Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkeekö lääkäri muiden lääkärien tekemät diagnoosit?

Vierailija
23.04.2017 |

Kysymys otsikossa eli jos menen lääkäriin, näkeekö hän muiden lääkärien tekemät diagnoosit? Jos näkisi, kuinka tämän voi estää? Olen kanta.fi:ssä kieltänyt tietojen luovuttamisen tiettyyn sairauteen liittyvistä käynneistä missään yhteydessä, samoin ko. resepteistä. Kuitenkin kun avaan kanta.fi sivuston niin juuri tuon sairauden diagnoosi pomppaa vastaan etusivulla. Näkyykö se joka paikassa, yksityisillä ja julkisilla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoa kenelläkään?

Vierailija
2/8 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei näy, koska olen kieltänyt tietojen luovuttamisen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus miettinyt, että jos saan veritulpan yksityisen gynekologin määräämästä lääkityksestä (tai ainakaan muuta selittävää syytä ei löydetä) ja kuolen, saako tämä lääkäri tietää asiasta.

Vierailija
4/8 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei näy, koska olen kieltänyt tietojen luovuttamisen. 

Toivottavasti näin! Kanta.fi:ssä sanotaan että voi kieltää kyseisiin käynteihin liittyvien tietojen luovutuksen. DIagnoosit kuitenkin heti etusivulla ja siitähän jo paljastuu asia jos ne sattuvat näkymään. Onkohan ne eritelty käyntitiedoista ja resepteistä.

Vierailija
5/8 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei näy kuin siinä organisaatiossa, jossa diagnoosi on tehty. Jos olet estänyt tietojen luovuttamisen.

Vierailija
6/8 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole antanut lupaa koko Kanta.fi -käyttöön terveysasioissa, enkä aio antaakaan

Vierailija
7/8 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen joskus miettinyt, että jos saan veritulpan yksityisen gynekologin määräämästä lääkityksestä (tai ainakaan muuta selittävää syytä ei löydetä) ja kuolen, saako tämä lääkäri tietää asiasta.

Kanta.fi:ssä on tietojen luovutukseen liittyen myös sellainen kohta, että henkeä uhkaavassa tilanteessa tietoihin on pääsy, vaikka muuten olisi estetty. Itse olen valinnut sen.

Vierailija
8/8 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen joskus antanut työterveyteen luvan saada tiedot myös muilta lääkäritahoilta, pitääkö se erikseen perua? Vai riittääkö että Omakannassa on asetukset sen mukaiset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi