Mies sanoi ottavansa eron, jos laitan puhelimeeni pääsykoodin - mitä mieltä?
Perusteluna se, että mielestään on periaatekysymys ettei avioliitossa salata puhelinta toiselta. Omaa puhelintaan saa kuulemma vapaasti tutkia.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Useimmilla pääsykoodi on 0000.
Useimmissa prepaideissa on 1234 oletuksena, ihmettelen miten jotkut ei vaihda sitä...
Taitaa olla melko harvinaista, että puhelimet olis jatkuvasti lukittuna? Tai ehkä se sitten on tarpeen, kun noissa älyluureissa saattaa olla aika paljon tietoa, jos varastettais...
pääsykoodi on eri asia taas kuin sim kortin pin. Minulla molemmat ovat erit, eli jos puhelimen käynnistää uusiksi joutuu molemmat antamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa laki jossa ei lueta ja aukaista toisen kirjeitä,uskon sen toimivan puhelimen ja sähköpostin
lukemoiseen myös.
Mies piilotella sinulta jotain kun on noin mustasukkainen.Saa lukea, jos asiasta on sovittu.
Erolla kiristäminen ja yksipuolinen sanelu ei täytä sopimisen kriteereitä.
Itse pyynnön sisältö ei ole se ongelma vaan se, että hän pyytää tuollaista. Onko mustasukkaisuusongelmia tai jotain vastaavaa, ja muutenkin aika huono juttu minusta.
Vierailija kirjoitti:
tiedän puhelimen sijainnin tasan tarkkaan siinä missä vaikka auton avaimienkin sijainnin, eli ne ovat taskussani.
OT mutta ei se "tiedän että puhelin on taskussa"oikein korvaa turvasysteemiä,itselläni on joskus pyöräillessä pudonnut puhelin taskusta tielle,huomasin asian vasta perillä.
AP:n tilanteessa ottaisin itse eron kiristykseen alistumisen sijasta.Se,että ei anna kenenkään tutkia puhelinta,postia tai päiväkirjaa ei ole mitään "salailua",vaan normaali-ihmisille itsestään selvyys.
Ottaisin sellaisesta naisesta eron joka vaatisi pääsyä puhlimeen. Siellä on kaikki alkaen pankkitunnuksista aina työsähköposteihin asti. Viestisalaisuus on ihan syystä eikä suhdeasiat saa vaarantaa luottamuksellisia viestejä ja palveluja.
Mun puhelinta ei ainakaan katso kukaan muu ku mä ite.
Meillä on kaikki yhteistä ja yhteisessä käytössä, puhelimet, padit, läppärit yms. Pin-koodit tiedetään, samoin on pääsy toistemme pankkitileille ja sähköposteihin. Työpuhelimet on erikseen ja ne pidetään aina töissä. Liki 30 vuotta on näin menty ja hyvin toimii. Eron ottaisin, jos koodit ja salasanat alkaisivat yllättäen muuttumaan.
Meillä mies kyllä tietää näytön pinkoodin, mutta ei sillä silti ole mitään asiaa mennä mun puhelinta tutkimaan. Mulla ei ole mitään salattavaa, mutta mun kavereilla ja sukulaisilla saattaa ollakin. Asiat jotka uskotaan minulle luottamuksella ei kuulu miehelle.
Siellä taisi joku jo kirjoittaakin että eikö se nyt ole ihan turha toisen puhelinta kytätä. Kyllä siihen pettämiseen voi hankkia myös toisen puhelimen...
Onko tämä ketju täysi vitsi? Puhelimeeni tulee paljon viestejä, jotka ovat tulleet minulle luottamuksella. Jos vaikkapa itse lähetän peniksen kuvia kavereilleni, niin en todellakaan halua kenenkään nuuskija-akan niitä tirkistelevän kaverini puhelimesta.
Mies ei tiedä puhelimeni koodia. Jos hänelle tulisi pakottava tarve katsoa puhelimeni sisältöä, näyttäisin kyllä. Minulla ei ole mitään salattavaa siellä. Tosin olen sitä mieltä, että viestit ystävieni kanssa ei kuulu hänelle. Ne ovat minulle tarkoitettuja ja vain meidän välisiä.
Jotain yksityisyyttä pitää olla.
Toihan on sairasta, mitä sun mies epäilee puhelimestasi löytyy? Oletko ollut uskoton miehelle? Mun mielestä, jos et salaile mitään uskallat näyttää. Tai voi poistaa mitä toinen ei saa nähdä.
Ihan kummallinen eron syy ja ei tietenkään ole pakko näyttää, joskus toisen uskottomuus tarkoittaa että toinen kyttää ja vahtii kuin haukka..
Useimmilla pääsykoodi on 0000.