Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatteko lastenne leikkiä vuokratalojen lasten kanssa?

Vierailija
24.04.2017 |

Itse on kieltänyt jyrkästi, koska on miellyttävämpää että leikkiseuran vanhemmilla on sama sosioekonominen asema. Tulee paremmin toimeen leikkikaverien vanhempienkin kanssa.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat ne vuokralla asuu . Tonnin jos maksat kuussa vuokraa se on 12 tonnia vuodessa ja 120 tuhatta kymmenessä vuodessa , puoli miljoonaa 40-50 vuodessa .

Köyhät asuu maaseudulla pienissä omissa taloissaan .

Vierailija
62/81 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

59, omituinen fantasia että luulet asian olevan noin. Monet hyvin toimeentulevat ja rikkaat ovat persuja ja kokoomuslaisia, ymmärrät varmaan miksi, kun katsot uutta hallitusohjelmaa, jos mitään tajuat fantasioiltasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset on niitä vuokratalon lapsia.

Ollaan kielletty niitä menemästä omistustalojen lähelle, koska kapitalismi voi tarttua.

Huokaan.

Vierailija
64/81 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

61, me vielä rikkaammaat omistamme ne vuokrabunnekerit ja nautimme olostamme ulkomailla.

Vierailija
65/81 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vassari pennut asuvat kaukana vuokralähiössä, täällä asuu vain rikkaita persuja ja kokoomuslaisia.

Omituinen fantasia jossa persut on rikkaita. Enempi ne on niitä peräkylien kaljalta haiskahtavia lippalakkipäisiä sinkkumiehiä. Niitä joilla ei ikimaailmassa tule lapsia olemaan.

Pekka ei ole sinkku

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000009195961.html

Vierailija
66/81 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

63, sehän olisi vain hyvä, ei tartu toi teidän loisimistapa lapsiinne.

Vierailija
67/81 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapsissa on vielä toivo, mutta hengaatko itse niiden aikuisten kanssa?

Vierailija
68/81 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän lapsiparat varttuvat monikultturisessa yhteiskunnassa

Vierailija
69/81 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin kaksi ja puoli vuotta vuokralla pahamaineisen kaupungin omistamassa vuokrakolmiossa. Samaan aikaan rakennettiin tämä talo, missä nyt asutaan. 

Yhden naisen ilmeen olen huomannut venähtäneen, kun hän on tuonut lapsensa meille leikkimään tänne uuteen osoitteeseen. Että sittenkään ei oltu sellaisia, mitä hän oli ilmeisesti kuvitellut. (Ei ollut moni muukaan heistä, jotka meidän kanssa samassa talossa asui. Työssäkäyviä, eläkeläisiä, muutama harmiton juoppo). 

Vierailija
70/81 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kunnon ihmisiä asu missään vuokrakasarmeissa? Nehän on juopoille ja ulkkiksille rakennettu. Siellä ne piikittää huumeita ja juovat Lidlistä varastettua kaljaa. Epämiellyttävää sakkia. Haisevia ja likaisia.

Vierailija
71/81 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

59, omituinen fantasia että luulet asian olevan noin. Monet hyvin toimeentulevat ja rikkaat ovat persuja ja kokoomuslaisia, ymmärrät varmaan miksi, kun katsot uutta hallitusohjelmaa, jos mitään tajuat fantasioiltasi.

Voit toki tehdä itse kenttätutkimusta. Mene sinne peräkylän Esson baariin kysymään mitä puoluetta äänestävät. Vankka persukannatus siellä kaljahanojen ja tupakansavun seassa.

Vierailija
72/81 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin itselleni luvan vuokratalojen teinityttöjen kanssa "leikkiä" toki yli 16vuotiaita täytyy olla. T veikko46.

Vierailija
73/81 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat ne vuokralla asuu . Tonnin jos maksat kuussa vuokraa se on 12 tonnia vuodessa ja 120 tuhatta kymmenessä vuodessa , puoli miljoonaa 40-50 vuodessa .

Köyhät asuu maaseudulla pienissä omissa taloissaan .

Köyhä ei voi asua maaseudulla, koska siellä ei ole palveluita eikä jukista liikennettä. Köyhä ei myöskään omista mitään. Itse muuttaisin heti maaseudulle, jos en olisi köyhä. Maaseudulla asuvan täytyy olla omavarainen. 

Vierailija
74/81 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en anna lasteni leikkiä sellaisten lasten kanssa jotka asuu Helsingin ulkopuolella. 

Vierailija
75/81 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, vietin ikävuodet 9-11v New Yorkissa vuokra-asunnossa Manhattanilla kun muutettiin sinne isän työn vuoksi. Mutta toki siis aloittajan mielestä ollaa rupusakkia vaikka isäni näin investointipankissa työskentelikin...

Vierailija
76/81 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain on nyt kyllä noussut omistusasuminen päähän. Ihmisillä on ihan hirveästi erilaisia syitä asua vuokralla. Emme me kaikki ole köyhiä.

En usko, että kyseessä on omistusasujan aloitus. Tämä on taas jonkun tt-tuella elävän larppausmatka. Omakin jälkikasvuni asuu Saton vuokratalossa, vaikka on kaksi ylempää korkeakoulututkintoa ja jatkotutkinto sekä koulutusta vastaava työ. Tosin hän maksaa Saton paljon yksityistä vuokranantajaa korkeamman vuokran aivan itse.

Jatkan vielä hanhenmaksapalleroilla, vaikka se ei varsinaisesti tähän aiheeseen kuulukaan muuten kuin larppauksen kautta. Voisin lyödä vetoa, etteivät AV:n langoilla larppaavat tiedä, että ne paljon himoitut hanhenmaksapallerot ovat jauhelihamurua muistuttavia maksan kappaleita, jotka uiskentelevat hanhenrasvassa, ja tätä sotkua sitten kaadetaan perunamuusin päälle kastikkeeksi. Maku tosin on hyvä, jos onnistuu unohtamaan, miten näitä hanhia ruokitaan.

Vierailija
77/81 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin pitkään tämän aloituksen olevan provo.

Mutta siskoni nuorimmainen meni uuteen kouluun ja siskoni sanoi, että häntä pelottaa miten siellä "on niitä pelkissä kerrostaloissa asuvia".

Itse siis asun kerrostalossa. Nauroin ja  piikikkääsri pyysin tähän asiaan vähän tarkennusta, muistutin,että itsekin asun kerrostalossa ja hän itsekin nuorempana asunut kerrostalossa. Sitten korjaili sanomisiaan, "että tietynlaisella alueella".

Toki oli huolestuttavaa,että 13v tiesi heti koulun aloitettuaan missä.esim. huumeita myydään. On kuulemma "kaikkien tiedossa". Ja että kaverit, samanikäiset siis, saavat olla koko yön ulkona. En päästäisi mistään hinnasta tuon ikäistä hillumaan kaupungille.

No kerrostaloissa asuu monennäköistä porukkaa. Itse en muuttaisi esim saman kadun päässä olevaan taloon. Siellä asuu juoppoja. Ja se tietää meteliä.

On tässä omassakin välillä jotain na rkkareita ollut,mutta aika hyvin ne on häädetty pihalle.

Muuten lähinnä vanhoja ihmisiä. Jotkut vuokralla, jotkut omistaa.

Vierailija
78/81 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en anna lasteni leikkiä kenenkään kanssa, ettei pahuus tartu.

Vierailija
79/81 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kieltää, koska lapseni osaa hakeutua omistusasujaperheen lapsien seuraan.

Vierailija
80/81 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä minut ohjattiin oikeissa omistusasunnoissa asuvien lasten seuraan ja siitä olen kiitollinen.

Sain kuitenkin lapsena sen verran tavata näitä vuokralaisia, että tehtäväni oli joka vuosi viedä heille ilmoitus vuokrankorotuksesta.

Vuokralaisten ansiosta meidän elintaso oli jo siihen aikaan paljon korkeampi kuin mitä se muuten olisi ollut. Oli oma kesämökki ja matkusteltiin paljon. Vasta jälkeenpäin olen ymmärtänyt miten paljon me saimme vuokralaisilta rahaa. Lapsena kaikkea piti itsestään selvyytenä.