Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sh opiskelijat, tutkitaanko labratunneilla oikeasti toisten paljaita alapäitä?

Vierailija
23.04.2017 |

Vai pelkästään opetusnukeilla?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on palpointi?

Tunnustelemista

Vierailija
42/57 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on palpointi?

Tunnustelemista

Mitä silloin tunnustellaan? Voinko palpoida naisten daisareita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on palpointi?

Tunnustelemista

Mitä silloin tunnustellaan? Voinko palpoida naisten daisareita?

Tunnustelun eli palpoinnin voi tehdä mille ruumiinosalle tahansa. Lisäksi esim pulssin voi palpoida ym.

Vierailija
44/57 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää jos opiskelijatoverilla on hiv kun läträtään veren yms kanssa ja pirskeitä tulee

Tarvitset siihen itse ihan avohaavan minne se veri lentää. Todennäköisyys?

Ihan tosi. Onko vieläkin olemassa ihmisiä ketkä luulevat, että hepatiitti ja Hiv tarttuu halaamalla?

Vierailija
45/57 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmouttauduin vapaaehtoiseksi gynetutkimuksen kohteeksi, mutta juuri kun olin riisunut, alkoivat opiskelijakaverit ja opettaja voimaan niin pahoin, että osa oksensi ja osa pyörtyi, kaksi pakeni ikkunasta ulos saadakseen raitista ilmaa. Luulen että lounaan kalakeitossa oli jotain vialla.

Vierailija
46/57 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesopiskelijoiden penis mitataan levossa ja erektioissa ja nämäkin tulokset laitetaan kirjallisina ilmoitustaululle ja oppilaitoksen intraan.

terv. Porvoon hoitsukoulu.

Noin tehdään oikeastikin. South Parkissakin oli jakso, jossa tuota oppilaiden/opiskelijoiden yksityisyyttä loukkaavaa käytäntöä kritisoitiin.

Vierailija
47/57 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toki monen hoitajan tulee hoitaa karvaesteet edeltä ennen lääkärien operaatiota.

Alapäät olivat vuorossa siinä toisen vuoden lopulla. Tarvitsin aika monta harjoituskappaletta, mutta alkoihan se lopulta sujumaan.

Oma penikseni koki muutamia kolhuja "juuren" lähettyviltä. Olin ryhmän ainoa harjoituskappale, joten harjoittelusessiot kestivät tämän osalta noin vuoden ajan. Oihan se aika herkkä valmistuessani, mutta ajoi tarkoituksensa.

Vierailija
48/57 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne tutki niitä toistensa alapäitä sitten opiskelijabileiden jatkoilla... ;)

Vierailija
49/57 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lähihoitajaopinnoissa oltiin tissit paljaana EKG:n ottoa harjoitellessa. Onneksi sentään katetrointia harjoiteltiin nukeilla.

EKG:n saa taitava hoitaja - onneksi - otettua niin, että asiakkaalla on rintsikat päällä. 

t. Hyviä  hoitajia arvostava syöpäpotilas

EKG:n otto virheellisesti ei ole taitoa vaan piittaamattomuutta. Rintaliivit voivat vääristää tulosta. Tämän takia labratutkimuksien suoritus pitäisi jättää koulutetuille bioanalyytikoille. Harmittaa lukea tällaisia kommentteja.

Vierailija
50/57 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bioanalyytikko kirjoitti:

EKG:tä otettaessa rintsikoiden riisumisella ei ole mitään tekemistä "taitavuuden" kanssa. Ne otetaan pois, jottei hankaus aiheuta häiriötä/artefaktaa. Oikein laitettuna elektrodit 4-6 tulevat liivien alaosan alle, joten häiriötä ei voi välttää. Peiton voi toki laittaa kevyesti päälle, kun eletrodit ja johdot ovat paikoillaan.

Entä isorintaisella naisella, jolla rinnat tulisivat ilman liivejä elektrodien päälle niin, että rinnat hankaavat niitä?

Elektrodin päällä lepäävä rinta ei haittaa, eikä sen paino riitä puristamaan tai hankaamaan elektrodia. Liivit aiheuttavat puristusta, vääristävät elektrodien sijaintia ja mahdollinen metallinen kaarituki aiheuttaa häiriötä käyrään. Älkää siis vaatiko ottamaan sydänkäyrää virheellisesti. Pyytäkää vaikka peitto päälle.

Vierailija
51/57 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EKG tosiaan otettiin rinnat paljaana mutta muita paikkoja ei kyllä päästy tutkimaan ollenkaan.

Vierailija
52/57 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut nenän takia rutiinioperaatiossa ja lääkäri kysyi, että saisivatko lääkäriksi opiskelevat tulla katsomaan. Annoin luvan ja paikalle pelmahti lauma leikkaussalivaatteissa ja kasvomaskeissa olevia ihmisiä - mietin, että tulikohan ne suoraan jostain vähän isommasta operaatiosta mun tapausta seuraamaan. Juttuhan oli aivan mahtava koska lääkäri selitti koko ajan mitä tekee; minä taas olen ihminen jota tieto rauhoittaa ja aina kiinnostunut oppimaan uutta.

Vierailija
53/57 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää! XD

Vierailija
54/57 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
55/57 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sh-opintoihin edes kuulu mikään naisen sisätutkimus? Kätilöopintoihin kuuluu naisen hoitotyö, mutta opiskelu tapahtuu teko-lantioilla yms. nukeilla sekä harjoittelujaksoilla potilailla.

Vierailija
56/57 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläkyllä, ja lopuksi kaikki päättyy orgioihin.

Vierailija
57/57 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän hierojatkin harjoittelevat toisillaan. Jos ei voi olla alusvaatteillaan opiskelukaverin edessä niin miten voisi asiakasta hieroa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän