Citymaasturin omistaminen kaupungissa. Onko muita järkisyitä kun pelkkä egon ja varallisuuden pönkittäminen?
Huvittaa, kun jonkun Bmw x6 ratissa hento nuori nainen arskat silmillä. Joka olisi heti pulassa autonsa kanssa mökkitiellä..
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Citymaasturi on halvin tapa hankkia nelivetoinen auto. Aivan eri peli talven liukkailla kuin joku vajaavetoinen kitkutin.
Keksitkö jonku järkevän syyn olla ostamatta nelivetoa, siis mikään muu kuin rahapula?
Keksin. Minä osaan ajaa ilman nelivetoakin.
Vähän sama juttu kuin nysämuna. Sillä pärjää jos ei ole vaihtoehtoja.
Se on juuri päin vastoin. Kun ei omat riitä, otetaan jatkeet messiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Citymaasturi on käytännössä farmari nelivedolla ja korkeammalla maavaralla. Toisille ne voivat olla hyödyllisiä tai välttämättömiä ominaisuuksia.
Aika harvassa citymaasturissa on neliveto.
?
Ainakin meidän Q7:ssa on.
Siis kun sun miehen Audissa on, niin kaikissa muissakin ihan varmasti on. No ei ole suurimmassa osassa katumaastureista.
Esim. Dacia Dusterissa ja Honda CR-V:ssä on, ainakin osassa niistä. Lasketaanko ne cittareiksi vai menevätkö enemmän aidon maasturin puolelle?
Varmaan kaikkia citymaastureita saa nelivetoisena. Itse en ostaisi citymaasturia ilman nelivetoa, mutta ymmärrän kyllä että joku hankkii sellaisen. Korkeasta autosta on helppo nousta ja siihen on helppo istua, sieltä myös näkee paremmin, kun istuu muita ylempänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Citymaasturi on käytännössä farmari nelivedolla ja korkeammalla maavaralla. Toisille ne voivat olla hyödyllisiä tai välttämättömiä ominaisuuksia.
Aika harvassa citymaasturissa on neliveto.
?
Ainakin meidän Q7:ssa on.
Siis kun sun miehen Audissa on, niin kaikissa muissakin ihan varmasti on. No ei ole suurimmassa osassa katumaastureista.
Esim. Dacia Dusterissa ja Honda CR-V:ssä on, ainakin osassa niistä. Lasketaanko ne cittareiksi vai menevätkö enemmän aidon maasturin puolelle?
Varmaan kaikkia citymaastureita saa nelivetoisena. Itse en ostaisi citymaasturia ilman nelivetoa, mutta ymmärrän kyllä että joku hankkii sellaisen. Korkeasta autosta on helppo nousta ja siihen on helppo istua, sieltä myös näkee paremmin, kun istuu muita ylempänä.
Eniten niitä silti myydään kaksivetoisina
Vierailija kirjoitti:
Missä menee maasturin ja citymaasturin raja? Kumpi esim. Dacia Duster on? Tai Honda CR-V?
Citymaastureita molemmat.
Niistä näkee paremmin.
En silti ostaisi kuin oikean maasturin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Citymaasturi on halvin tapa hankkia nelivetoinen auto. Aivan eri peli talven liukkailla kuin joku vajaavetoinen kitkutin.
Keksitkö jonku järkevän syyn olla ostamatta nelivetoa, siis mikään muu kuin rahapula?
Keksin. Minä osaan ajaa ilman nelivetoakin.
No itse en osannut saada hevostraileria liikkeille etuvetoisella nuoskalumesta, joten hankin nelivetoisen. Vaikka olisit kuinka etevä kuski, niin nelivedolla hoituu helpommin ja pahemmista paikoista ilman onglemia.
Tuota noin. Luitko otsikon, mitä aihe koskee? En äkkiä keksi kaupunkia, jossa pitäisi hevostraileria kiskoa lumihangessa.
Lieksa.
Mulla on citymaasturi koska tykkään vähän isommasta autosta. Hyvä näkyvyys ja kiva ohittaa kun istuu korkeammalla kun tav. autossa.
Korkea maavara joten talvella pääsee hyvin kun teitä ei ole ehditty auraamaan.
Tavaratila on korkea, hyvin mahtuu isommatkin tavarat.
Ajan paljon vuodessa, joten ostin dieselin. Pieni kulutus.
Tätä ennen meillä on ollut kaksi maasturia, tykkäsin kovaa. Sitten vaihdettiin tav. henkilömalliin, mutta oli liian pieni kun tottunut isompaan autoon.
Farmarin ulkonäöstä en tykkää. Yksi Volvo farmari joskus ollut ja ei ollut mun auto.
Citymaasturit on pääasiassa etuvetoisia.
No ei varsinkaan kaksvetoista sitymaasturia voi etenemiskyvyllä perustella. Eikä ne ole tilavia, vaan korkeita, ja korkealla. Joskus ollut vuokralla sellainen tusinavehje qashqai (mainoksissa ääntyy kääshgai, niinkuin cash guy). Ei ollut farkun tiloja. Kuskinpukilta kyllä näkee kauemmaksi ja tulee vähän äijempi olo, muuta itua en keksinyt.
Ei se nelivetokaan aina riitä, kattelin joku talvi kun joku oli laittanut sellaisen hauskan näköisen jeepin eikä päässyt parkkiruudusta ulos ilman lapiota kun oli vähän lunta tullut. Kaikki neljä pyörää suti. Jos nyt sitten tekijämies/nais tuollaisella korkeamaavaraisella ja nelivetoisella osaiskin kulkea maastossa, niin noilla mukavuusvarustelluilla metallinhohtomaastureilla ei siihen pysty.
Vauva.fi foorumille toisten autohankinnoista. Onko muita järkisyitä kun pelkkä kateellisuuden ja valittamisen pönkittäminen? ^^
ps. jos se omaa silmää miellyttää niin miksi ei? Tuskin erillaisia automalleja on syyttä, kaikille löytyy varmasti miellyttävä auto. Tuskin siinä sen kummempaa ajatusta on, its in your head.
Itse ostin perheen käyttöön maasturin koska se on turvallinen ja tilava. Ja näkyvyys hieman korkeammalta on pelkkää plussaa.
Uudet autot ovat turvallisia kaikki mutta kolarissa ratkaisee massa ja kun sitä on yli 2,5 tonnia niin todennäköisesti toinen törmäyksen osapuoli on pienempi. Ikävä juttu hänelle.
Mukavuutta saa säädettävällä ilmajousituksella ja tuplaikkunoilla ja tietty ilmastoiduilla penkeillä.
Kulkua löytyy kun tilaa ison tuplaturbokoneen pellin alle.
Nelivetoa ja maavaraa tarvitsee harvoin mutta sitten kun tarvitsee niin ilman ei pärjäisi.
Onhan siinä se hyvä juttu, että voi auttamisen sijaan ajaa kotiin ajoissa, lapsillakin on varmaan jo nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa, kun jonkun Bmw x6 ratissa hento nuori nainen arskat silmillä. Joka olisi heti pulassa autonsa kanssa mökkitiellä..
Mulla on bemarin x1, kiva ajaa ja tykkään sen ulkonäöstä. En oo ollut pulassa sen kanssa :)
Mulle nyt on se ja sama mitä joku tuntematon tai vaikka tuttu musta ja mun autosta ajattelee, pääasia että itse tykkään ja olen tyytyväinen.
Aloittaja unohti otsikon alusta sanat "uuden kalliin". Jonkun 10 vuotta vanhan enintään 20 000e hintaisen citymaasturin omistaminen ei kummallista varallisuutta vaadi ja egon pönkittämiseenkin tarvitaan vähän parempia vehkeitä. Ei se oikein pönkity kun viereisen kaistan corollakin on uudempi ja kalliimpi.
Toisekseen, jokainenhan ei suinkaan omista autoa jolla ajaa. Aika monella on liisinki- ja työsuhdeautoja, joten ne eivät kerro varallisuudesta sitäkään vähää kuin se parinkymmen tonnin vanha kottero, egon pönkitykseen taas jotenkin auto jota ei omista, sopii todella huonosti. Ei se oma ego pönkity miehen uudella mersullakaan, miehen ego kylläkin.
Jotta se auto todella kertoisi varallisuudesta ja silä saisi statusta, rekisteriootteessa on oltava oma nimi omistajan paikalla ja sen on oltava uusi tai uudehko. Teininä about mikä tahansa ritsa oli "hieno", mutta aikuisten ja nuorison autoihin ei päde samat kriteerit.
Onko Toyota RAV4 citymaasturi? Meillä on se sen takia, vaikka kaupungissa asumme, että mökille on keväällä ja joskus jos käymmä talvella hankala pasta tavall. autolla. Lisäksi siihen menee tavaraa enemmän, on lyhyempi kuin farmari, joten helpompi laittaa taskuparkkiin kaupungissa. Rahaa ei ole, joten ei ole tarve leveillä ja autokin oli halpa =)
Vierailija kirjoitti:
Missä menee maasturin ja citymaasturin raja? Kumpi esim. Dacia Duster on? Tai Honda CR-V?
Oikeassa maasturissa on alennusvaihteisto.
Riippuu hinnasta. Jos hommaa jonkun käytetyn ja halvan maasturin, se hommataan varmaan ihan tarvesyistä. Tokko kukaan täysikäinen ihminen kuvittelee kenenkään olevan kateellinen vanhasta halvasta autosta. Tehdasuusia sitten voidaankin hankkia statusajatuksella. Ja hyvähän se on, että joku hankkii uusiakin autoja, mistä muuten saataisiin halpoja käytettyjä, joille kuitenkin on enemmän kysyntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa maasturissa on alennusvaihteisto.
Ja oikeassa maasturissa on korkean maavaran lisäksi alusta suojattu niin ettei se hajoa ensimmäisessä töyssyssä.
Alusta citymaastureissa on paljon mukavampi kuin normi henkilöautoissa. Ei tunnu mukulakivet, kuopat töyssyt sun muut. Helpompi myös mennä autoon.
Omassa Volvo v40 cc alustaa on korotettu n. 2cm tavallisesta v40. Vaikuttaa yllättävän paljon ajomukavuuteen kaupungissa =)
Koirat sopii paremmin kyytiin ja itse auto on kyllä helpompi parkkeerata ahtaisiin ruutuihin kuin farmari.
Tuota noin. Luitko otsikon, mitä aihe koskee? En äkkiä keksi kaupunkia, jossa pitäisi hevostraileria kiskoa lumihangessa.