Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyykö koulutettu olemaan amisten kanssa?

Vierailija
23.04.2017 |

No miten muilla. Itse tässä yrittänyt pitkään olla kaikki sulassa sovussa ja nähdä ihmisiä, mutta nyt tullut mitta täyteen. On joo fiksujakin amiksia, eivät sekoile ym, mutta suurimmaksi osaksi jutut tasoa millainen sää ja mitä tapahtui salkkareissa tai mitä autoon tehty. Ei onnistu mitään fiksua muuta tekemään kodin ulkopuolella. Itse laitan rahani mielummin koulutukseen, matkusteluun ja laadulliseen elämään kuin käyn töissä, että voin istua kotona katsomassa uutta telkkaria ja pihassa olevaa romua.
Luulin aina olevani suvaitsevainen ja tulen kaikkien kanssa toimeen, mutta enää ei pysty. Vuodesta toiseen sama kehä pyörii. Ja jos ehdottaa jotain siistiä, joka vie elämässä eteenpäin, niin mitä tekee amis. "En mä uskalla tulla, tämä sohva ja autotalli on ihan ok".

Eniten ärsyttää se, että millään muulla ei ole arvoa eikä mitään suostuta edes kokeilemaan..ainoaksi vaihtoehdoksi jää katkaista kaverisuhteet. Korkeakoulutettujen kesken pystyy paljon isommalla innolla järjestämään tapahtumia ja näyttäviä juhlia sekä keskustelemaan asioista. Arvostan amiksia. He tietävät esimerkiksi autostani kaiken kun se korjattava, mutta mistään muusta ei edes saa sitten puhua.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tinder on ihan samaa tasoa. Amiksia täysi, joiden ainut sisältö on lojua sohvalla. Turha ihmetellä miksi ei kumppania löydy. Ne yrittää vetää naisiakin sinne pohjalle.

Vierailija
2/25 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet mäntti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on amiskavereita, joihin tutustuin baarissa ja pian tuli huomattua, että ei niiden kanssa voi olla baarin ulkopuolella. Eli humalassa pystyy mutta muuten ei

-FM

Vierailija
4/25 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en haluaisi itse kaveerata ihmisen kanssa jonka elämän tärkeä asia on suurten ja näyttävien juhlien järjestäminen.... liian erilaiset intressit. Kaveeraan mieluummin ihmisten kanssa joiden kanssa voi keskustella ajankohtaisista asioista, sijoittamisesta ja muusta sellaisesta, koulutustaustaan katsomatta.

Vierailija
5/25 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tsekkaa sana "turvallisuushakuisuus" ja tajua jotain persoonallisuuseroista niin sulle ehkä  valkenee että kaikki sun mielestä  siisti ja eteenpäinvievä ei ole sitä naapurin mielestä. Jos sä olet koulutettu niin olet kyllä harvinaisen tietämätön sellainen.

Vierailija
6/25 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Itse laitan rahani mielummin koulutukseen, matkusteluun ja laadulliseen elämään kuin käyn töissä, että voin istua kotona katsomassa uutta telkkaria ja pihassa olevaa romua."

Miten elämäsi rahoitat jos et käy töissä?  Mitä olet tehnyt korkealla koulutuksellasi jos et töitä? Elätkö jonkun siivellä vai perintörahoilla?

Ymmärsinkö viestisi jotenkin väärin vai onko koulutuksestasi huolimatta pulmaa kirjallisessa ilmaisussasi.

Itse en arvioi enkä arvostele ihmisiä koulutustason mukaan vaan minkälaisia ihmisiä ja ystäviä he ovat.

Vierailija
7/25 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en välttämättä edes tiedä tuttavieni koulutustaustoja, tutustumisen yhteydessä en itse sellaisia kysele vaan ratkaisevia ovat yhteiset kiinnostuksenkohteet. Enkä edes yritä rakentaa keskustelua tilanteissa joissa sellaista ei luonnollisesti synny, small talk onnistuu muttei siinäkään mitään taustoituksia tehdä, eli kevyttä keskellä päivää hyvässä hengessä. 

Uskon, että sosio-ekonomisista taustoista riippumatta ihmiset voivat keskustella, viihtyä ja jopa pariutua keskenään. Persoona ja persoonallisuus nykyhetkessä on tärkeämpi kuin parikymppisinä tehdyt valinnat.

Vierailija
8/25 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty. Ainakaan mielellään.

Vierailija
9/25 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Vierailija
10/25 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tinder on ihan samaa tasoa. Amiksia täysi, joiden ainut sisältö on lojua sohvalla. Turha ihmetellä miksi ei kumppania löydy. Ne yrittää vetää naisiakin sinne pohjalle.

Naisten puolella taas on korkeakoulutetut naiset yliedustettuina Tinderissä. Miehissä kouluttamattomat ovat pohjasakkaa ja naisissa taas koulutetut. Itse koulutuksessahan ei ole mitään vikaa, mutta juuri aloittajan kaltaisessa asenteessa on vikaa. He arvostavat koulutusta aivan liian korkealle ja pitävät sitä ihmistä määrittävänä tekijänä. Itselleni koulutus on vain koulutus ja persoonalla on paljon suurempi merkitys. 

Pukeudutaan tyylikkäästi ja panostetaan juurikin matkusteluun. Hävetään suomalaisia ja suomalaisuutta, eikä haluta keskustella mistään arkisesta, vaan kaikkien keskustelujen pitäisi olla jotenkin filosofisia tai muuten älykkäiden aiheina pidettyjä. Usein on vielä niin, että nämä naiset eivät edes osaa keskustella noista aiheista, vaan latelevat vain muualta lukemiaan tekstejä, jotka ovat täynnä sivistyssanoja, jotta se saisi heidät vaikuttamaan älykkäämmältä. 

Ei miehet jaksa katsoa tuollaista naista sen enempää kuin naiset jaksavat katsoa koko vapaa-aikansa sohvalla ja autotallissa hääräävää miestä.

Mitä tuohon alkuperäiseen kysymykseen tulee, niin osa parhaista kavereistani on amiksia. Kun he puhuvat autoista tai muusta, joka ei minua kiinnosta, niin annan heidän keskustella niistä asioista ja kommentoin jos aihe sivuaa jotain mistä minäkin tiedän/olen kiinnostunut. Pääasiassa keskustelemme kuitenkin niistä asioista, joista myös minä tiedän. Urheilu on yksi meitä yhdistävä tekijä. 

Se, että sinä et löydä mitään yhteistä keskusteltavaa kertoo myös sinun mielenkiinnonkohteiden kapeudesta, eikä pelkästään vastapuolen. Toisekseen aika harvan ihmisen kanssa ei voi puhua matkustelusta. Vaikka toinen ei olisi itse juurikaan matkustellut, niin kyllä hän yleensä haluaa kuulla toisten matkoista ja sanoa muutenkin mielipiteitään aiheisiin. 

Vierailija
11/25 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun reilu 10-hengen kaveripiirini on peräisin yläaste- ja lukioajoilta. Osalla koulutus on jäänyt peruskouluun, osa on maistereita. Meillä on aina hauskaa keskenämme eikä koulutustaustalla ole mitään merkitystä. Enemmän kyse on persoonista.

Vierailija
12/25 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu persoonasta. Molemmista paikoista voi löytää yhden kelvollisen persoonan muttei kahta.

Vierailija
13/25 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin pystyn. Pystyn myös tunnustamaan että vähemmän koulutetuista löytyy yhtä älykkäitä ja älykkäämpiäkin ihmisiä kuin korkeasti koulutetuista.

Se että ei osaa olla ihmisten kanssa johtuen esimerkiksi koulutuseroista osoittaa juuri sen että vaikka on itse koulutettu niin ei ole ihmisenä itse kovinkaan fiksu.

Vierailija
14/25 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amisjätkät ei osaa puhua kuin jostain urheilusta. Ylipäänsä amiksilla ajattelu on kapeaa ja yksioikoista. Ei sellasta vaan pitemmän päälle jaksa.

Vierailija
15/25 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu persoonasta. Molemmista paikoista voi löytää yhden kelvollisen persoonan muttei kahta.

Näin. Ihminen on ihminen koulutustaustasta riippumatta, ja kääntäen, mulkku on mulkku koulutustaustasta riippumatta.

Ihmistä ei kannata leimata etukäteen, koskaan ei voi tutustumatta tietää kenestäkään mitään.

Vierailija
16/25 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yliopiston käynyt nainen ja vapaa-ajalla kiinnostuksen kohteet ovat luokkaa kämpän remontointi, ruoanlaitto, jumppa tms. Ei yhtään kiinnosta puhua työasioista vapaa-ajalla. Puheenaiheet vaihtelevat sen mukaan kenen kanssa juttelen, ei riipu koulutustasosta etteikö yhteisiä puheenaiheita löytyisi.

Vierailija
17/25 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ajatella meitä amisnaisia. Kun me ei korjata niitä autojakaan, niin meistä ei sitäkään hyötyä.

Pitäisi varmaan sitten väsätä lapsia. Mutta kun on siinäkin annettu sellaiset kortit että en voi saada lapsia. Pitää katsella vierestä kun Lissu 25vee odottaa jo kolmatta.

Vierailija
18/25 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amisjätkät ei osaa puhua kuin jostain urheilusta. Ylipäänsä amiksilla ajattelu on kapeaa ja yksioikoista. Ei sellasta vaan pitemmän päälle jaksa.

Muusta kuin urheilusta ei kannata puhuakaan. T. Proffa

Vierailija
19/25 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä, mutta jutut on niin rasistisia ja homofobisia ettei oma pää kestä. Jos heittää jotain keskustelun aihetta erilaista näkökulmaa maailmasta niin sua katsotaan kuin hullua. Keskustelutaidot siis alkeelliset.

Vierailija
20/25 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkamaiset jutut, kiroilu ja urheilusta ja tekokynsistä puhuminen vaan on niin ärsyttävää. Että sellaiseen joku itse hakeutuu?