Mies sanoi ottavansa eron, jos laitan puhelimeeni pääsykoodin - mitä mieltä?
Perusteluna se, että mielestään on periaatekysymys ettei avioliitossa salata puhelinta toiselta. Omaa puhelintaan saa kuulemma vapaasti tutkia.
Kommentit (75)
Mitä salattavaa puolisolla on!!!
Minun viestini voisi lukea kuka hyvänsä, jos kiinnostaa, ainakin pääsääntöisesti.
Ymmärrän kyllä liikemiesten ja yritysmaailman sekä virkamiesten muut kuin henkilökohtaiset viestit.
tavallisettallaajat kirjoitti:
Mitä salattavaa puolisolla on!!!
Minun viestini voisi lukea kuka hyvänsä, jos kiinnostaa, ainakin pääsääntöisesti.
Ymmärrän kyllä liikemiesten ja yritysmaailman sekä virkamiesten muut kuin henkilökohtaiset viestit.
Tietäväthän ystäväsi, että heidän vain sinun nähtäväksi tarkoitettuihin viesteihin ja kuviin, on pääsy muillakin?
Lähtökohtaisesti ei mitään asiaa toisen puhelimelle kummallakaan, mutta jos kokee tarvetta suojata puhelin kumppanilta TAI jos on pakko olla pääsy kumppanin puhelimeen niin mielestäni parisuhteen luottamustaso ei ole kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten oikein sohlaatte puhelimienne kanssa? Jätättekö niitä levälleen joka paikkaan vai miksi pelkäätte, että muut pääsevät niiden tietoihin? Minä pidän ainakin puhelimestani ihan hyvää huolta ja ikinä se ei ole ollutkaan jäämässä ties minne. Kotona se saattaa olla milloin missäkin, mutta muualla tiedän puhelimen sijainnin tasan tarkkaan siinä missä vaikka auton avaimienkin sijainnin, eli ne ovat taskussani.
Missasit siis pointin kontrolloivasta, mustasukkaisesta puolisosta. Kokemuksen rintaäänellä, nyt kannattaa lähteä suosiolla, tuo vain pahenee.
Täh? Mitä sinä missasit? En ottanut viestissäni kantaa ap:n tapaukseen, vaan joidenkin höseltäjien tapaan olla ylihuolettomia puhelintensa kanssa kodin ulkopuolella. Täällä kun jotkut raakkuivat, kuinka ilman suojauskoodia "kuka vain pääsee puhelimen tietoihin kiinni". No ei pääse, jos puhelimestaan pitää huolen. Yksinkertaista.
Minulle on ihan se ja sama mitä ap:n mies uhkaa, ei sen ap:n omakaan käytös uhkauksineen mikään fiksu ole, joten he sopivat miehensä kanssa täydellisesti yhteen. Onnea matkaan vaan ap!
Mulla ei ole mitään salattavaa mieheltä, mutta suuttuisin aivan järjettömästi jos kävisi ilmi hänen tutkivan mun puhelinta! Todellakin laittaisin koodin ja sanoisin, että ala sitten hakemaan eroa.
Oletko ap tehnyt parisuhteenne historiassa jotakin kämmejä miehesi selän takana ja jäänyt tyhmänä kiinni niistä? Eivät tuollaiset epäilykset ole yleensä turhia, joten sinulla lienee on aika likaisia jauhoja pussissasi, tässä tapauksessa puhelimessasi. Mitä pahimmillaan miehesi puhelimestasi löytäisi jos nyt sen läpi katsoisi? Tai ennen kuin poistit sieltä kaiken? Alkoiko ap sinun kintut tutista jo...?
Vierailija kirjoitti:
Totta kai puhelinten pitää olla vapaasti tutkittavissa :O Mitä yrität salailla?
Ei avioliitto mikään sienen ja puun symbioosi ole eikä kahdesta tule yhtä avioliiton myötä. Kummallakin on oikeus käyttää puhelintaan ilman että toinen tutkii sen sisältöä. Jos on luottamuspuute, pitää selvittää miksi. Jos se ei puhumalla selviä, sitten pitää tehdä asialle jotain. Kontrollointi, kiristäminen ja urkkiminen eivät kuulu hyvään ja toimimaan parisuhteeseen
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap tehnyt parisuhteenne historiassa jotakin kämmejä miehesi selän takana ja jäänyt tyhmänä kiinni niistä? Eivät tuollaiset epäilykset ole yleensä turhia, joten sinulla lienee on aika likaisia jauhoja pussissasi, tässä tapauksessa puhelimessasi. Mitä pahimmillaan miehesi puhelimestasi löytäisi jos nyt sen läpi katsoisi? Tai ennen kuin poistit sieltä kaiken? Alkoiko ap sinun kintut tutista jo...?
Mä epäilen että mies on tehnyt ja kuvittele ap:n tekevän samaa kuin mies. Yleensä se on noin päin. Jos itse ei toimi väärin, harvemmin epäilee toisen tekevän- ellei sitten ole jtn lapsuudentraumoja jotka aiheuttavat sen ettei koskaan luota kehenkään. Tosin silloin ei luota edes itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli ennen hyvin mustasukkainen, epäileväinen ja usein vkivaltainen, mutta nyt se on muuttunut oikein ihanaksi ei ole ollut pitkään aikaan väkivaltainen. Kun laitoin uuteen puhelimeeni kuvion mitä hän ei tiedä niin hän kyllä kysyi että miksi mulla on sellainen, mutta jätti asian sitten siihen. Mustasukkaisuutta kyllä on sen verran, ettei mulla saisi olla miespuolisia kavereita, mutta mun puhelinta hänellä ei ole mitään syytä tutkia ja itsekin luotan häneen täysillä.
Luultavasti on keksinyt jonkun teknisen tavan stalkata sinua, näkee sovelluksesta että olet tullut suoraan töistä kotiin jne.
Tää nykyinen salaileva ja koodien taakse piilotetty elämäntyyli on kyllä hyvä. Kolme vuotta oon jo pitänyt suhdetta toiseen mieheen eikä oma mies arvaa mitään vaikka vieressä viesteilen toisen kanssa. Aina vetoan miehen mustasukkaisuuteen ja vainoharhaisuuteen jos haluaisi mun puhelimella jotain tehdä tai tutkia. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Tää nykyinen salaileva ja koodien taakse piilotetty elämäntyyli on kyllä hyvä. Kolme vuotta oon jo pitänyt suhdetta toiseen mieheen eikä oma mies arvaa mitään vaikka vieressä viesteilen toisen kanssa. Aina vetoan miehen mustasukkaisuuteen ja vainoharhaisuuteen jos haluaisi mun puhelimella jotain tehdä tai tutkia. Toimii.
Näin se on varmasti ap:llakin. Hieno liitto, oikea parisuhde, jossa on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Sinut idiootti tunnistaa helposti tyylistäsi. Aina tätä samaa tuubaa joka ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten oikein sohlaatte puhelimienne kanssa? Jätättekö niitä levälleen joka paikkaan vai miksi pelkäätte, että muut pääsevät niiden tietoihin? Minä pidän ainakin puhelimestani ihan hyvää huolta ja ikinä se ei ole ollutkaan jäämässä ties minne. Kotona se saattaa olla milloin missäkin, mutta muualla tiedän puhelimen sijainnin tasan tarkkaan siinä missä vaikka auton avaimienkin sijainnin, eli ne ovat taskussani.
Missasit siis pointin kontrolloivasta, mustasukkaisesta puolisosta. Kokemuksen rintaäänellä, nyt kannattaa lähteä suosiolla, tuo vain pahenee.
Täh? Mitä sinä missasit? En ottanut viestissäni kantaa ap:n tapaukseen, vaan joidenkin höseltäjien tapaan olla ylihuolettomia puhelintensa kanssa kodin ulkopuolella. Täällä kun jotkut raakkuivat, kuinka ilman suojauskoodia "kuka vain pääsee puhelimen tietoihin kiinni". No ei pääse, jos puhelimestaan pitää huolen. Yksinkertaista.
Minulle on ihan se ja sama mitä ap:n mies uhkaa, ei sen ap:n omakaan käytös uhkauksineen mikään fiksu ole, joten he sopivat miehensä kanssa täydellisesti yhteen. Onnea matkaan vaan ap!
Ei kai ihmiset nyt niitä suojakoodeja sen takia laita vain että ajattelevat jättelevänsä itse puhelimiaan minne tahansa, vaan siksi että voi joutua ryöstön uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Perusteluna se, että mielestään on periaatekysymys ettei avioliitossa salata puhelinta toiselta. Omaa puhelintaan saa kuulemma vapaasti tutkia.
Tämä oli helppo kysymys; se olisi sitten ero. Itse saisin potkut työstäni, jos työpuhelintani (ja läppäriäni) ei olisi salattu ulkopuolisilta, enkä todellakaan haluaisi potkuja. En myöskään näe mitään syytä, miksi toisen pitäisi päästä privapuhelimelleni tai -koneelleni.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin koodin, mutta antaisin puolison tietää mikä se on.
Sillä suojataan ulkopuolisen ihmisen pääsy puhelimelle, ei puolison.
Miksi puolison pitäisi tietää se koodi?
Vierailija kirjoitti:
Totta kai puhelinten pitää olla vapaasti tutkittavissa :O Mitä yrität salailla?
Parasta olisi erota jos puolisot kyttää toisiaan ja epäilee.
Mulle ei ole ok että ystäväni mies lukisi viestini jotka olen lähettänyt ystävälleni.
Vierailija kirjoitti:
Joo me uskotaan. Not. Viestisi tavoite on kylvää muihin sitä samaa epäluuloa ja mustasukkaisuutta, jota itse koet koko ajan. Sinä et kestäisi ellet pääsisi kyttäämään puolisosi puhelinta ja sähköpostia.
En ymmärrä millaisia puolisoita teillä sairaan mustasukkaisilla ihmisillä on, kun kuitenkin niin monilla on työpuhelin ja siinä on oltava salaus eikä sitä todellakaan saa kertoa edes puolisolle. Oletteko kaikki parisuhteessa työttömiin tai joihinkin suorittavan tason työntekijöihin? Yltiömustasukkaiselle olisi kyllä älyttömän terveellistä joutua siihen tilanteeseen, että ulkopuolinen tao (työnantaja) sanelee kännykän käytön säännöt eikä hän pysty itse manipuloimaan puolisoaan taipumaan älyttömiin vaatimuksiinsa.
Sinä voit toki antaa miehellesi luvan tutkia viestejäsi, mutta kaikki ne ystäväsi, työkaverisi tai sukulaisesi, jotka ovat sinulle viestejä, kuvia ja sähköposteja lähettäneet, eivät ole tätä lupaa antaneet. Sanooko kirjesalaisuus sinulle mitään? Monille tulee puhelimeen työsähköposteja, ja pääsyn antaminen näihin muille on yksiselitteisesti väärin.