Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko lastenne leikkiä vuokratalojen lasten kanssa?

Vierailija
24.04.2017 |

Itse on kieltänyt jyrkästi, koska on miellyttävämpää että leikkiseuran vanhemmilla on sama sosioekonominen asema. Tulee paremmin toimeen leikkikaverien vanhempienkin kanssa.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan! Olen kieltänyt tuollaisen toiminnan jyrkästi, koska vuokrataloissa asuu vain varkaita ja huijareita!

PS Ai niin, ei minulla ole lapsia. :(

Vierailija
2/81 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hauska provo. Ethän halkea nauruusi.

Itse asiassa ei ainakaan Tampereen keskustassa köyhillä ole varaa asua vuokralla. Mutta iloista kevättä aloittelijalle kuitenkin!  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi siis leikkii asuntovelkaisten perheiden lapsien kanssa joilla talouden nyörit tiukalla eikä yhtään liikaa rahaa. Mutta et anna leikkiä vuokra-asunnossa asuvien kanssa joiden lapsilla on taloudelliset resurssit harrastaa ja viihdyttää itseään - myös ajallisesti. Omakotitalojen lapsillahan aika menee pihaa kitkiessä ellei tarvitse lunta kolata.

Vierailija
4/81 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan! Olen kieltänyt tuollaisen toiminnan jyrkästi, koska vuokrataloissa asuu vain varkaita ja huijareita!

Totta, lapselta taatusti varastettaisiin pyörä siellä ja ties mitä muuta. Oppisi, että tupakanpoltto ja sidukka arkisin on normaalia samoin kuin suurperhe ja työttömyys :( En mä oikeasti tiedä mitä niissä tapahtuu, mutta en haluakaan tietää. Lapsilla on oltava luotettavat leikkikaverit ja vanhemmat. Ap

Vierailija
5/81 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on, mutta meidän tyttären paras ystävä on maahanmuuttaja ja aivan ihana lapsi onkin. Hänen vanhempansa ovat erittäin kivoja ja ahkeria ihmisiä myöskin. He asuvat kaupungin vuokra-asunnossa, me olemme tällainen peruskeskiluokkainen suomalaisperhe omakotitalossamme. Tykkään arvioida ihmisestä luonnetta, en sosioekonomista asemaa. Ihan liikaa on tullut vastaa k*päisiä varakkaita, koulutettuja ihmisiä.

Vierailija
6/81 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, lapselta taatusti varastettaisiin pyörä siellä ja ties mitä muuta. Oppisi, että tupakanpoltto ja sidukka arkisin on normaalia samoin kuin suurperhe ja työttömyys :( En mä oikeasti tiedä mitä niissä tapahtuu, mutta en haluakaan tietää. Lapsilla on oltava luotettavat leikkikaverit ja vanhemmat. Ap

Järkevä asenne. Uskon, että valtaosalla vuokra-asunnoissa asuvista on rikosrekisteri ja useampi vankilatuomio. Lapsillakin.

t. Edelleen lapseton, mutta "lahjakkuuttasi" ihaileva

Vierailija
7/81 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokratalossa ja olen kieltänyt lapsia leikkimästä omistusasujien kanssa, koska heistä kasvaa samanlaisia veronkiertäjiä ja huijareita kuin vanhemmistaan.

Vierailija
8/81 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tässä nyt proboillaan, eiköhän tässä ole totta toinen puoli.

Vierailija
9/81 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ provoillaan piti kirjoittaa

Vierailija
10/81 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän suoraan olevani kamala äiti. Lapseni saavat leikkiä kaikkien lasten kanssa, mutta ei vuokralähiöissä. Jos kaverin vanhemmilla on elämänhallinta hukassa ja se näkyy kaverin käytöksessä (valehtelu, yllyttäminen, näpistely ym) niin sitten kiellän olemasta. Ns elämänkoululaisia en elämäämme halua.

Vierailija
11/81 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten sosioekonomisesta asemasta riippumatta haluan lasteni mieluummin leikkivän sellaisten kaverien kanssa, joiden äidit pystyvät muodostamaan kokonaisia suomenkielisiä lauseita.

En ole havainnut ihmisten älykkyyden, sivistystason tai tapojen muuttuvan ainakaan parempaan suuntaan siirryttäessä vuokra-asunnosta omistusasuntoon. Velan määrä kyllä kasvaa.

Vierailija
12/81 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään anna! ehdottomasti vaadin saada nähdä vanhempien verotustiedot, työsopimukset ja tilinauhat ja muut vastaavat, ennen kuin anna lapseni leikkiä kenenkään kanssa. Lisäksi vanhempien on uskottavasti todistettava, että omistavat asuntonsa, ennen kuin leikkitreffejä sovitaan. Jotkuthan jopa asuu vuokralla omakotitalossa tai rivarissa ihan hyvillä asuinalueilla!

Vierailija
13/81 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain on nyt kyllä noussut omistusasuminen päähän. Ihmisillä on ihan hirveästi erilaisia syitä asua vuokralla. Emme me kaikki ole köyhiä.

Vierailija
14/81 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän köyhät vituttaa aina.

Vierailija
15/81 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni sai lapsena isältään selkää kun oli erehtynyt leikkimään "kommunistin kakaran" kanssa - olisi pitänyt osata jo pienestä pitäen selvittää muiden lasten vanhempien taustat ja poliittiset näkemykset ennenkuin pyytää mukaan leikkimään kirkonrottaa.

Oma isäni ei onneksi enää näitä periaatteita minun kanssani noudattanut ja ihan hyvä kansalainen minusta siitä huolimatta on tullut.

Omat lapseni saavat myös muodostaa kaverisuhteita riippumatta siitä kenen omistamassa asunnossa kaverit asuvat.

Vierailija
16/81 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "vuokra...talo" miten tuo edes lausutaan?

Vierailija
17/81 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsivaiheessa ei ole väliä. Nyt, kun lapseni on teini, olen huomannut, että vuokrataloalueen lapset omaavat jo nyt 15-vuotiaana aika huonoja tapoja, joita en haluaisi teinini omaksuvan.

Siis esimerkiksi erittäin moni juo jo olutta ja polttaa tupakkaa. Lisäksi eivät välitä ahkeroida koulussa. Ei voi mitään. Nuoreni on koulussa, johon tulee enimmäkseen läheisen vuokrataloalueen lapsia.

(Tämän ok-alueen nuoret joutuvat tuonne vuokrataloalueen kouluun. Useimmat hakeutuvat muihin kouluihin ainevalintojen kautta, mutta omani halusi tuonne, jonne täältä luonnostaan osoitetaan.)

Ensi vuonna on sitten menossa lukioon, jolloin kaveripiiri vaihtuu. Vain yksi noista nykyisistä kavereista on menossa hänen lisäkseen lukioon.

Vierailija
18/81 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän suoraan olevani kamala äiti. Lapseni saavat leikkiä kaikkien lasten kanssa, mutta ei vuokralähiöissä. Jos kaverin vanhemmilla on elämänhallinta hukassa ja se näkyy kaverin käytöksessä (valehtelu, yllyttäminen, näpistely ym) niin sitten kiellän olemasta. Ns elämänkoululaisia en elämäämme halua.

Et ole kamala äiti, vaan hyvä äiti. Kuka haluaisi lapsensa oppivan moista käytöstä. Ap

Vierailija
19/81 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns.

Minä pyydän, että lapseni välttävät tyhmien ihmisten tapaamista. 

Vierailija
20/81 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tässä nyt proboillaan, eiköhän tässä ole totta toinen puoli.

Minun lastani tultiin omakotitaloista päin houkuttelemaan tupakalle. Ei hän toki kieltäytynyt mutta aloite tuli näiltä asuntovelallisten lapsilta.