poikani 18v menossa kesätöihin rakennustyömaalle.
Työt kestävät 2kk ja palkka 1700E/kk.
Onko tämä ok palkka kesätöistä? Työkaverini sanoi, että aivan liian alakanttiin.
Poika opiskelee ja asuu vielä kotona, joten omasta mielestään palkka ainakin hyvä. Tuostahan ei mene edes veroja.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työt kestävät 2kk ja palkka 1700E/kk.
Onko tämä ok palkka kesätöistä? Työkaverini sanoi, että aivan liian alakanttiin.
Poika opiskelee ja asuu vielä kotona, joten omasta mielestään palkka ainakin hyvä. Tuostahan ei mene edes veroja.Mikä tämä juttu nyt on?
Opiskelijalla on pieni veroprosentti ja parhaimmillaan se on 0. Mulla tais viime kesänä olla veroprosentti 3 ja sitä edeltävänä kesänä 0.
Mitä nyt taas? Joku white trash tyyppi jolla sattuman oikusta perempi palkka ihmettelee 1700 euron kuukausipalkkaa. Tuollaisella palkalla on monien aikuisten ihmistenkin kustannettava elatuksensa ja työttömillä paljon vähemmän.
Sääliäkö kerjäät.
Mun mielestäni se on hyvä palkka, poikahan ei ole mikään ammattilainen.
Mun 22v tradenomiopiskelija menee töihin 1400 euron kk-palkalla ja on siitä tosi tyytyväinen. Varsinkin kun työ on omalta alalta.
Työkokemus kannattaa hakea vaikka vähän vaatimattomallakin palkalla. Se on kuin panisi rahaa pankkiin. Työkokemuksella pääsee hakemaan sitten paremmin palkattuja aikanaan. Ei niihin suoraan koulusta oteta sellaisia, jotka ei oo päivääkään tehnyt oikeaa työtä. Töitä ei opi koulussa, vain töissä.
Itse olen akateeminen tekniseltä alalta, enkä voi tätä tarpeeksi painottaa. Raksalta olen itsekin aloittanut.
Meidän 18v sähköasentajaopiskelija saa teollisuudessa 1600€/kk. En valita. Tyttö asuu omillaan, ja tarvitsee rahaa, joten on tosi hyvä että sai töitä.
Palkka on pieni mutta toisaalta poikasi tulee tekemään ns avustavia tehtäviä - siivoamaan, kantamaan ei-niin-raskaita materiaaleja jne. Eli työhön nähden oikein ok palkka kun vielä saa sen verottomana (tuohan vastaa n 2500€ bruttoa)
Hatunnosto pojallesi että menee töihin!!
Aivan linjassa meidän firman kesäharjoittelijapalkkojen kanssa (olettaen, että pojallasi ei ole aikaisempaa kokemusta rakennusalalta).
t. isossa rakennusliikkeessä työskentelevä
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt taas? Joku white trash tyyppi jolla sattuman oikusta perempi palkka ihmettelee 1700 euron kuukausipalkkaa. Tuollaisella palkalla on monien aikuisten ihmistenkin kustannettava elatuksensa ja työttömillä paljon vähemmän.
Sääliäkö kerjäät.
en todellakaan mitään sääliä kerjää, urpo.
Minulla vaan ei mitään hajuakaan, paljonko suunnilleen nuoret saavat kesätöistä palkkaa, joten siksi kysyin. Omasta mielestäni tuo hyvä palkka tuon ikäiselle ensimmäiseksi kesätyöksi ja varsinkin kun siitä ei tarvitse maksaa veroja. Kiinnostaa kuitenkin tietää, mitä kesätyötekijät yleensä saavat palkkaa.
Meillä 16 vuotias sai töitä ja on 10 euroa tunti. Kymppi on hyvä tuntipalkka ravintola-apulaisen töistä ja tesin mukainen.
Ok palkka, todellakin. Maksetaankohan kaikille (ulkomailta tulleille) tuon vertaa?
Jos tuntipalkka 10e luokkaa, niin on ihan normaali (tes). Etenkin, jos ei oo opintoja/kokemusta raksalta. Inssiopiskelijana haalariharjottelussa tuntipalkka oli siinä 10 ja 11 e välissä, en muista tarkalleen.
Voinko mennä poikasi puolesta?
t: työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin paljonko se tuntipalkka on?
laskin tuon kk-palkan perusteella tuntipalkan joka 10,70E.
Tuohan on hyvä! Aikanaan kun itse aloitin kesätöillä, tuntipalkka oli jotain 7-8euron pintaan, ja sekin jo tuntui suurelta!
Seurakunnat maksaa kesätyöntekijöille 6.50e/h, että siihen nähden oikein hyvä palkka.
Tuo on nimenomaan ihan hyvä palkka lautapojalle.
Nykyään ihmisillä on outo käsitys, että palkka pitäisi heti olla suuri. Ei se niin mene, palkka määräytyy kokemuksen, koulutuksen ja osaamisen mukaan. Jos menet raksalle sillä periaatteella, että teet yksinkertaisia apuhommia jotka opetetetaan sinulle paikan päällä, on tuollainen melkein 11 euron palkka oikeasti juuri passeli. Se on itse asiassa jopa melko hyvä.
Ap:n työkaverilla ei ole asioista oikeaa kuvaa, vaan todennäköisesti oman työuran ja oman palkan tuijottamisen vääristämä kuva. Ei kesätyöläiset tienaa kolmea tonnia missään.
Sanon vielä sen, että itse olen ollut poikaasi vastaavalla taustalla vastaavissa kesätöissä hiukan huonommallakin palkalla aikoinani.
Toivottavasti poikas tajuaa, ettei raksalle kannata jäädä ja opiskelisi joko inssiksi tai muulle alalle.
T. Entinen raksaukko
Todennäkösesti poikas siivoo siellä. Mietippä kuule siltä kantilta onko siivoojalle hyvä palkka?
Vierailija kirjoitti:
Seurakunnat maksaa kesätyöntekijöille 6.50e/h, että siihen nähden oikein hyvä palkka.
Prisman tonnilainen 250€/2vko
Vierailija kirjoitti:
Todennäkösesti poikas siivoo siellä. Mietippä kuule siltä kantilta onko siivoojalle hyvä palkka?
Parempi kuin perussiivojaan palkka. 8,85 e/h
Mikä tämä juttu nyt on?