Annatteko lastenne leikkiä vuokratalojen lasten kanssa?
Itse on kieltänyt jyrkästi, koska on miellyttävämpää että leikkiseuran vanhemmilla on sama sosioekonominen asema. Tulee paremmin toimeen leikkikaverien vanhempienkin kanssa.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Annatko lapsesi lähteä porvoon lennolle?
Pääseekö Porvooseen lentäen? Jos näin on niin lähdetään koko perhe.
Olen asunut vuokratalossa mutta minulla ei ole ollut silloin lapsia eli ei ongelmaa.
Noh, tässä on nyt joutunut rajaamaan kaveripiiristä pari varakkaimman perheiden jälkeläistä. Taustalla häiriökäytöstä, päihteitä, ilkeyttä, ylimileisyyttä, valehtelua ja hirveää kielenkäyttöä ja massiivista rahankäyttöä ja materian sekä merkkien kautta arvottamista jne. Ap:n logiikalla ilmeisesti sitten sellaisia perus kokoomuslaisia perheitä, joiden arvot ja käytöstavat eivät vastaa ainakaan omaani. Nämä asuvat paraatipaikoilla Helsingissä, me emme todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut vuokratalossa mutta minulla ei ole ollut silloin lapsia eli ei ongelmaa.
Ai koska sinulla ei ole lapsia, niin sinulla ei ole ongelmaa? 😆
Höh. Minä olen ikäni asunut vuokralla enkä laita kuin ohuesti heroiinia leivänpäälle.
Vierailija kirjoitti:
Minä en anna lasteni leikkiä ollenkaan toisten lasten kanssa. Ei vain ole ketään sopivia.
Kun isoisän isoisä oli Ruotsin kuninkaan hovissa, niin en anna lasteni leikkiä niiden lasten kanssa, joiden vanhemmat eivät ymmärrä todellisuudesta yhtään mitään.
Me asuimme lapsena vuokratalossa ja parhaat kaverit olivat varakkaiden ihmisten lapsia, olin tervetullut myös heidän kotiinsa. Vaurauteen syntyneet ovat yleensä sivistyneitä ihmisiä eivätkä katso pitkin nenän varttaan muita ihmisiä sen takia jos nämä ovat taloudellisesti heitä itseään huonommassa asemassa. Kaikista pahimpia luokkaeroja tekeviä ovat köyhistä tai ihan tavallisista olosuhteista menestykseen ja vaurauteen nousseet, joilla on monella niin sanotusti noussut pissi päähän sitä mukaa kuin heidän pankkitilinsä ja omaisuutensa on kasvanut.
En voi antaa. Siis johtuu ihan siitä että täällä tuo vuokrataloalue on niin levotonta, sotkuista ja siellä on huumepiikkejä kadun varressa ja keväällä siellä tapahtui ryöstö. Onneksi ei ole ihan lähellä. En edes koiran kanssa käy siellä, koska jalkakäytävät ovat täynnä lasinsiruja ja neuloja.
Vierailija kirjoitti:
Asun vuokratalossa ja olen kieltänyt lapsia leikkimästä omistusasujien kanssa, koska heistä kasvaa samanlaisia veronkiertäjiä ja huijareita kuin vanhemmistaan.
PARAS, kiitos, oon vähän samaa mieltä :)
Enpä minä pysty seuraamaan kenen kanssa tuo 15-v leikkii nykyään. Harvoin edes kotona kun kaverit ja harrastukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun vuokratalossa ja olen kieltänyt lapsia leikkimästä omistusasujien kanssa, koska heistä kasvaa samanlaisia veronkiertäjiä ja huijareita kuin vanhemmistaan.
Joo kyllä nää omistusasujat on nähty. Ei tarjota naapurin lapsille yhtään mitään, ei edes parhaille kavereille. Kun taas nämä vuokralla-asujat on lämpimämpiä ja aidompia ihmisiä ja ruokapöytään kutsutaan kaikki jotka sillä hetkellä paikalla.
En noilla sanoilla, ja täällä ei onneksi kyllä lähimainkaan mitään vuokrabunkkereita.
Vierailija kirjoitti:
Persujen lasten kanssa emme anna leikkiä, emme myöskään itse persuja tervehdi emmekä ole missään tekemisissä, emme vaikka osa on sukulaisia.
Miten suhtautuisit jos lapsesi alkaisi käyttämään sanaa väestönvaihto?
Vassari pennut asuvat kaukana vuokralähiössä, täällä asuu vain rikkaita persuja ja kokoomuslaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vassari pennut asuvat kaukana vuokralähiössä, täällä asuu vain rikkaita persuja ja kokoomuslaisia.
Omituinen fantasia jossa persut on rikkaita. Enempi ne on niitä peräkylien kaljalta haiskahtavia lippalakkipäisiä sinkkumiehiä. Niitä joilla ei ikimaailmassa tule lapsia olemaan.
Annan, mutta en pidä siitä että meillä loisii luuserin lapsi, vaikka en sitä toki ääneen sanokaan. Käyttää hyväksi selkeästi etuja mitä meillä on, mutta lapseni on niin nuori vielä, että tajuaa sitten myöhemmin itsekin, onneksi on muitakin hyviä ystäviä jotka ovat samasta tuloluokasta, saavat harrastaa samoja juttuja ymv.
Onni persuille, että välttyvät teiltä.