Mies aloitti työt eikä voi enää tehdä mitään
Miehellä alkoi työt ja se tarkoittaa miehelle sitä, että kotona ei tarvitse tehdä mitään kun hän käy töissä ja minä olen äitiyslomalla.
Miehellä yleensä kuuden-seitsemän tunnin työpäivät ja alkaa iltapäivällä. Nyt aamulla sanoin, että meidän pitää kaupassa käydä ennen kuin hän lähtee (itselläni ei ole korttia tai autoa, eikä täällä kylällä liiku julkisia, lähin kauppa kilometrien päässä - asutaan väliaikaisesti olosuhteiden pakosta tosi syrjässä), niin sanoi että sitten jos hän jaksaa, kun pitää levätä ennen työpäivää?! Eilen hänellä oli vapaapäivä...
Kotona ei ole ruokaa, joten kauppaan olisi mentävä. Pitäähän mun hänellekin ruoka tehdä... Sanoin että kyllä ne muutkin vanhemmat joutuu jaksamaan kotitöitä yms vaikka käy töissä. Mutta hänellä on kuulemma niin raskaat työajat kun alkaa keskellä päivää ja loppuu illemmalla... Onhan niitäkin, jotka tekee täyspitkiä iltavuoroja, ja silti joutuvat kotitöitäkin jaksamaan! Mieheltä en edes juuri mitään työpäivinään pyydä, hoidan pyykit, tiskit, ruuat, siivouksen ja pääasiassa lastenhoidon. Jos pyydän esim aamulla olemaan vauvan kanssa että itse saan vähän huilata (kun minähän yksin vastaan lapsesta työpäivien ajat ja lisäksi öisin kun imetän ja nukutan jne), suuttuu että hänen pitäisi levätä ennen työpäivää!
Mitä hän kuvitteli että lasten saanti on, olisihan se varmasti mukava levätä aina vapaa-aikana mutta eihän se lapsiperheen arjessa vain onnistu!! Miten saan tuon prinsessan tajuamaan sen?! Tekisi mieli itsekin mennä jo töihin, jotta voi sitten aina kotona ollessa todeta, että en mä jaksa/voi kun mä lähden muutaman tunnin päästä töihin...
Kun se olisi ihanaa ja huomaavaista, että pääsisi kaupasta hakemaan ruokaa. Mutta siihen vedetään raja, se ei sentään käy!