Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi päivystyksen puhelimeen vastaavat hoitajat ovat systemaattisesti niin äreitä ja tylyjä? :(

24.04.2017 |

Minut yhdistettiin sairaalan sisäisen puhelimen kautta päivystykseen ja tyyli oli "Mitä hittoa tällaisissa asioissa tänne soitat? Oletko idiootti kun et tajua näiden kuuluvan terveyskeskuksen piiriin? Meillä on täällä muutakin tekemistä kuin neuvoa sinua, HEIDÅÅÅ". Perhana kun apteekista käskettiin soittamaan sairaalaan, sieltä yhdistettiin päivystykseen ja lopputulos: HV ja mene muualle.

Kerran leikkasin väsyneenä palan sormenpäästäni ja isäni soitti päivystykseen kun verta tuli luonnollisesti aivan hirveästi ja sormen pää roikkui palasena nahan varassa. "Ai joku sormi? No eiköhän kannattaisi laastari laittaa ja Buranaa jos on niin matala kipukynnys". Olin ihan shokissa. Hävetti kun isä vei silti päivystykseen, mutta se meni ohi kun lääkärit sanoivat, että nyt heti on tikattava, jotta voisi tunto säästyä. Ei säästynyt, mutta ei se mitään. Kiva kun otettiin vihdoin asiallisesti vastaan.

Millaisia päivystyksen työntekijät teillä päin ovat? Asunto vaan harvinaisen tylsältä alueella? :/

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että niille on tehty selväksi että korkea kynnys ketä päästää ja töykeydellä vahvistaa sitä jotta sinne päivystykseen ei tulisi niin paljon turhaa porukkaa.

Vierailija
2/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset soittavat typerääkin typerämmissä asioissa, mm. vaaditaan eilen alkaneeseen nuhaan aikaa lääkärille, kysytään hammaslääkärin numeroa, palvelukeskuksen ruokalistaa ja muuta tähdellistä. Ei vaan jaksa hymyssä suin palvella idiootteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita on ihan liikaa. Rauhallisuus ja ystävällisyys pitäisi aina muistaa. Olen itse sis.kir.sairaanhoitaja, mutten enää ole hoitoalalla, en jaksanut sitä miten huonoon jamaan hoito on mennyt eikä kollegoista puuttunut tunnevammaisia.

Vierailija
4/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan se alkaa pikkuhiljaa ärsyttää kun joutuu vastaamaan vähän väliä puheluihin tyyliin "mulla on vähän päänsärkyä pitää päästä lääkärille näyttämään nyt heti", "mun käsi on ollut pari viikkoa kipeä en pysty nukkumaan" jne

Vierailija
5/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuolemanvaarassa, kun soittaa, mutta kun käyttäytyy asiallisesti, niin ei oteta todesta, vaan pyydetään odottelemaan pari päivää. Sama synnytyksessä 10 cm auki, niin vielä pyydetään odottelemaan kätilöä.

No olen sitten minäkin opetellut vähän draamaa ja hysteriaa, niin pääsee hoitoon, kun tarvetta on.

Vierailija
6/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä nämä joka pikku nuhan kanssa päivystykseen ryntäävät, mutta kai se saa pahalta tuntua jos ei IKINÄ ole itse ollut sellainen vaan päinvastoin ja ennakkoasenne tulee kettuiluna jo ennen kuin ehtii kokonaan asiaansa kertoa. Eivät kaikki ole niitä huomionkipeitä päätä särkenyt puoli tuntia mitä mä teen -tapauksia. Ap

Vierailija
7/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa itteensä jos ovat tylyjä. Ihmisiä on kaikenlaisia. Jotkut vastaajat ovat ihan ok, toiset taas äreitä. Sit voi laittaa palautetta jos asiat jää hoitamatta.

En kyllä tajua sitä kuka edes kyselee päivystyksestä mitään neuvoja kun on noi terveysneuvontanumerot sitä varten. Mut onhan noita joiden äo on noin 80.

Vierailija
8/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseen töihin hakeutuvalta vaaditaan tietynlaista luonnetta. Ylimielistä otetta ja melkein aina vihainen luonne ovat eduksi. Lisäksi jos pystyy olemaan mahdollisimman kauan pirisevän puhelimen vieressä niin se on jo lottovoitto ominaisuuksissa.

Näillä avuilla pääsee päivystyspuhelimeen töihin..kaikki maailman vihaajat ovat tervetulleita sinne.

Vierailija
9/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen pahoillani että olet saanut huonoa kohtelua päivystyksen puhelinneuvonnassa. Tuollainen äänensävy ei ole OK hoitajalta, oli hänellä sitten kiire tai ei, tai asiasi kiireellinen tai ei. Voin lohdutukseksi ainoastaan sanoa, ettei kaikkialla ole tuollaista.

T: päivystyksen sh

Vierailija
10/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne laitetaan se idiootein vuorosta vastaamaan jota ei edes pitäisi päästää ihmisten kanssa tekemisiin.

Sitten nämä melkein lääkäriksi itsensä tuntevat antavat "asiantuntijalausuntoja luukulla ja puhelimessa vaikka eivät ymmärrä mistään mitään muutenkaan. Niiden ainoa intressi on juosta syömässä ja tupakalla, muutenkin ylipainoista porukkaa.

Tässä muutama esimerkki

http://www.meidanperhe.fi/keskustelu/891088/ketju/_nyt_meni_hermo_tk_pa…

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/huonoa-kohtelua-laakarilla-…

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/241178-is-nainen-ei-paassyt-pe…

http://yle.fi/uutiset/3-9187236

https://kaksplus.fi/threads/millaisia-kokemuksia-teillae-on-teidaen-tk-…

Vierailija
11/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan soitin mielenhäiriössä tk:hon vauvani puolesta, sillä olin aidosti huolissani ja kaipasin neuvoja. Palaute oli sitä luokkaa, että tämän tädin mielestä minun ei olisi koskaan pitänyt synnyttääkään, kun kerran viitsin vaivata heitä täysin turhien huolien takia.

Vierailija
12/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin ovat ylityöllistettyjä ja alipalkattuja eivätkä saa koskaan kiitosta työstään. Vaikka luulisi, että vastaanottovirkailijalla on terveyskeskuksen helpoin työ, niin tuskin se on kauheen hauskaa kuitenkaan. On luultavasti neuvottu, että ole mahdollisimman nihkeä ja yritä saada soittaja uskomaan, ettei tartte tulla, muuten tulee potilaita ovista ja ikkunoista. Osa on kuitenkin kiireellisiä ja pakko ottaa, päivystyslääkärit aina myöhässä ja jonot pitkät joka tapauksessa.

Olen kans ymmärtänyt, että jos olet puhelimessa asiallinen, rauhallinen ja nöyrä, et tule saamaan aikaa, vaan sinun käsketään jäädä kotiin lääkitsemään itse itseäsi. Jos taas osaat olla vaativa ja sanot tiukkaan tyyliin, että "niin, moneltako sä sanoit, et se aika mulle nyt onkaan?", niin sitten pääset vastaanotolle.

Vierailija
13/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan mieluummin ajan ystävälliselle soittajalle. Räyhääjälle en anna aikaa. T. Hoitaja vastaanotosta.

Vierailija
14/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan mieluummin ajan ystävälliselle soittajalle. Räyhääjälle en anna aikaa. T. Hoitaja vastaanotosta.

Niin, mutta silti me kiltit ja vaatimattomat ei saada aikaa.

Vierailija
15/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä on pakko nostaa ääntä ja olla narttu, jos aikoo päästä lääkäriin näiden elämäänsä kyllästyneiden ämmien ohi. Mm. Mummini oli viikon murtuneen sormen kanssa, kun hoitaja käski vain pistää jäitä.

Vierailija
16/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, eipä mulle vittuilla päivystyksessä eikä muuallakaan. Näkee ja kuulee varmaan naamasta, että vittuilen heti takaisin kahta kauheammin.

Vierailija
17/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin kerran vierestä kaverini itkuista puhelua tk:on, olin siis käynyt hänelle kaupassa ja toin ostoksia juuri kun soitti.

" kun mulla on hirvee olo ollut pitkään, olo vaan huononee".. aikani kuuntelin ja sitten nappasin kännykän ja vaadin  että  nyt jumalauta otatte "siskon" sinne,  ei tämä ole enää normaalia! No, kaveri sai ajan ja oli keuhkokuume. Jos en olisi puuttunut vihaisena puheluun, kaveri olisi varmaan kuollut sohvannurkkaan ! :(

Vierailija
18/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan puhelimeen aloitusnauhoitus "Tämä puhelu nauhoitetaan palvelun parantamiseksi".

Vierailija
19/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti oot provo.

Tähän vastaukseen kiteytyy vast.ottavan sh: n ammattitaito (tai sen puute).

Asiallinen toki pitäisi olla, mutta kun aina ei tiedä miten hädissään reagoi.

Omasta mielestäni olin kyllä asiallinen kun soitin illalla tyttäreni puolesta terveyspalvelujen neuvontaan. Pyydettiin odottamaan kuumeisen, oksentelevan ja ripuloivan lapsen kanssa seuraavaan arkipäivään (11/2 vrk) ja tarjoamaan nesteitä vaikka kerroin, että mikään ei pysy sisällä. Seuraavana aamuna soitin uudestaan ja ohje oli sama. Ja kaiken lisäksi palvelu molemmilla kerroilla oli tylyä ja tuli tunne miksi turhaan soittelen, enkö tajua että pitää antaa sitä juomista oksentelevalle lapselle.

Varattiin sitten aika yksityiselle lastenlääkärille, josta lähete lastenpolille tiputukseen ja kovasti ihmeteltiin kun ei oltu tultu aikaisemmin.

Vierailija
20/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin puhelimessa on vastassa  hoitsu, joka kuvittelee näkemättä sinua olevan kyvykäs julistamaan ettet tarvitse lääkäriä ja tästä kun olet selvinyt,  on vuorossa ilmoittaumistiskillä  ärisevä sotanorsu, joka saa kohtauksen jos joku kehtaa tulla soittamatta! Ihan sama vaikka murrat nilkkasi sairaalan vieressä, sinun pitää soittaa ennen tuloasi.

Ja näistä  sisar hento valkoisista kun on päässyt ohi, on edessä tuntien jonotus ja hoonoo soomee solkkaava lääkäri.. kyllä suomessa on asiat hyvin !