Mitä rippijuhlalahjaksi rikkaan perheen lapselle?
Minut on kutsuttu kesällä tätini lapsen eli serkun rippijuhliin. Tavallisesti antaisin rippilahjaksi lahjaksi sekin/rahaa 30-40€, mutta tässä tapauksessa tätini perhe on erittäin varakas, suoraan sanottuna rikas, joten itsestäni tuntuisi vähän tyhmältä, että mitä varten minä, pienituloinen ihminen, omista vähistä rahoistani antaisin rikkaiden vanhempien lapselle rahaa lahjaksi? Toisaalta olen sitä mieltä, että jokin lahja minun täytyy antaa. Riittääkö teidän mielestänne tällaisessa tapauksessa lahjaksi pelkkä kukkakimppu?
Kommentit (27)
Esimerkiksi joku ulkomaanmatka voisi olla hyvä.
Yrittäisin kyllä tässäkin tapauksessa miettiä lahjan saajan mieltymyksiä. Tunnetko nuorta?
Vie jotain erilaista, esimerkiksi divarista ostettu hyvän ja sivistävän kirjan vanha painos. Köyhän kannattaa panosta ideaan.
Ei riitä kukkakimppu. KKyllä sille rikkaallekin lapselle rahalla on käyttöä.
Muuten sinun pitää käyttää mielikuvitusta johonkin persoonallisen lahjaan. Voitteko tehdä jotain yhdessä? Mennä vaikka jalkahoitoon? Tai kampaajalle pesu ja hiustenhoitonaamio tms.
Kukaan, kenellä on 15v serkku, ei käytä sanaa sekki saati tiedä, mikä se on.
Joku nenäliina jossa on kirjailutuna raamatun viisaus, kuten vaikka "älä tee huorin".
En ymmärrä mitä juhlimista siinä on että teini tunnustaa julkisesti uskovansa kirkon opit.
Rippilapselle ei missään nimessä tarvitse antaa lahjaksi rahaa.
Toisaalta mielestäni kyllä jotenkin häntä pitää muistaa. Kun menee kutsuttuna vieraana kylään juhlimaan päivänsankaria, on moukkamaista mennä ihan tyhjin käsin.
Jotain on siis kohteliasta viedä, mutta se vieminen voi olla ihan pienikin. Kukkakimppu, kortti, mitä tahansa. Kunhan osoittaa, että on juhlahengessä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Ne juhlat missä minä olen ollut, on yleensä nuori saanut rahalahjat sekkinä.
Jos sillä teinillä on jo rahaa, ei se paljon tartte lisää joten tietenkin annat saman kuin muille, hölmö. Se lahja menee lahjan antajan tulojen mukaan, ei lahjansaajan,
Vierailija kirjoitti:
Joku nenäliina jossa on kirjailutuna raamatun viisaus, kuten vaikka "älä tee huorin".
En ymmärrä mitä juhlimista siinä on että teini tunnustaa julkisesti uskovansa kirkon opit.
Haha!!!!!!
Käytöksen kultainen kirja olis ollut hyvä rippilahja kaikille täälläkin postaaville.
Virsikirja tai jotain muuta aiheeseen liittyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Ne juhlat missä minä olen ollut, on yleensä nuori saanut rahalahjat sekkinä.
joo, viime vuosituhannella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha!!!!!!
Minäkin nauroin, vaikka melkein yritin paheksua.
Huoruusnenäliinaan voi itkeä nuoruuden rakkaussuruja. :D
Nykyään nuoriso ymmärtää, ettei kaikilla ole samat lähtökohdat lahjojen hankinnassa.
Vanhemmilla voi olla jotain odotuksia niiden suhteen mutta nuoret tietävät, että jos jollain vieraista on pienet tulot, ei lahjakaan tarvitse iso olla.
Näin ainakin meillä lähipiirissä nuoret ovat kokeneet. Oikeastaan heille on ihan sama kuka antaa ja paljonko rahaa esim. Tämä ongelma on oikeasti aikuisilla.
Miten olisi jokin kaunis koru? Saa parilla kympilläkin nättejä, tuskimpa nuori alkaa ottamaan korun hintaa selville. Tietysti jos on poika niin eri asia, tosin myydäänhän pojillekin koruja.
Meidän lapset on saaneet lahjaksi rahaa. Samalla tavalla me aikoinaan veimme heidän serkuilleen rahaa eikä nenäliinaa raamatunlauseilla kirjottuna.
Onneksi koko meidän suku on täyspäistä väkeä eikä ole tarvetta näpäyttää serkkuja siksi, että nämä sattuivat syntymään perheeseen, jossa arvostetaan työtä.
Tosin jos serkku mielenosoituksellisesti toisi rippilahjaksi virsikirjan, niin hän saisi häälahjaksi 6 kpl hopealusikoita. Kaiverruksin.
Kallis suklaarasia on hyvä. 10-20. Turha alkaa kilpailemaan millään tavaroilla...