Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etelä-Haaga slummiutumassa?

Vierailija
23.04.2017 |

Moni etelä-haagalainen tuttavani on muuttanut muualle tai harkitsee muuttamista. Syynä tähän on turvattomuuden ja sosiaalisen asumisen lisääntyminen. Etenkin Laajasuontien alue on muuttunut merkittävästi huonompaan suuntaan. Oletteko huomanneet/kuulleet samaa?

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne narkit ovat luultavasti Maunulasta. Siellähän on pari kaupungin taloa täynnä narkkeja ja somaleita. Maunula on nykyään ihan karmea paikka.

Maunulasta? 

Eihän Maunula ole lähellkään Etelä-Haagaa Helsingin mittakaavassa. 

Minäkin uskon kyllä, että olivat Maunulasta. Se kuulostaa vakuuttavalta.

Vierailija
82/105 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rassisteja ollette kakki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on puhuttu aseman ympäristöstä. Hassua sinällään, Etelä-Haagassa kun ei ole juna-asemaa...

Vierailija
84/105 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähiin käy hyvät alueet, jos Etelä-Haagakin on slummi. Mutta asiahan on ongelma vain köyhille. Et kai kuulu joukkoon?

Joo, jaksaa vuodesta toiseen naurattaa tämä helsinkiläisten alue-elitismi :DD

Minuakin nauratti ennen. Sitten lapseni aloitti koulun ja ei naurata enää.

White flight  ?

Yes ja naapurikin teki saman ratkaisun.

No sitten nimbyt vetää aidan ympärille ja portti aukee vaan valkoselle (muka) paremmalle väelle.

Vierailija
85/105 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on puhuttu aseman ympäristöstä. Hassua sinällään, Etelä-Haagassa kun ei ole juna-asemaa...

Pikku Huopalahden asema on Etelä-Haagassa.

Minun ystävät eivät ainakaan ole valittaneet. Kaikki ovat hyvätuloisia vaaleita naisia. Itse muutin pois, koska halusin keskustaan.

Vierailija
86/105 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rassisteja ollette kakki!

Ei ei, katsos nämä kyllä välittää ja ottais kaikki tänne. Siis kunhan tulijat pysyvät vähintään viiden kilsan päässä näköpiiristä.

Vierailija
87/105 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ystävät eivät ainakaan ole valittaneet. Kaikki ovat hyvätuloisia vaaleita naisia. Itse muutin pois, koska halusin keskustaan.

Se on kylläkin Huopalahden asema.

Laajasuontien aluehan on ihan rauhallista, mitä te höpötätte. Ehkä siellä liikenneympyrän seudulla voi olla.. joskus jotain, mutta ei varmasti muualla. Kiva alue, ei lähiömäinen vaan mukavan pikkukaupunkimainen. Paljon osaketaloja, matalaa rakentamista. Me viihdytään.

Vierailija
88/105 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missa ihmeessa Huopalahden aseman laheisyydessa on niita uusia asuntoja ? ? ? Lahimmat lienee entisen Laajasuon urheilukentan paikalla.

Vierailija
89/105 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat väärässä. Etelä-Haagassa ON juna-asema ja nimi on sitä paitsi Huopalahti. Maalaiset taas...

Vierailija
90/105 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä nyt taas :D Olen asunut Pohjois-Haagassa nyt jo 3v ja välillä käyn etelän puolella. Minun mielestäni rauhallinen idylli. Lapsiperheitä ja mummeleita. Paljon puistoja ja viheralueita. Koiranlenkittäjiä. Uskallan kävellä yksin öisin puistojen läpi.

Täällä p-haagan puolella paljon opiskelijoita. Todella rauhallista aluetta silti. Ainoat häiriöt kolmen vuoden aikana on olleet yhden käden sormilla laskettavissa. Kerran kaksi suomalaismiestä löi toisiaan turpaan asemalla. Sit jotkut 12-v suomalaiset pojat heitteli lumipalloja autojen tuulilaseihin.

Mistään etnisistä ryhmistä ei minulla ole ollut huonoja kokemuksia.

Vierailija
91/105 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähiin käy hyvät alueet, jos Etelä-Haagakin on slummi. Mutta asiahan on ongelma vain köyhille. Et kai kuulu joukkoon?

Joo, jaksaa vuodesta toiseen naurattaa tämä helsinkiläisten alue-elitismi :DD

Se vaan on totista totta heti, kun alat laittaa lapsia kouluun. Sitä ennen ei niin väliä. Tietenkin naisena vähän ikävä liikkua pimeällä.

Vierailija
92/105 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maunula oli -60 -70 luvulla kyllä aika hulina paikka, mutta nykyään siellä asustelee enemmänkin vanhempaa ikäluokkaa ja on tosi rauhallista. Tiedän mistä puhun käyn usein Maunulassa sukulaisieni luona kyläilemässä . lapsuuteni olen myös asunut siellä ja minusta on siitä huolimatta tullut kunnon veronmaksaja

Vierailija
93/105 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä Maunulassa oli se muumio.

Joku mies oli vuosikausia kämpässään muumioituneena.

Se oli niin kammottavaa, että en ole sen jälkeen voinut ajatellakaan Maunulaa

Vierailija
94/105 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Etelä-Haagan uudisrakennukset sijaitsevat? Vielä rakenteilla olevat

Vierailija
95/105 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutettiin Etelä-Haagaan 4kk sitten ja täällä on ihanaa!! Kumpikin miehen kanssa todettiin, että nyt löytyi Koti ja ihan "muutama" Helsingin lähiö on tässä elämässä läpi käyty.

Rauhallista, kaikki palvelut lähellä (kaupat, kirjasto, uimahalli, koirapuistot, pankki, ravintolat, tanssikoulu), mukavat naapurit ja upea asunto isoilla ikkunoilla.

Puistoja joka puolella, bussit kulkevat loistavasti ja kympin ratikka lähtee parin sadan metrin päästä kotiovesta.

Mitään häiriöitä en ole kohdannut.

Rakastan tätä paikkaa ❤❤

Erittäin kauniisti kiteytetty asuminen Etelä-Haagassa. Juuri näin asia on,huippupaikka,siistiä,ystävällisiä ihmisiä,50-luvun fiilis nykymukavuuksilla. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
96/105 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se Maunulan kaupunginosan vika, että siellä olevasta asunnosta löytyi muumio?

Ihminen voi olla omasta tahdostaan erakoituvaa  tyyppiä, tai muuten vaan ihmiset eivät halua olla tekemisissä kyseisen henkilön kanssa, surullista. Voisitko ajatella asiaa tältäkin kannalta?

Vierailija
97/105 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
98/105 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-Haagahan on aivan kuollut nukkumalähiö. Nättejä taloja.

Vierailija
99/105 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voin kertoa vaikka asuinalue olisi mikä kun taloon muuttaa hyväntekeväisyysyhdistyksen omistamaan asuntoon lähi-itäläisiä jätkiä alkaa niiden kiusanteko muita asukkaita kohtaan ja voimannäyttö johon kytät ei uskalla puuttua. Riittää kun yksi sellainen muuttaa ja alkaa säpinä.

Vierailija
100/105 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten etenee autojen käyttökielto, kun keskusta on saatu jo saatu kuolemaan. Vasemmisto kaupungin johto hoitaa homman.