Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kertoi saaneensa hoitoa psykiatrian osastolla ja parantuneen. Seurustelisitko miehen kanssa?

Vierailija
23.04.2017 |

Mies itse kertoi minulle, että on saanut hoitoa masennukseensa osastolla kuukauden ajan. Tämä on tapahtunut menneisyydessä. Mies on parantunut ja kertoi, koska on oikeasti kiinnostunut minusta ja haluaa seurustella kanssani.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Miksi en?

Vierailija
2/26 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
4/26 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parane koskaan jos on osasto-konkari. Ehkä lääkkeillä saa pidettyä aisoissa taudin, mutta varaudu pahimpaan. Masentuneet, skitsot ja bipot ym. ovat tarkoitettu toisilleen.

Vierailija
5/26 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti noin ennakkoluuloinen? Onhan puolet julkkiksistakin ollut hoidossa ja hyvin menee .

Vierailija
6/26 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi tulla eteen kenelle tahansa. On aika julmaa pitää joskus sairastunutta ihmistä jotenkin epäkelpona yksilönä loppuikänsä.

Vierailija
7/26 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksultahan tuo vaikuttaa, kun on apua hakenut. Useimmat eivät edes siihen pykene/"kehtaa".

Vierailija
8/26 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurustelisi bipolaarisen tai skitsofreenikon tms. kroonisesti sairaan kanssa, mutta masennus voi tosiaan yllättää kenet tahansa ja se yleensä paranee hoidolla.

Vierailija
9/26 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ihmisiä sairaaloissa sakka hoidoissa onnettomuuksien uhreinakin haloo? Se on vaikka paikka jossa hoidetaan ei muuta. Parempihan se on ollut että on saanut sen hoidon kuin ettei.

Vierailija
10/26 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo? Mitä nyt joku jo parantunut menneisyyden sairaus estäisi

Vierailija
11/26 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todella aloittaisi suhdetta jos nuori ja toiveita lapsista. Jos jo vanhemmalla iällä niin kyllä.

Sairastuneen ex

Vierailija
12/26 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksen sairastaneen kanssa kyllä. Skitsofreenikon tai bipon en. Jälkimmäisestä on kokemusta.

Vierailija
13/26 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmmh masennus on vähän samanlainen kuin syöpä, siitä ei oikein koskaan voi sanoa parantuneensa. Se ei silti tarkoita, että se välttämättä koskaan elämässä iskisi uudelleen. Jos tuosta osastoajasta on kauan, eli ei ole viime vuosien juttuja ja elämä on siitä eteenpäin sujunut hyvin, on riski uusiutumiseen pienempi. Jos se oli toissavuonna...

Siihen en ota mitään kantaa miten asiaan pitäisi muuten suhtautua kun itse olen bipo.

Vierailija
14/26 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti vetäytyisin hienotunteisesti suhteesta. Tunnen joitakin mielenterveysongelmista kärsiviä / kärsineitä, eikä minulla ole mitään sitä vastaan, että olleen kavereita, mutta siihen se jääkin. Parisuhde ei tule kysymykseen.

Vierailija
15/26 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 diggaa alkoholistia miehekseen

Vierailija
16/26 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmmh masennus on vähän samanlainen kuin syöpä, siitä ei oikein koskaan voi sanoa parantuneensa. Se ei silti tarkoita, että se välttämättä koskaan elämässä iskisi uudelleen. Jos tuosta osastoajasta on kauan, eli ei ole viime vuosien juttuja ja elämä on siitä eteenpäin sujunut hyvin, on riski uusiutumiseen pienempi. Jos se oli toissavuonna...

Siihen en ota mitään kantaa miten asiaan pitäisi muuten suhtautua kun itse olen bipo.

Mies on sairastanut parikymppisenä vakavan masennuksen, johon tarvittiin osastohoitoa. Ei ole skitsofreniaa tai biboa. Mies on 35v.

Vierailija
17/26 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksen sietäisin jos olisi ollut monta vuotta hyvässä kunnossa. Mutta bipo tai skitso olisi ehdoton ei.  T. Psyk sh

Vierailija
18/26 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa julmia kommentteja. Vähällä oli etten itsekin joutunut osastolle muinoin vakavasta masennuksesta johtuvan pahan unettomuuden vuoksi. Onneksi oli turvaverkot ja pärjäisin niiden avulla kotona sairaslomalla.

Mutta tuon kokemuksen jälkeen en ole enää katsonut kieroon jos joku on ollut osastolla psykiatrisessa hoidossa. Siellä nimittäin on paljon muitakin potilaita kuin ne krooniset skitsofreniat ja bipot. Siellä voi olla ihan "tavallisia" uupuneita, järkytyksen kokeneita tai unettomia.

Edelleen vain mielen sairaudet ovat aika isokin leima, vaikka ne ovat ihan yhtä yleisiä kuin fyysiset sairaudetkin.

Ehkä sinun ei kannata jatkaa miehen kanssa jos et pysty kohtaamaan luonnollisesti psyykkisiä ongelmia, vaikka menneisyydessä ovatkin. Mitä pelkoa ne sinussa herättää?

Ihan jokainen meistä voi sairastua psyykkisesti. Kannattaa miettiä omalle kohdalle miltä tuntuisi jos sen jälkeen ihmiset alkaisivat hyljeksiä.

Usein esim.masennuksesta parantuneet ja hyvin terapiassa käyneet potilaat voivat olla paljon "fiksumpia" elämän suhteen kuin ns.terveet, he kun ovat joutuneet pohtimaan omaa elämäänsä, herkkyyksiään ja suhteitaan.

Mieluummin ottaisin ihmisen joka on joutunut kohtaamaan mielen sairauksia kuin niitä pelkäävän.

Vierailija
19/26 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voit aloittaa suhteen. Onko hänellä edelleen lääkitys masennukseen?

Vierailija
20/26 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jokainen varmaan itse määrittää mitä sietää ja mitä ei eikä asiat ole yksoikoisia. Itse en kuitenkaan seurustelisi skitson kanssa, se on ihan selvä asia. Olen niin kauan tehnyt hullujen kanssa töitä, että tiedän missä menee  oma raja. Toinen on kaksisuuntainen mielialahäiriö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi