Onpa taas työhaastattelukysymyksiä
Huomenna työpaikalla haastatellaan halukkaita ja tässä on muutamia kysymyksiä. Tietenkään tässä eivät ole kaikki kysymykset, mutta valitsin nyt listasta sellaisia esimerkkejä jotka kuulostivat omaan korvaani hurjilta. En varmaan itsekään enää pääsisi työhöni, jos pitäisi noihin vastata.
Että varokaa vaan, jos on huomenna haastattelu tiedossa.
- Mihin sinulla on nollatoleranssi
- Jos varastaisit työpaikaltasi, mitä varastaisit
- Mikä on lempisitaattisi
- Mikä on suosikkimusiikkikappaleesi (jatkokysymys vastaamisen jälkeen: miten se kuvastaa työetiikkaasi)
- Mitä aiot tehdä tänä iltana
- Minkä superkyvyn antaisit pomollesi
- Kumpi on sinulle tärkeämpää, että teet firmalle rahallisesti hyvää tulosta vai että työn jälkesi on laadukasta
Kommentit (29)
Tuollainen kikkaileva työpaikka ei olisi minulle. Jos asioista ei voida keskustella normaalisti vaan ihme-kikkailevilla kysymyksillä, niin ei kiitos.
Miten teillä haastattelijoilla pitää pokka kun kysytte tämmöisiä kysymyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4961 kirjoitti:
Toisen kysymyksen kohdalla toteaisin, että sinä varastit minulta aikaa ja lähtisin kotiin.
Ei varastanut.
Menit työhaastatteluun omasta halustasi ja täysin vapaaehtoisesti.
Työantaja saa kysyä haastattelussa kaikkia niitä asioita, joilla katsoo olevan merkitystä, henkilön palkkauksessa.
Paitsi ei saa kysyä laissa kiellettyjä asioita, kuten: poliittista suuntausta, onko raskaana,
sukupuoli-identiteettiä, uskontoa, ja mitä niitä nyt onkaan.
Lukuisten ristiin tutkimusten ja suurien ihmismäärien testaamisella voi kaikki nuokin jäljittää ainakin keskimäärin paikkansa pitävästi. Minnehän nuo tulokset päätyvät hakijasta saatujen muiden tietojen ohella?
Tällaisiin pitää vastata varman päälle. Näin se menee:
- ra sis miin, i sla mofob iaan ja t ran sfobiaan
- hyvää työmieltä kotiinkin vietäväksi
- sen lauluja laulat kenen leipää syöt
- Mä joka päivä töitä teen (jatkokysymykseen: Olen just niin upea työntekijä)
- luen uudestaan firman kotisivun läpi
- vieläkin paremman kyvyn kannustaa alaisiaan parempiin suorituksiin
- rahakkaan hyvä tuloslaatu totta kai
Aloitanko jo huomenna?
- Mihin sinulla on nollatoleranssi
En osaa sanoa. Huumeet, väkivalta ja epäreiluus?
- Jos varastaisit työpaikaltasi, mitä varastaisit
En osaa sanoa vielä. Mitä siellä olis tarjolla? Joskus jotain saattaa jäädä taskuun, pomosta riippuen se joko muistetaan palauttaa tai sit se vaan häviää.
- Mikä on lempisitaattisi
Voi elämä, mä inhoon kaikkia mukamas syvällisiä aforismeja. Varmaan sit haistakaa paska koko valtiovalta. Miten tämä liittyy mihinkään?
- Mikä on suosikkimusiikkikappaleesi (jatkokysymys vastaamisen jälkeen: miten se kuvastaa työetiikkaasi)
Niitä on liikaa. Joku proge ehkä. Zappaa. Työetiikka? No mulla käy vilske päässä ja ideoin boksin ulkopuolelta, se on sekä hyvästä että pahasta töissä. Vai oisko tähän pitänyt vastata Aikuinen nainen tai Korkkarit kattoon?
- Mitä aiot tehdä tänä iltana
Otan lääkkeet ja yritän selvitä aamuun. Ahistaa.
- Minkä superkyvyn antaisit pomollesi
Että se olis reilu ja palkanmaksuhaluinen.
- Kumpi on sinulle tärkeämpää, että teet firmalle rahallisesti hyvää tulosta vai että työn jälkesi on laadukasta
Oon aika perfektionisti joissain asioissa ja saatan jäädä viilaamaan huomaamattomia asioita pitkäksi aikaa. Eli vastaan laadukas työnjälki, inhoan tarkoituksellista velttoilua.
Saanko paikan?
Mikä on suosikkimusiikkikappaleesi (jatkokysymys vastaamisen jälkeen: miten se kuvastaa työetiikkaasi)
Rihannan Work Work Work
Lempikappale: Another brick in the wall.
Älytön. Mielivaltaisia kysymyksiä, haastattelija pääsee mälläämään.