Mitä olette tehneet teinin tavaroille ja huoneelle
Kommentit (45)
Molemmilla on edelleen huoneet kotona. Ja sama mökillä.
Noin kymmenen vuotta on ollut jo vaiheessa, jossa ei ole tietoa, onko tulossa vai lähdössä, eli koko opiskeluajan ja vielä muutamia vuosia sen jälkeenkin. Muuttotavaroita voisi jo vähitellen karsia.
Me muutimme teinin huoneen sellaiseksi, että kelpaa myös vierasmakkariksi. Teinin tänne jääneet käyttötavarat ovat kaapissa (tyyliin osa vaatteista, laukut, kirjat, urheilujutut), huonekalut varastossa. Teini nukkuu tuossa kotona käydessään, mutta voidaan käyttää muuhunkin.
Kun muuttaa pysyvämpään asuntoon (nyt asuntola), saa valita mitä ottaa mukaan - loput sitten kierrätykseen.
Muutin työ/ vierashuoneeksi ja eka kun lähti muutti pikkusisko sinne
Suosittelisin, että muutatte siitä vierashuoneen, jossa teini voi yöpyä kun tulee vierailulle. Tavaroiden säästäminen on turhaa. Itse jätin kaiken turhan roinan huoneeseeni, en jaksanut niitä ottaa vaivoikseni uuteen asuntoon tai myydä.
Mitään sellaista, mitä vanhempieni kotiin jätin, en ole tarvinnut viiteen vuoteen. En edes silloin kun olen siellä käymässä. Miksi siellä pitäisi säilytellä vaatteita, kyllähän ne parhaimmat vaatteet kulkee kuitenkin mukana kun matkustaa?
Ennallaan on pidetty. Meillä on jo ennestään vierashuone parivuoteineen.
Vierailija kirjoitti:
Me muutimme teinin huoneen sellaiseksi, että kelpaa myös vierasmakkariksi. Teinin tänne jääneet käyttötavarat ovat kaapissa (tyyliin osa vaatteista, laukut, kirjat, urheilujutut), huonekalut varastossa. Teini nukkuu tuossa kotona käydessään, mutta voidaan käyttää muuhunkin.
Kun muuttaa pysyvämpään asuntoon (nyt asuntola), saa valita mitä ottaa mukaan - loput sitten kierrätykseen.
Aika tylyä. Kyseessä ilmeisesti alaikäinen, kun asuu asuntolassa
Meillä huoneen sai pikkusisko, sitä ennen oli jakanut huoneen veljensä kanssa. Jos ja kun nuori tulee täällä välillä käymään ja yöpymään, saadaan kyllä vuodesohvaan hänelle peti. Tavarat jotka halusi, vei mukanaan, jotain laskettelukamoja ja isompaa muuta jätti säilytykseen kunnes itse asuu sellaisessa kodissa, missä runsaammin säilytystilaa. Itsekin sanoi, ettei halua mitään lapsuudenaikaisia kirjahyllyjä tms säästellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Kyllähän joillain oppilaitoksilla on asuntoloita ihan kaiken ikäisille opiskelijoille.
Kun veljeni muutti pois kotoa ennen minua, hänen huoneestaan tehtiin työhuone/vierashuone. Veljeni muutti yhteen tyttöystävänsä kanssa samaan kaupunkiin kuin missä lapsuudenkotimme on, joten huonetta ei ollut tarve säilyttää täysin veljeäni varten. Vaatekaappiin jäi veljeni joitakin tavaroita.
Kun minä muutin pois kotoa, niin minun huoneeni on säilynyt aika tavalla ennallaan, koska veljeni huone jo palveli työhuoneena, ja koska minun huoneeni oli aika syrjäisessä osaa taloa. Minun huonettani käytetään siihen, että joskus isäni mene sinne nukkumaan, kun hän kuorsaa niin mahdottoman kovaa ettei äitini saa nukutuksi. Äitini myös tekee ompelutöitä ja palapelejä huoneeni ison työpöydän ääressä. Omat tavarat ja vaatteet olen ottanut sieltä mukaan, mutta joitakin kirjoja ja vanhoja vaatteita kaapeissa vielä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Kyllähän joillain oppilaitoksilla on asuntoloita ihan kaiken ikäisille opiskelijoille.
Missä
Meillä muuttaa ensi kesänä teini pois, jos saa haluamansa opiskelupaikan. Huone menee remonttiin, maalataan ja laitetaan lattia uusiksi, ovat aika huonossa kunnossa. Sitten sisustetaan työhuone/makuuhuoneeksi. Siellä voi teinikin sitten nukkua, jos meillä käy.
Huonekalut vie varmasti mukanaan, tai siis työpöydän, lipaston, matot ja sängyn. Jollei vie, eiköhän niitä voida käyttää uudessakin huoneessa. Muutkin tavarat varmasti mukaansa ottaa, jos nyt jotain haluaa täällä erityisesti säilyttää, koitetaan varastoon mahduttaa.
En kyllä näe mitään syytä, miksi erityisesti tänne jotain jättäisi - eiköhän nuori halua omaan kotiinsa ne tavarat joita käyttää ja muuta en kauheasti ymmärrä miksi säästeltäisiin (no jotain hienoimpia käsitöitä, ensimmäisiä leluja jne on tallessa muistoesineinä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä
Minun 18v on viikot koulun asuntolassa.
Siellä on alaikäisille ja täysi-ikäisille erikseen. Ja kaverin tyttö oli samoin, ihan eri laupungissa jopa
Vuosi siitä, kun lähdin opiskelemaan ja muutin yksiöön, möivät vanhempani rivarin ja muuttivat kerrostalokolmioon.
Esim. Joutsenon opistossa asutaan asuntolassa täysi-ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
kun tämä lähtenyt opiskelemaan?
Mä olen valinnut teinin huonekalut ja tavarat niin että se voi ottaa ne mukaansa lähtiessään opiskelemaan. Eli huone tyhjentyy automaattisesti joten voin sisustaa sen työ/vierashuoneeksi. Eivätkö kaikki fiksut vanhemmat toimi näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä
Minun 18v on viikot koulun asuntolassa.
Siellä on alaikäisille ja täysi-ikäisille erikseen. Ja kaverin tyttö oli samoin, ihan eri laupungissa jopa
Toisen asteen koulutus alkaa 16 v ja päättyy 19 v. Eli ihan lapsista on kyse
Vanhimman lapsen huoneesta tuli vaatehuone ja toiseksi vanhimman huoneesta vierashuone.
Ottaa mukaansa kun muttaa, sitten teen huoneesta kuntosalin
Pitänyt paikoillaan. Miksi niille pitäisi tehdä jotain? Tuleehan teinit vielä välillä kotiin.