Mitä ajattelet ihmisestä jonka facebook-profiilissa lukee "elämän kova koulu"? :D
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Nauran. Ilkeä ei saisi olla mutta nih. Ohan tuo naurettavuuden huippu, elämämkoululaiset...
Elämänkoululainen on sellainen ihminen, joka käyttää sanaa nih.
Se on tällä hetkellä out muodista joten kaikkien mielestä se on noloa! Tunnen kyllä kieltämättä hieman paremmuuden tunnetta kun jollakin niin lukee, ikävä kyllä. Haluaisin ettei minulle tuollaisia tuntemuksia tulisi vaan haluaisin olla suvaitsevainen koska en itsekään ole täydellinen!
Joskus se pitää paikkansa.
Ihmetyttää että miksi itseään sivistyneeksi kutsuvat keskiluokan kermaperseet jaksavat tuollaisestakin stressata. Tuntuu että näillä suomen "valioilla" koko elämän sisältö on sitä että etsitään muista jotain jota voi joko paheksua tai ainakin ivata. Ehkä keskiluokan elämä on sitten liian helppoa kun se johtaa tuollaiseen ajanvietteeseen.
Ilmeisesti veroja voi nostaa ja reippaasti...
Ei oikein nappaa tittelien lisääminen faceen ylipäätään, useimmat fb kaverit jotka lisää elämänkertansa fbn tietokantaan ovat pintaliitäjiä tai nuoria. Kukin tavallaan, mutjoo Elämän koulu jaksaa välillä naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Nauran. Ilkeä ei saisi olla mutta nih. Ohan tuo naurettavuuden huippu, elämämkoululaiset...
Ensinnäkin, itse ihmettelen kuinka kukaan kokee tarvetta tehdä edes profiilia faceen. Se on oikea ulkokultauksen multihuipentuma useammalle.
Se paistaa usealla sisällöstä läpi ja pahasti, mutta kukaan ei välitä kun ovat siellä itsekin ja sitten yritetään tehdä omat päivitykset vieläkin hohdokkaimmiksi.
SE on naurettavuuden huippu, mutta ihminen on laumaeläin.
Itse en siellä ole, mutta jos olisin niin laittaisin mieluummin elämän koulu kun esim.sairaseläke tmv. Sillä en tahtoisi jakaa niin henk.kohtaista asiaa kaikille puolitutuille ja toisaalta olen sairauksieni vuoksi joutunut todella taistelemaan osastani. Tuntuisi myös hölmöltä laittaa omaa ammattia siihen kun en sitä työnä kuitenkaan kykene tekemään ja työkokemus jäi vähäiseksi kunnes jäin eläkkeelle.
Lapsesta asti olen sairastanut, kunhan yritin kyetä työelämään. Opiskella voisin joskus kun isot hoidot menevät ohi ja jos ei uusia listalle tulisi, mutta työelämään minusta ei kuulemma enää ole, joten se tuntuisi yhteiskunnan varojen tuhlaukselta.
Onpa hienoa tietää, että olisin usean silmissä naurettavuuden huippu. :(
Olisiko sinulla varaa käytöstapoihin? Tai edes kykenevä ajattelemaan mitään tunneälyllä ja maalaisjärjellä niin ei tarvitsisi halveksua toisia?
Itse en niin paljon halveksu ketään muuta kun niitä, ketkä kuvittelevat olevansa parempia ihmisiä ja halveksivat toisia. Alhaisinta on vieläpä näyttää se oma halveksunta.
Mitä sitten jos joku on taloudellisesti tai henkisesti heikommilla? Vain idiootti tuo esiin halveksuntansa sellaiselle ihmiselle kaiken muun lisäksi. Ketä se auttaa? Sinua? Pönkittämään egoasi, ei mitään muuta.
Entäpä jos ihminen on syrjäytynyt tai päihteiden käyttäjä. Miten se silloin auttaa? Ei mitenkään. Eli tarkoitus ei ole hyvä ja pahat/ilkeät ihmiset on pahinta roskaväkeä mitä tiedän.
Hyvä ja hyvinvoiva, tunneälyä omaava, oikeasti onnellinen ihminen ei tule kuin korkeintaan surulliseksi toisten kurjasta kohtalosta. Nauru siitä on kaukana, vaikka vaikeudut olisikin silmisssäsi itse aiheutettuja. Voi olla ja voi olla, että ei. Se ei vaikuta asiaan sillä jokainen voi haluta ja tahtoa yrittää parantaa tilannettaan ja tekeekin niin. Silti heille jää siitä käteen yksi asia eli elämän koulun tuoma oppimäärä. Sellaista pääomaa mikä sinunlaiselta puuttuu.
Hattua saa nostaa heille ketkä masennuksen, ehkä puolison/lapsen kuoleman/menetyksen jälkeen on jaksanut jatkaa yrittämistä ja ponnistaa pohjalta. Ei ehkä kauas eikä ehkä samalle tasolle kuin sinä, mutta silti on sen tehnyt. On tehnyt sen itse hankkinut uuden asemansa itse. Sinä onnekkaana olet ehkä opiskellut, saanut hyväpalkkaisen työn ja puoliso samoin. Yhdessä,perustettun kivasti menestyvä yritys ja saanut olla terveenä. Kannattaisi tuntea kiitollisuutta onnekkuudestaan eikä halveksia muita. Joskus sekin voi romahtaa ja jos olisi romahtanut jo alkuvaiheessa niin tilanteet voisi olla toisin. Ehkä kohdallasi on auttavia läheisiä, vakuutuksia jo kaiken varalle.
Koittakaa nyt hyvät ihmiset löytää onni ja tasapaino omista asioistanne eikä verraten huonompiosaisten kohtaloon. Se on sitä aitoa onnea sillä itse jo paljon ylöspäin nousseena saanut sen tuntea. Nyt jo alkanut tuntumaan siltä, että omasta onnestaan voisi jakaa tekemällä jotain hyvää toisille.
Ehkä se pitää paikkansa, että köyhä jakaa usein vähästään ja rikas ei mitään edes paljostaan, mutta naurella osaa. Onnea vaan sullekin omassa erinomaiuudessasi.
Kaikella hyvällä ja viisautta kaikille toivoen.
Ehkä se on läppä, eikö teillä ole huumorintajua?
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta kysyn.
Yllättävän yleinen Persuilla... Pitävät sitä hauskana.
Tai sitten vaan ihan perusduunari, joka rimaa hipoen selvisi peruskoulusta/kansakoulusta
Vierailija kirjoitti:
No ehkä se luulee että tuo on vielä nykyäänkin hyvä läppä facessa. Minua ihmetyttää ne joilla lukee uni. Mitä hittoa sekin tarkoittaa?
Uni=university. Yleensä niissä on kaupunki perässä.
Mulla on kaksi kaveria, joilla on tämä. Ovat aina töissä olleita duunareita, eivät mitenkään syrjäytyneitä, asuvat omistusasunnoissa. Kai se on joku läppä.
Pakko myöntää, että alan halveksia lähes poikkeuksetta.
Isälläni on muistaakseni tuollainen facessa koulutuksen kohdalla, hän on reilut 70-vuotias nykyään, ollut ikänsä hyvin arvostetussa työssä ja työnteon itsessään aloittanut jo alle kouluikäisenä... Hän ei tiedä tuon "elämänkoulun" nykyistä merkitystä, varmaankin ikänsä vuoksi? Enkä myöskään ole nähnyt tarpeelliseksi häntä moittia asiasta. :) Huvittaa kyllä, että tuon takia häntä sitten pidettäisiin jotenkin idioottina, vaikka ei todellakaan mikään idiootti tai vellihousu ole.
Jaa. Mulla on ollut vähemmän pehmoinen tämä elämän koulu ja en ole oppinut mitään. Paitsi pitämään varani turhankin tarkasti ja puolustamaan itseäni hampaat irvessä.
Olen tuolta lapsuuden kodin paskasta noussut ja järjissäni ja hengissä selvinnyt, enkä taustaani häpeä, mutta en mainostakaan.
Erikseen jotkut juopot ja narkit jotka itse elämänsä pilaavat ja mainostavat elämänsä kovuutta, luusereitahan ne on.. Pysyisin kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on ollut tosinaan puhetta. Mutta mielipiteeni on edelleen sama. Minuta on kunnioitettavampaa, että kertoo käyneensä vain elämän kovaa koulua ja paljastaa siten, että mahdollisest oppiarvot on jäänyt saamatta ja tavoittamatta ja hankkimatta. Sen sijaan, että käyttäisi, jotain muka hienolta kuullostavaa tai hyvin epämääräistä titteliä, joka ei sano kuulijalle vielä mitään. Tai jos sanoo, niin antaa kuulijalle enempi virheellisen kuvan kuin oikean.
Toisaalta oma kysymyksensä on sitten se, kuinka paljon ihmisestä lopulta kertoo se, mikä hän on muodolliselta koulutukseltaan. Varmaan jotain mutta oman kokemukseni perusteella olen onnistunut kohtaamaan hyvin sivistyneitä ja tahdikkaita ihmisiä, joilla ei ole muodollista koulutusta lainkaan tai hyvin vähän, kuten keskikoulu, josta tie vei työhön ja työ ja elämä ovat opettaneet. Ja vastaavasti henkilöitä, joilla on titteleitä jokaiselle sormelle ja osa niistä tietoisesti ja vuosia kestäneiden opintojen tuloksena saavutettuja.
Mutta joiden arvostaminen on -ainakin itselle hankalaa- jos tai kun heistä osa on sitten ottanut tavaksi halvekisa ja nyrpistää (lähes kaikille) -muille nenäänsä, ikäänkuin heidän ei tarvitsisi piitata tai välittää kuin omasta navastaan. Onneksi he ovat kuitenkin hyvin pieni, mutta usein äänekäs vähemmistö. - Sillä luullakseni oikeasti heistä, jotka tietävät ja osaavat, niin kykenevät ja pystyvät antamaan arvon muillekin; ilman tarpeetonta muiden halveksimista ja pilkkaamista. Sanalla sanoen he osaavat käyttäytyä.
Toimiva vaihtoehto on myös jättää se koulutus-kohta tyhjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on ollut tosinaan puhetta. Mutta mielipiteeni on edelleen sama. Minuta on kunnioitettavampaa, että kertoo käyneensä vain elämän kovaa koulua ja paljastaa siten, että mahdollisest oppiarvot on jäänyt saamatta ja tavoittamatta ja hankkimatta. Sen sijaan, että käyttäisi, jotain muka hienolta kuullostavaa tai hyvin epämääräistä titteliä, joka ei sano kuulijalle vielä mitään. Tai jos sanoo, niin antaa kuulijalle enempi virheellisen kuvan kuin oikean.
Toisaalta oma kysymyksensä on sitten se, kuinka paljon ihmisestä lopulta kertoo se, mikä hän on muodolliselta koulutukseltaan. Varmaan jotain mutta oman kokemukseni perusteella olen onnistunut kohtaamaan hyvin sivistyneitä ja tahdikkaita ihmisiä, joilla ei ole muodollista koulutusta lainkaan tai hyvin vähän, kuten keskikoulu, josta tie vei työhön ja työ ja elämä ovat opettaneet. Ja vastaavasti henkilöitä, joilla on titteleitä jokaiselle sormelle ja osa niistä tietoisesti ja vuosia kestäneiden opintojen tuloksena saavutettuja.
Mutta joiden arvostaminen on -ainakin itselle hankalaa- jos tai kun heistä osa on sitten ottanut tavaksi halvekisa ja nyrpistää (lähes kaikille) -muille nenäänsä, ikäänkuin heidän ei tarvitsisi piitata tai välittää kuin omasta navastaan. Onneksi he ovat kuitenkin hyvin pieni, mutta usein äänekäs vähemmistö. - Sillä luullakseni oikeasti heistä, jotka tietävät ja osaavat, niin kykenevät ja pystyvät antamaan arvon muillekin; ilman tarpeetonta muiden halveksimista ja pilkkaamista. Sanalla sanoen he osaavat käyttäytyä.
Mulla ei lue koulutuksen kohdalla mitään, vaikka olen opiskellut itselleni ammatinkin.
Ei lue mullakaan vaikka on kolme opiskeltua ammattia. Siinähän tittelinkipeät saavat tehdä loputtomia määritelmiään jos huvittaa. Elämän koululaiset (tittelinä) tuo mieleen alkoholistin.
Hänestä se on hauskaa.
Tunnen erään varakkaan ja eläkkeellä olevan miehen, jolla on noin. Koulutusta ei juurikaan ole, kokemuksia elämässä tosin paljon.
Itse yhdistän elämänkoululaiset niihin peruskoulun "koviksiin" joita ei opiskelu kiinnostanut, vähälahjaisia mouhoja.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta kysyn.
Kaks sanaa. Vapari. Tappelemaan ei opi kouluissa.
Miksi se että on ollut vastoinkäymisiä elämässä joista on selvinnyt ja ottanut opikseen jotenkin poissulkisi sen että olisi käynyt myös oikeita kouluja? Kyllä mullekin on elämä opettanut kaikenlaista, mutta olen opiskellut useamman ammatinkin... mitä nyt sitten sattuu siinä facessa haluta korostaa, tai vähän vitsillä laittaa...