Kyllä kannatti hankkia ajokortti; suosittelen muillekin naisille kuin miehillekin!
En ole katunut vielä päivääkään hankkimaani ajotaitoa vuosikymmeniä sitten.
On todellakin vapauttavaa lähteä omalla autolla minne vaan ja miltei milloin vaan. Ei tarvitse bussipysäkeillä, rautatieasemilla seisoskella, kun on oma auto, millä voi lähteä kellosta aikoja tuijottelematta, jos ei nyt ole sovittu jonnekin menoa, johon pitää laskea tietysti ajomatkaan kuluva aika etukäteen omallakin autolla ajaessaan.
Auto on tietysti mieheni kanssa yhteinen, mutta aina olen sen saanut ajeltavakseni automme, jos tarvetta on ollut. Lastemmekin vielä ollessa alaikäisiä oli todellakin helppoa lähteä omalla autolla ihan minne tahansa asioiden hoitoihin ja huvittelureissuillekin lastenkin kanssa kuin myös yksinkin shoppailemaan ja harrastuksiin sekä tapaamaan sukulaisia ja ystäviäni.
Kommentit (22)
Aloittajana jatkan vielä: Omalla autollaan vieläpä pääsee ajamaan sellaisiinkiin paikkoihin, jonne ei yleiset kulkuvälineet edes ajele. Pääsee luontoonkin helpommin kotinurkkia pitemmälle.
Hankkikaa ajokortti ja auto, joka todellakin nostaa elämän laatua.
Ja oma ajotaito on ehdottomasti tärkeä pointti kuin olla jonkun kyyditettävänä iät ajat.
Vierailija kirjoitti:
Voiko oikeasti olla läpinäkyvämpää mainosta? Kerro nyt äkkiä se perheesi omistama autokoulu nimeltä ja kuinka mahtavaa opetusta sieltä saa. Tiedetään sitten vältellä sitä kun noin alas on vajonnut.
En omista autokoulua, eikä miehenikään ole autokoulun omistaja.
Jos et ymmärrä, mitä etuja on omasta henkilökohtaisesta ajokortista ja autosta, niin So What!
Vierailija kirjoitti:
Ajokortti on sikakallis suomessa.
Ajokortti ja ajo-oikeus Suomessa kyllä maksaa melkoisen paljon, mutta kun ajattelee asian niin, miten pitkälle siitä ajotaidosta on hyötyä ja iloa, niin kyllä sen rahan jostakin riipaisee. Ottaa vaikkapa lainaa ajokorttiaan varten; ja monen ihmisen on otettava lainaa omaa autoaankin varten, että siinähän se samalla suttaantuu.
Mä tarvin 18-vuotiaana ajamaani ajokorttia ekan kerran 34-vuotiaana. Oi kuinka odotan, että muutetaan täältä Afrikan puskista eurooppalaisen kaupungin sivistykseen ja toivottavasti ei enää koskaan tarvi omistaa autoa.
Ajokortti on ihan kätevä olla, autolla nyt ei tee täällä keskustassa mitään. Jos tarviin niin vuokraan.
En mä käy missään sellasissa paikoissa johon ei pääsisi julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan hyvä. Jätetään tilaa autoilla niille joilla on syyt ja varaa siiheen niin kaikki voittavat.
Minusta on taas tavattoman vapauttavaa, kun ei tarvitse maksaa ja huolehtia autosta, vakuutuksista, huolloista, tankkaamisesta ja liikenteen joukossa ajamisesta. Auto olisi minulle todellinen riesa, ja silloin kun joudun asumaan kaupungissa, jossa ei ole toimivaa joukkoliikennettä, tiedän elämäni menneen vikasuuntaan.
Kyllä kannatti ostaa asunto keskustasta kävelymatkan päästä työpaikoista, kaupoista ja torilta. Ei tarvitse enää koskaan skrapata auton ikkunoita eikä etsiä parkkipaikkaa. En ole katunut hetkeäkään. Minulla on ajokortti ja on ollut autokin, enkä tiedä turhempaa rahanmenoa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä on muuten yllättävän monen vaikea uskoa tai ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Ajokortti on ihan kätevä olla, autolla nyt ei tee täällä keskustassa mitään. Jos tarviin niin vuokraan.
Asut ilmeisesti New Yorkin Manhattanilla.
Koska mitään Helsingin tapaista pikkukaupunkiahan tuo ei koske.
Melkein 33 vuotta minulla on ollut ajokortti, ja yhtä kauan olen autolla ajanut. Yhtään ainoaa kolaria en ole ajanut enkä ole ollut kolarissa edes osallisena - koputetaanpa puuta! - enkä yhtään ainoaa ylinopeussakkoa ole saanut. Parkkisakkoja saldossani on kolme. Lounais-Suomessa etupäässä ajan. Tosin, jos uusi tieliikennelaki astuu suunnitellut kaltaisena voimaan, se muuttaa tiellä liikkumisen täysin mahdottomaksi minulle hallita, koska vuosikymmeniä vanhat lait muuttuvat ihan ylösalaisiksi, ja autolla ajaminen minulta kyllä silloin jää. Toivon lainlaatijoille älykkyyttä kuunnella asiantuntijoita http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/uusi-tieliikennelaki-muutta… , mutta se taitaa olla turha toivo. Ainakin nykyinen eduskunta on täynnä sekopäisiä tolloja, joilla ei älykkyydestä ole tietoakaan,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajokortti on sikakallis suomessa.
Ajokortti ja ajo-oikeus Suomessa kyllä maksaa melkoisen paljon, mutta kun ajattelee asian niin, miten pitkälle siitä ajotaidosta on hyötyä ja iloa, niin kyllä sen rahan jostakin riipaisee. Ottaa vaikkapa lainaa ajokorttiaan varten; ja monen ihmisen on otettava lainaa omaa autoaankin varten, että siinähän se samalla suttaantuu.
Mutta kun ajattelee niin, että suomessa työttömyyden piinaamissa perheissä ei ole varaa edes syödä ilman Hurstin leipäjonoja, niin tokihan sitä syömättä voi olla ajokortin vuoksi (vaikkei bensoihin ja itse autoon saati auton ylläpitokustannuksiin olekaan sitten varaa) .
Kyllä se siitä suttaantuu on se vaan niin kivaa kun on ajokortti !
p.s yksityistetään tiet !
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannatti ostaa asunto keskustasta kävelymatkan päästä työpaikoista, kaupoista ja torilta. Ei tarvitse enää koskaan skrapata auton ikkunoita eikä etsiä parkkipaikkaa. En ole katunut hetkeäkään. Minulla on ajokortti ja on ollut autokin, enkä tiedä turhempaa rahanmenoa.
Tiedäthän, että kaupungin keskustassa asuvana sinulla on iso riski kuolla ennenaikaisesti melusta ja liikenteen pienhiukkasista ja katupölystä johtuviin sairauksiin? Jos tiesit ennen muuttoasi, ihan hyvä; olet siis tiedostanut riskit ja hyväksynyt ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedäthän, että kaupungin keskustassa asuvana sinulla on iso riski kuolla ennenaikaisesti melusta ja liikenteen pienhiukkasista ja katupölystä johtuviin sairauksiin? Jos tiesit ennen muuttoasi, ihan hyvä; olet siis tiedostanut riskit ja hyväksynyt ne.
Keskellä metsää asuvia voi punkki purra ja karhu syödä.
Tai mettäpöyröö naapuri kiusata hulluuden rajamaille.
Kyllä se nyt vaan niin on nykyaikana, että ainakin lapsiperheelliselle äidille ja/tai isälle on oma auto tuiki tärkeää, että pääsee vapaasti liikkumaan sinne ja tuonne.
Toki jossakin Hesassa pärjää ilman omaa autoakin vielä yhden lapsen kanssakin, mutta lähdeppä matkalle julkisilla ja vähän kauemmaksi luontoretkillekin.
Isossa marketissakin on helpompaa käydä ostoksilla omalla autolla kuin julkisilla.
Omaan autoon voi pakata ostoksia niin paljon kuin nyt mahtuu kerralla, ja eikä tarvitse raahata niitä lapsen kera jossain linja-autossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ironisesti ne liikenteen päästöt vähenisi jos olisi vähemmän yksityisautoilua.
T. eri
Voiko oikeasti olla läpinäkyvämpää mainosta? Kerro nyt äkkiä se perheesi omistama autokoulu nimeltä ja kuinka mahtavaa opetusta sieltä saa. Tiedetään sitten vältellä sitä kun noin alas on vajonnut.