Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä stalkkerille

Vierailija
23.04.2017 |

Olen perheellinen nainen. Eräs mies lähetti jatkuvasti minulle viestejä puhelimeen. Poliisi käski vaihtamaan numeron. Sitten alkoi stalkkaamaan netissä somekanavilla ja blokkasin kaikki. Loi uusia profiileja, jotta saisi lähettää uusia kaveripyyntöjä. Nyt kirjoittelee sitten työsähköpostiini. Poliisi ei voi tehdä mitään, kun ei lähetä varsinaisia uhkauksia. Sanoo vain, että missä ja milloin nähdään, olisi kiva tulla työpaikallesi. Ym ym. Mitä ihmettä voisin tehdä? Onko jollain samanlaisia kokemuksia? Hän on ihastunut. Itse en ole tähän mitenkään osallinen. 😕

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestymiskielto.

Vierailija
2/22 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten stalkkeri reagoi kun sanot ettet ole kiinnostunut ja pyydät jättämään rauhaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin mukaan lähestymiskieltoon voi asettaa vain, jos on uhkaava 😕

Vierailija
4/22 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma, ettei poliisi voi mukamas tehdä mitään, sillä vainoamista ja häirintäähän tuo on.

Vierailija
5/22 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rakastajaksi niin huomaa, ettet olekaan niin ihmeellinen.

Vierailija
6/22 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Henna?

Vierailija
7/22 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin samantien viestin, että en halua viestejä. Lähetti niitä siitä huolimatta ainakin 30, joihin en vastannut. Sitten vaihdoin numeroa. Miehenikin on vastannut hänen puheluunsa ja selittänyt, että olen ahdistunut. Oli hyvin tiukka puhelimessa. Tämä ei auttanut. Olen aivan loppu. Ap

Vierailija
8/22 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma, ettei poliisi voi mukamas tehdä mitään, sillä vainoamista ja häirintäähän tuo on.

Kiitos, tämä nauratti. Mutta vähän hankalaa. Ap

Vierailija
9/22 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä lainasin väärää viestiä. Nauratti siis se jossa käskettiin ottaa rakastajaksi, jotta huomaa, etten ole niin ihmeellinen. Ap

Vierailija
10/22 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös stalkkeri ja aivan perseestä tällainen. Itse vaihdoin s-postin ja estin puhelimessa. Yritti soitella vielä tuntemattomasta, mutta en vastannut niin lopetti. Kyttää somessa ja luo myös uusia profiileja  jos estän hänet. Estolistat vain kasvaa. Hän tosin ei lähettele samanlaisia viestejä, kuin sinun stalkkerisi vaan lähettelee aivan perättömiä, loukkaavia ja absurdeja viestejä sekä haukkuu jatkuvasti. En ole vielä poliisille mennyt enkä tiedä onko edes järkeä, kun ei hän uhkaile mitenkään. Vaikuttaa tosin niin mustasukkaiselta, että löisi varmaan puukolla jos nähtäisiin.

En aio enää reagoida viesteihin jos vaikka rauhottuisi.. Sinunkaan ei kannata ollenkaan vastata stalkkerillesi. Muuten lisäät vain bensaa liekkeihin. Sekä saamasi viestit vaikuttaa ihan siedettäviltä, joita hän lähettää, joten yritä olla vain välittämättä.. Ei sitä kai muutakaan voi. Tsemppiä! Ja jos alkaa sinua seuraamaan tai tulee työpaikalle niin ole yhteydessä vartijaan jos työpaikallasi sellainen käy. Sekä jos oven taakse tulee niin sitten soittoa vain poliisille.

Vierailija
11/22 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä paikkakunnalla työskennellyt tuttu sai kintereilleen häiriintyneen ihmisen, joka soitteli hänelle ja tuli myös työpaikalle. Tuttava on siis ammatissa, jossa pitää olla ihmisten tavoitettavissa.

Siellä sitten oli paikallinen poliisi ollut yhteydessä tähän häirikköön ja sanonut, että pysyy poissa tuttavani luota. Jos tarvitsee tuttavani ammattiin liittyvää apua, niin ottaa yhteyttä toiseen työntekijään. Tämä oli sitten auttanut eli halutessaan poliisikin voi näin toimia.

Vierailija
12/22 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa Bandidos tms. juttelemaan tyypille vähän järkeä. 

Vierailija
13/22 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota rakastajaksi niin huomaa, ettet olekaan niin ihmeellinen.

Ole vielä oikein vastenmielinen, syö pierettäviä ruokia ja röyhtäile avoimesti. Raavi persettä ja käyttäydy miesmäisesti. Eiköhän tuo kaikkoa ellei ole ihan pervo.

Vierailija
14/22 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö oo kattonut Netflixin sarjaa Stalkers who kill? Siinähän neuvotaan olemaan vastaamatta mitään, ikinä. Täysi ignooraus on siis ainoa mikä toimii, vastauksistasi, oli nesitten negatiivista tai ei, se vaan saa uutta toivoa.

Vierailija
15/22 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työ, jossa yhteystietoni on oltava koko ajan netissä. S-postin vaihto ei siis auta mitään. Kohta varmaan alkaa soittelu työnumeroon kesken työpäivän. Kyllä tässä on pakko ottaa sitten uudelleen yhteyttä poliisiin. 😕Ap

Vierailija
16/22 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mahdollisuuksia ja keinoja pistää ihminen vastuuseen, niin käytä niitä. Oppiihan olemaan.

Vierailija
17/22 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kertoa millä nimellä hänen nimensä alkaa?

Vierailija
18/22 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on työ, jossa yhteystietoni on oltava koko ajan netissä. S-postin vaihto ei siis auta mitään. Kohta varmaan alkaa soittelu työnumeroon kesken työpäivän. Kyllä tässä on pakko ottaa sitten uudelleen yhteyttä poliisiin. 😕Ap

Jos se alkaa sun työntekoa häiritsemään niin pakkohan poliisin on jotain tehdä! Mutta muista, että älä vastaa hänelle koskaan yhtään mitään.

Vierailija
19/22 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa millä nimellä hänen nimensä alkaa?

Siis millä kirjaimella.

Vierailija
20/22 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainoaminenhan on kriminalisoitu joku aika sitten. Eli jos seurailee ja lähettelee viestejä, vaikka on pyydetty olemaan lähettämästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan