla... Onhan niitäkin, jotka tekee täyspitkiä iltavuoroja, ja silti joutuvat kotitöitäkin jaksamaan! Mieheltä en edes juuri mitään työpäivinään pyydä, hoidan pyykit, tiskit, ruuat, siivouksen ja pääasiassa lastenhoidon. Jos pyydän esim aamulla olemaan vauvan kanssa että itse saan vähän huilata (kun minähän yksin vastaan lapsesta työpäivien ajat ja lisäksi öisin kun imetän ja nukutan jne), suuttuu että hänen pitäisi levätä ennen työpäivää!
Mitä hän kuvitteli että lasten saanti on, olisihan se varmasti mukava levätä aina vapaa-aikana mutta eihän se lapsiperheen arjessa vain onnistu!! Miten saan tuon prinsessan tajuamaan sen?! Tekisi mieli itsekin mennä jo töihin, jotta voi sitten aina kotona ollessa todeta, että en mä jaksa/voi kun mä lähden muutaman tunnin päästä töihin...
Kommentit (21)
Ahh..lapset, nut parisuhteen suola....teette lisää, niin helpottaa....
Lähde aamulla pariksi tunniksi ulkoilemaan ja jätä prinsessa hoitamaan lasta. Tai lähde aamulla fillarilla kauppaan ja kerro että saattaa mennä useampi tunti ennen kuin palaat asioilta.
Näitä samanlaisia aloituksia on vaikka ja kuinka paljon...On tää elämä vaan niin rankkaa.*huomaa sarkasmi*
Tilaa siivouspalveluita kotiin ja mies maksaa laskun.
Mun serkun mies, joka tee kolmevuorotyötä, on sanonut, että hänen ei tarvitse tehdä kotitöotä, koska hän tekee kolmevuorotyøtä
Vierailija kirjoitti:
Lähde aamulla pariksi tunniksi ulkoilemaan ja jätä prinsessa hoitamaan lasta. Tai lähde aamulla fillarilla kauppaan ja kerro että saattaa mennä useampi tunti ennen kuin palaat asioilta.
Voin kuvitella mitkä hepulit saisi, kun jättäisin hänet yksin "tekemään jotain" (eli vahtimaan vaikka nukkuvaa vauvaa) kun hänen pitää saada rauhassa levätä ennen töitä!! :D
-ap
Lisääntyminen ei sovi nykyajan ihmisille. Elämä muuttuu ihan liian raskaaksi lasten myötä.
Näitä aloituksia tulee 10 päivässä. Vieläköhän ihmiset luulee, että lisääntyminen on jotenkin pakollista?! Miksiköhän näitä "minäkö se joudun lapseni hoitamaan" lisääntyjiä riittää...?!
Ihan nyt suoraa puhetta vaan jotta perille menisi. Ei hyvän tähden, yrittää tekeytyä toiseksi lapseksi kotona. Ei mitään "lepäämisiä". Pienten lasten vanhemmat menevät töihin lepäämään, kotona on rankempaa. Pidä puolesi tässä asiassa.
Miehen kannattaa käydä kaupassa kotimatkalla töiden jälkeen.
Mies on mieluummin ilman ruokaa, jotta saa levätä?
Just joo!
-5/5
Minkälaisen pullamössön sä oletkaan ottanut hoivataksesi?
Mun mies tekee pelkkää iltaa. Yleensä lähtee kolmen maissa, on kotona yhden maissa yöllä jos ei kauheesti töitä ole. Silti se kuskasi just muksut ja kävi samalla kaupassa. Iltapäivällä se tekee ruoan ennen töihin lähtöä. Mulle jää muut kotityöt mutta en voi kyllä valittaa :)
Jos työt on vasta alkaneet ei ole vielä miehen rytmi siihen tottunut, varsinkin jos hän on ollut pitempää työttömänä. Tiedän itse sen kun olin puolivuotta työttömänä ja sain sitten töitä. Itselläni oli 4-6 tuntia päivässä ja kyllä se siihen totuttautuminen vei hieman aikaa ja kotityöt oli retuperällä. Nyt kuitenkin on jo ruvennut uuteen rytmiin tottumaan niin alkaa jo työn ulkopuolinenkin aika selkeytymään. Joten katsele hieman ja anna miehellesi aikaa, jos teillä on lisäksi pieni lapsi vielä kotona sekin verottaa kun hän ei välttämättä ole sen mukana tullutta rytmiä saanut vielä sisäistettyä niin että se tulisi takaraivosta
Vierailija kirjoitti:
Ap lisää vielä, että mies on muutoin todella ihana ja huomaavainen, kun sitä varmasti joku kohta tulee epäilemään.
Missähän asioissa mies sitten on niin ihana ja huomaavainen? Tuo kerran vuodessa kukkia syntymäpäivänä?
Modernin suomalaisen naisen maailmassa miehen kuuluu tehdä ansiotyöt, kotityöt ja hoitaa lapset. Jos mies uskaltaa pullikoida vastaan, niin hänen kohtalonaan on tulla ristiinnaulituksi uusfeministien kansoittamilla mammafoorumeilla Internetissä.
Mikä saatana teitä nykyään vaivaa? Mille perkeleen planeetalla tällainen logiikka käy jotenkin järkeen? Minkä takia te teette lapsia, jos niiden syntymän jälkeen te uuvutte välittömästi normaalien kotitöiden ja omasta jälkikasvustanne huolehtimisen takia ja keskitytte hakemaan lastenne isästä vikoja tuntemattomien ihmisten kanssa netissä kun ette pysty kommunikoimaan omassa parisuhteessanne, näkemään vaivaa ja arvostamaan sitä mitä puoliso teidän eteen tekee?
Kaiken muun vielä sulattaisin mutta kyllä lapsensa kanssa pitäisi HALUTA viettää aikaa. Kyllä tässä maassa muutkin työtä tekee. Itse olen yh ja teen kaiken yksin. Laiska ukko sulla.
Joo, sama meillä. Mies pääsi yli vuoden työttömyyden jälkeen töihin ja on niin rankkaa ettei kotona pysty tekemään enää mitään. Ei siivousta, ruuanlaittoa, kaupassa käyntiä, pihahommia, auton huoltoa... Kaikki jää mulle.
En tosin ole kotiäitinä vaan itse olen käynyt töissä koko ajan (kokopäivätyö, matkoineen olen pois kotoa 9,5 tuntia päivässä). Alkaa tympäistä.
Vierailija kirjoitti:
Modernin suomalaisen naisen maailmassa miehen kuuluu tehdä ansiotyöt, kotityöt ja hoitaa lapset. Jos mies uskaltaa pullikoida vastaan, niin hänen kohtalonaan on tulla ristiinnaulituksi uusfeministien kansoittamilla mammafoorumeilla Internetissä.
Mikä saatana teitä nykyään vaivaa? Mille perkeleen planeetalla tällainen logiikka käy jotenkin järkeen? Minkä takia te teette lapsia, jos niiden syntymän jälkeen te uuvutte välittömästi normaalien kotitöiden ja omasta jälkikasvustanne huolehtimisen takia ja keskitytte hakemaan lastenne isästä vikoja tuntemattomien ihmisten kanssa netissä kun ette pysty kommunikoimaan omassa parisuhteessanne, näkemään vaivaa ja arvostamaan sitä mitä puoliso teidän eteen tekee?
Höpö höpö! Kyllä se menee nimenomaan toisinpäin. Lasten syntymän jälkeen moni mies alentaa itsensä lapsen tasolle ja odottaa, että "mamma" hoitaa. Työhön palatessaan nainen hoitaa työn, kotityöt ja lapset. Vai kuinka moni mies on valmis lyhentämään työaikaansa tai vaihtamaan työpaikkaa sen mukaan, että perheessä arki rullaa kunnialla? Harva mies ehdottaa pesulapalveluita tai siivoojan palkkaamista. Mikä on miehen osuus perhe-elämän pyörittämisestä?
Toisekseen. Jaksan aina ihmetellä tuota logiikkaa, kun sanotaan miten helppoja ja nopeita hommia nuo kotityöt ovat. Jos ne ovat niin simppeleitä, mikseivät miehet tekisi niitä itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö! Kyllä se menee nimenomaan toisinpäin. Lasten syntymän jälkeen moni mies alentaa itsensä lapsen tasolle ja odottaa, että "mamma" hoitaa. Työhön palatessaan nainen hoitaa työn, kotityöt ja lapset. Vai kuinka moni mies on valmis lyhentämään työaikaansa tai vaihtamaan työpaikkaa sen mukaan, että perheessä arki rullaa kunnialla? Harva mies ehdottaa pesulapalveluita tai siivoojan palkkaamista. Mikä on miehen osuus perhe-elämän pyörittämisestä?
Toisekseen. Jaksan aina ihmetellä tuota logiikkaa, kun sanotaan miten helppoja ja nopeita hommia nuo kotityöt ovat. Jos ne ovat niin simppeleitä, mikseivät miehet tekisi niitä itse?
Moni mies tekeytyy lapseksi jo, kun on asuttu yhdessä muutama vuosi. Sanoinkin nykyiselle exälleni että jos olen liian hidas ja kotityöt ovat niin helppoja niin jospa hänkin niitä kokeilisi. Kiukkuisena kolisteli kerran astiat tiskikoneeseen, siinä se.
Ap lisää vielä, että mies on muutoin todella ihana ja huomaavainen, kun sitä varmasti joku kohta tulee epäilemään. Ei vaan jostain syystä tajua, että työt ja kotityöt/lastenhoito on mahdollista sovittaa yhteen, vaikka se väsyttäisikin niin ei voi mitään, elämä on...