Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi torissa myyvät ette vastaa ostotarjousviesteihin, mutta roikotatte kuitenkin tavaraa myynnissä?!

Vierailija
23.04.2017 |

Tämä ilmiö on toistunut nyt viime aikoina usein, että tori.fi myyjä pistää myyntiin tavaraa nettiin, mutta ei reagoi tekstareihin eikä sähköposteihin. YMMÄRTÄISIN jos ei mittojen kyselijöille jaksa vastata,
mutta itse vastasin kahteen viimeiseen näin:
Heippa. Sinulla on myynnissä pyykinpesukone/taulutelevisio, haluaisin ostaa sen. Sopiiko sinulle nouto huomenna tai sopimuksen mukaan? terkuin: Maija Meikäläinen/puhelinnumero/meiliosoite.

Ymmärtäisin jopa sen,että kyselyjä tulisi paljon ja tuote menisi kaupaksi pian, mutta nämä laittavat ilmoituksen uudestaan myyntiin tai päivittävät ilmoitustaan??

Itselläni kävi joskus niin, että tori.fi ei toimittanut viestejä mulle vaikka ilmoituksessa näkyi että viestejä on laitettu, siksi ilmoituksessa mulla onkin numero nykyisin.

Muutenkin maku mennyt koko nettikirpputoreihin, siirryin ostamaan liikkeestä suoraan, eipähän tarvitse arvailla ja odotella arvon myyjien vastaamista.. harmi vaan sen takia, kun kierrätys olisi paljon ekologisempaa. :(

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma on se ettei myyjille kelpaa raha! Moni ei suostu myymään tavaroita yksitellen vaan aina paketissa. Jos esimerkiksi haen tiettyä Blu-ray leffaa ja vain yhdellä myyjällä on se myynnissä mutta myy vain pakettina muiden leffojen kanssa jotka mulla jo on niin en kehtaa ostaa koko pakettia kun loput menisi suoraan roskiin!

Ja sitten tämä ilmoitus on kuukausitolkulla siellä kun ei ostajia löydy..

Vierailija
2/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ainakin muutama tapaus kelle en ole vastannut:

1) Yhdestä tavarasta tuli n. 30 kyselyä, mutta nouto oli haettu. En poista kohdetta ennen kuin ostaja on tavaran hakenut ja sen maksanut. Olin niin laiska, etten jaksanut 30 ihmiselle vastata.

2) Yksi halusi vuokrata myytävän tavaran. En vastannut.

3) Yksi pyysi postittamaan todella isokokoisen tavaran. En vastannut.

4) Hintani ovat erittäin kohtuulliset, joten tinkijöille en vastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ haettu = sovittu

Hyvä minä :D

Vierailija
4/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun puoliksi ulkomailla ja ei oikeasti ole aikaa sopia tapaamisia, enkä halua käyttää Suomessa viettämääni aikaa tapaamisiin/hakijoiden odotteluun. Olen tämän ilmoituksissa erittäin selvästi ilmaissut, mutta silti lähes jokaiseen ilmotukseen tulee viestiä, että ostan tämän, millon sopii nouto/tapaaminen. Näihin en enää jaksa vastata.

Vierailija
5/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun puoliksi ulkomailla ja ei oikeasti ole aikaa sopia tapaamisia, enkä halua käyttää Suomessa viettämääni aikaa tapaamisiin/hakijoiden odotteluun. Olen tämän ilmoituksissa erittäin selvästi ilmaissut, mutta silti lähes jokaiseen ilmotukseen tulee viestiä, että ostan tämän, millon sopii nouto/tapaaminen. Näihin en enää jaksa vastata.

myytkö siis ainoastaan postitse?

Vierailija
6/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjät on vittuuntuneita kun kyselet turhaan vaikket osta!

Vierailija
8/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Yhdestä tavarasta tuli n. 30 kyselyä, mutta nouto oli haettu. En poista kohdetta ennen kuin ostaja on tavaran hakenut ja sen maksanut. Olin niin laiska, etten jaksanut 30 ihmiselle vastata.

Pystyiskö silloin jos nouto sovittuna, lisäämään siihen myynti-ilmoon sen?

Vierailija
9/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ haettu = sovittu

Hyvä minä :D

Vierailija
10/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun on muutakin elämää kun kytätä sähköposteja, ja olemme paljon poissa kotoa. Ostajat haluaa kaiken heti ja nyt, eivätkä jaksa odottaa kahta päivää että pääsevät katsomaan tuotetta. Ei minua haittaa, pidetään sitten tavarat itsellä.

Vierailija
11/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin kerran ostaa yhtä myynnissä ollutta tavaraa ja sain todella vihaisen viestin että se on jumalauta myyty jo ja jättäkää minut rauhaan näillä ostotarjouksilla. Olisin voinut vastata että ota sitten ilmoitus pois jos se on myyty jo, mutta en viitsinyt tuollaiselle ihmiselle vastata mitään.

Vierailija
12/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä vastaisin selvään ostotarjoukseen, en ymmärrä miksi joku ei vastaisi.

Viimeksi kun myin sänkyä, niin sain englanninkielisen kyselyn, jossa kysyttiin vain että onko sänky vielä vapaa. Ei nimeä tai muuta yhteistietoa kuin jokun "bapa666@gmail.fi" tyylinen sähköposti. En vastannut mitään. Minusta ostajan vähimmäisvaatimus on se että kertoo nimensä ja antaa luotettavuuden lisäämiseksi jotain tietoja itsestään.

Vierailija
13/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun on muutakin elämää kun kytätä sähköposteja, ja olemme paljon poissa kotoa. Ostajat haluaa kaiken heti ja nyt, eivätkä jaksa odottaa kahta päivää että pääsevät katsomaan tuotetta. Ei minua haittaa, pidetään sitten tavarat itsellä.

sullako muka muuta elämää. Hah,haa.  Kiusaat vaan tori myyjiä.

Vierailija
14/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla joku kertamyyjä, joka ei tajua että ilmoitus pitäisi poistaa tai sitten on unohtanut salasanansa eikä pääse enää tililleen tms.

Vierailija
15/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sullako muka muuta elämää. Hah,haa.  Kiusaat vaan tori myyjiä.

Kuten sanoin, olemme paljon poissa kotoa. Miksi kiusaisin myyjiä kun olen itse myyjä? Oletko jotenkin vajaa?

Tuotteesta jota myyn tällä hetkellä, on tullut paljon kyselyjä, mutta jos ei samana päivänä onnistu kaupanteko, niin ostajat ostaa muualta. Semmoista se on, mutta tilanne on nyt tämä.

Vierailija
16/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpostien seuraaminen ei nykypäivänä ole hankalaa. Vain pelkkä tekosyy että niitä ei kerkeä seuraamaan. Hei haloo suurimmalla osalla on älypuhelin johon viestit kilahtaa heti kun ne tulee! Ei tartte koneelle mennä tarkistamaan niitä..

Vierailija
17/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee myynti-ilmoituksessa "vain nouto"  ja silti tulee jatkuvasti näitä "ostan ja postitus tänne Turkuun". En enää jaksa vastata niihin yhtään mitään. Samoin ilmoitan ilmoituksessa että ei tinkaamista, kiitos. Ja jälleen tulee näitä yhteydenottoja joissa OSTAJA ilmoittaa hinnan minkä hän maksaa. Olen vastaamatta.

Vierailija
18/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans vastaa tinkimisviesteihin mitään, enkä postitusviesteihin yms.

Enkä mihinkään haen tavaran viikon päästä, jos mumminkaiman serkun auto toimii, tavara menee nopeimmalle, aina.

Tavallisiin myyntikyselyihin vastaan kyllä.

Vierailija
19/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyiskö silloin jos nouto sovittuna, lisäämään siihen myynti-ilmoon sen?

Mä en edes varaa tuotteita pitkäksi aikaa. Pisin aika viestin ja noudon välillä on tainnut olla 2-3 päivää. Jos useampi samaan aikaan lähestyy, kuten sen ykköskohdan tavaran kanssa, pystyn ostajien tekstien perusteella päättelemään kuka tulee tavaran hakemaan nopeiten ja valitsen hänet.

Usein tavara tullaan hakemaan viimeistään ekaa viestiä seuraavana päivänä. Tänään on tullut kahdesta tavarasta viestit ja niiden noudot tapahtuvat myös jo tänään :) Kohteen poistan kännykkäsovelluksen kautta heti oven suljettuani, eli turhaan eivät ilmot roiku.

Tori muuten pistää ilmoituksen tarkastukseen jos sitä editoi edes yhdellä kirjaimella ja myönnän olevani liian kermaperse poistellakseni niitä hiton palvelusähköposteja :D

Vierailija
20/31 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muuta kiirettä. Sellaista vakavampaa. Eipä tullut myynti-ilmoituksia tai sitä sähköpostia pariin viikkoon ees mietittyä.

Sellaista elämä on, yllätyksiäkin.

Ostajana en vedä hernettä nenään, jos jostakin ei kuulu. Ostan sitten muualta.