Ärsyttävin luonteenpiirre työkaverissasi!!!
Itseäni ärsyttää työkaverin alapääjutut, joita viljelee aina kun on tilaisuus.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva puhuminen, myös itsekseen. Varsinkin se itsekseen puhuminen on ärsyttävää, voi luoja. Sitä aina havahtuu omista töistään siihen, että kollega on nyt sanomassa jotakin. Mutta se onkin aina jotakin jonninjoutavaa ja yksipuolista älämölöä. Esim. "Pitäisköhän laittaa huulirasvaa...taidanpa laittaa huulirasvaa...minnekköhän oon sen huulirasvan laittanut...no siinä...mmmmhhhmmm....maiskis...no ni". Ja tuo kaikki tulee erilaisilla äänenvoimakkuuksilla ja intonaatioilla. Avokonttorit <3
Elääköön avohoito!
Kulkee (tai siis hiihtää ja tepastelee) ympäriinsä avokonttoria aina, kun kyllästyy omiin töihinsä. Tulee selän taakse "Mitäs sinulla on työn alla? Jahas, jahas, aivan aivan... Semmoista sitten no niin..." ja matka jatkuu seuraavan uhrin luokse. Melkein joka viikonpäivälle on joku kusenpolttama fraasi, mitä se viljelee:
Maanantaina on "Viikonloppu lusittu ja ollaan palattu sorvin ääreen"
Keskiviikko, no "Sehän on sitten pikkulauantai..."
Torstaina "Se olis sitten huomenna taas perjantai..."
Perjantaina "Aa että. Se olis sitten viikonloppu taas"
Esimies ei ole varsinaisesti työkaveri, mutta hänessä ärsyttää se, ettei koskaan myönnä omia virheitään, ei anna kiitosta mistään työstä, mutta muistaa kyllä huomioida pienimmätkin virheet kovaan ääneen.
Minua vituttaa yli kaiken esimieheni. Hän siis tekee vaativaa työtä joka vaatii yliopistokoulutuksen. Hänellä ei sitä ole (!!!!) vaan hän on valmistunut jostain Perä-Hikiän hikisimmästä juntti-AMK:sta. Hän on uskomattoman, käsittämättömän alipätevä postiinsa. Hänen työhönsä kuuluu päivittäin esim. keskustella asiakkaiden kanssa englanniksi, teemme siis kansainvälistä huippuduunia. Hänen englantinsa on pahinta rallienglantia jota olen elämässäni kuullut!
Kun sitten asiakas ei ymmärrä mitä hän sönköttää, kääntyy asiakas minun puoleeni "ehem, pardon?". Kerron (sujuvalla) englannilla mitä esimieheni koitti sanoa. Joka v*tun kerta esimieheni suuttuu tästä. Joka päivä, jopa monta kertaa tunnissa parhaimmillaan. Mököttää, murjottaa, kiukuttelee. Myös sähköpostit joudun kirjoittamaan puolestaan ja kääntämään suomeksi ne jotka tulee enkuksi meille. V*ttu soikoon, ihminen haki duuniin joka tehdään enkuksi muttei osaa englantia? Aaaarghhh.
Lisäksi meidän firmassa ei tällä hetkellä ole siivoojaa (kyllä, tiedämme että pitäisi olla ja on kyllä tulossa) ja joudumme itse siivoamaan, myös toimari on pessyt mm. vessoja. Arvatkaapa kuka kieltäytyy tekemästä mitään? Aivan, ihku-pihku esimieheni, hän sotkee mielenosoituksellisesti vielä lisää, esim. heittää tarkoituksella roskat korin ohi, jos kaataa jotain keittiön pöydälle, ei pyyhi. Sanoo vaan iloisesti että "ei oo mun duunia". Kiva. Kuka siivoaa tämän tollon jäljiltä? Jep, minä. Hän kuvittelee että minä olen hänen henk.koht. palvelija, passaaja ja tulkki. Meillä käy kuitenkin asiakkaita näissä tiloissa, ei voi olla kuin sikala. En jaksa enää! Ennn!!!! Mistä tällaisia ihmispaskoja sikiää?
"Olen vihervassari ja vegaani" tulee ilmi aika usein hänen jutuistaan. Ei siis kummassakaan mitään väärää, jokainen olkoon sellainen kuin on ja noudattakoon omanlaisia arvojaan, mutta niitä ei ole pakko tuoda päivittäin ilmi joka asiayhteydessä, kun ei kukaan muukaan niin tee vaan sivuuttaa nuo hänenkin juttunsa olan kohautuksella ja jatkaa juttua siitä alkuperäisestä aiheesta.
Työkaveri on kotoisin eräästä Itä-Euroopan maasta ja käyttää "valtaansa" jatkuvasti niin, että jos vain voi mitenkään olla auttamatta, tai muuten vaan hankala, niin hän kyllä käyttää tilaisuuden. En ymmärrä, miten tuollainen ihminen on missään työssä. Varsinkin kaikille uusille hän on todella epäystävällinen.