Kännykkä kuluttaa välillä akkua tosi paljon, vaikkei edes käytä, normaalia?
Mulla on nyt noin 6kk vanha kännykkä (Huawei honor 7) ja tähän saakka akku on esim. yön aikana käyttämättömänä ollessaan kuluttanut akkua yhden pykälän 2-3tunnissa. Nyt on alkanut välillä öisin kuluttamaan jopa 10pykälää akkua noin 6-7tunnin aikana mitä nukun.
Kännykässä ei ole ylimääräisiä sovelluksia päällä, nettiyhteyden olen laittanut pois päältä sillon kun näyttö ei päällä jne.
Voiko tuo olla normaalia? Ymmärtäisin, jos käyttäisin kännykkää, että akku kuluu nopeammin, mutta kun se hupenee nimenomaan sillon kun en sitä käytä.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Siellä voi olla joku sovellus päällä tausta-ajossa. Puhelimen asetuksista pääsee katsomaan mihin akku on kulunut. Sovelluksille voi myös määritellä virransäästöominaisuuksia.
Tähän jo toisessa viestissäni vastasin, mutta mulla ei siis ole sovelluksia tietämättäni päällä, olen näitä asetuksia muuttanut.
ap
Vierailija kirjoitti:
Voitladataaina kirjoitti:
Akku voi olla latauksessa koko yön sillä se kestää hyvänä koko kännykän elinkaaren ajan joka on 2-3 vuotta.
Ei pidä paikkaansa akku/kännykkä kuumenee latauksen aikana, joten ei todellakaan kannata pitää yön yli latauksessa.
Tämäpäs outoa ei mulla kuumene yhtään kun lataus on päättynyt. Laturi menee silloin ylläpito tilaan eli ei lataa käytännössä yhtään laitetta.
Android mallien elinikä on noin 2-3 vuotta johtuen päivitysten saatavuudesta. Yleensä valmistajat lopettavat niiden julkaisun 2-vuoden jälkeen jolloin puhelimen käyttö muuttuu tietoturvattomaksi oli käytössä mikä virustorjunta tahansa.
pitääpaikkaansa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akku voi olla latauksessa koko yön sillä se kestää hyvänä koko kännykän elinkaaren ajan joka on 2-3 vuotta.
Ei pidä paikkaansa akku/kännykkä kuumenee latauksen aikana, joten ei todellakaan kannata pitää yön yli latauksessa.
Tämäpäs outoa ei mulla kuumene yhtään kun lataus on päättynyt. Laturi menee silloin ylläpito tilaan eli ei lataa käytännössä yhtään laitetta.
Android mallien elinikä on noin 2-3 vuotta johtuen päivitysten saatavuudesta. Yleensä valmistajat lopettavat niiden julkaisun 2-vuoden jälkeen jolloin puhelimen käyttö muuttuu tietoturvattomaksi oli käytössä mikä virustorjunta tahansa.
Ja mikäs se on parempi aika ladata kuin yö jolloin yleensä nukutaan eikä olla puhelimessa kiinni. Päivällä ei aina kerkeä varsinkin työelämässä. Lataaminen on lisäksi turvallista jos lataa muualla kuin tyynynalla jossa ei ilma kierrä hyvin. Harvoin näitä räjähtelee..
No tsekkaa mikä app vie virtaa. Googlen päivitykset menee joskus sekaisin ja vie tuhottomasti virtaa. Mulla auttoi kun poisti Translalten ja Mapsin ja asensi uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
No tsekkaa mikä app vie virtaa. Googlen päivitykset menee joskus sekaisin ja vie tuhottomasti virtaa. Mulla auttoi kun poisti Translalten ja Mapsin ja asensi uudestaan.
Olen katsonut eikä mikään vie normaalista enempää virtaa tai ole päällä sillon kun en kyseistä sovellusta käytä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut eikä mikään vie normaalista enempää virtaa tai ole päällä sillon kun en kyseistä sovellusta käytä.
ap
Siellä pyörii paljon muutakin kuin sovelluksia, kaikki eivät välttämättä näy siinä listassa. Jos kerran akku kuluu nopeaa tahtia niin JOKUHAN sitä virtaa vie. Kokeeksi kannattaisi laittaa datayhteys yöksi katki tai vaikka lentokonemoodi päälle ja katsoa auttaako.
turvallistaladata kirjoitti:
pitääpaikkaansa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikäs se on parempi aika ladata kuin yö jolloin yleensä nukutaan eikä olla puhelimessa kiinni. Päivällä ei aina kerkeä varsinkin työelämässä. Lataaminen on lisäksi turvallista jos lataa muualla kuin tyynynalla jossa ei ilma kierrä hyvin. Harvoin näitä räjähtelee..
Mä oon ladannu usein aamulla, koska lataus kestää vaan noin tunnin enkä muista, et akku ois ollu koskaan illalla niin vähissä, et ois pakko laittaa yöks lataukseen. Päivittäin ei kyllä tarvii ladata. Omalla käytöllä akku kestää 2-3päivää, joskus lähemmäs neljä, jos on normaalista vähemmän tarvetta käyttää puhelinta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Siellä pyörii paljon muutakin kuin sovelluksia, kaikki eivät välttämättä näy siinä listassa. Jos kerran akku kuluu nopeaa tahtia niin JOKUHAN sitä virtaa vie. Kokeeksi kannattaisi laittaa datayhteys yöksi katki tai vaikka lentokonemoodi päälle ja katsoa auttaako.
Tiedän tämän ja kuten sanottu mulla on nettiyhteys pois päältä aina sillon kun näyttö ei oo päällä.
ap
Voi olla ihan puhelimen ominaisuus eikä sovellusten vika. Itselläni nettiyhteys päällä puhelimessa 24/7 ja hyvin kestää akku. Huaweista ei aina tiedä miten toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos haluaa oikeasti kokeilla, niin ei softa toiminnot riitä, vaan ainoa tapa varmistaa on ottaa koko SIM-kortti pois ja sitten vielä jos on wifi-verkko niin sen lähetin myös irti seinästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos haluaa oikeasti kokeilla, niin ei softa toiminnot riitä, vaan ainoa tapa varmistaa on ottaa koko SIM-kortti pois ja sitten vielä jos on wifi-verkko niin sen lähetin myös irti seinästä
Ei lähetintä tarvitse ottaa se ei vaikuta tähän yhtään. Riittää että sammuttaa wlan haun kännystä:)
Minulla on sama Honor 7 ja yhtä vanha ja minulla on alusta asti akku kulunut n. prosentin tunnissa, jos ei mitään tee. Minulla on kyllä aika paljon sovelluksia, mutta olen minäkin sulkenut esim wifit ym ylimääräiset. Olen ajatellut että se on älypuhelimelle normaali akunkulumistahti, jos yössä tippuu varaus n. 10 %.
ominaisuusehkä kirjoitti:
Voi olla ihan puhelimen ominaisuus eikä sovellusten vika. Itselläni nettiyhteys päällä puhelimessa 24/7 ja hyvin kestää akku. Huaweista ei aina tiedä miten toimivat.
Tää on mun toinen huawei ja vanhassa ei koskaan tällaista ongelmaa ollut ja akku kesti 2-3päivää. Tässäkin on kyllä kestänyt akku 2-3päivää, mutta nyt vajaan kuukauden ajan tehnyt tuota, että välillä yön aikana akku tyhjenee tosi nopeesti.
Mietin siis lähinnä sitä, että voiko akkuun olla tullut jokin vika, kun monta kk toiminut normaalisti ja nyt syö akkua välillä, vaikkei edes käytä..
ap
Nokian puhelimen Windows päivitys ei ollut yöllä sujunut kunnolla ja aamulla akku oli lähes tyhjä, latasin ja ajoin itse päivityksen uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama Honor 7 ja yhtä vanha ja minulla on alusta asti akku kulunut n. prosentin tunnissa, jos ei mitään tee. Minulla on kyllä aika paljon sovelluksia, mutta olen minäkin sulkenut esim wifit ym ylimääräiset. Olen ajatellut että se on älypuhelimelle normaali akunkulumistahti, jos yössä tippuu varaus n. 10 %.
Mulla on ennen tätä vajaata kuukautta akkua kulunut vuorokaudessa vaihtelevasti 25-30% ja yöllä siis sen 6-7tunnin aikana 3-4%, mutta nyt välillä jopa 10%.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ennen tätä vajaata kuukautta akkua kulunut vuorokaudessa vaihtelevasti 25-30% ja yöllä siis sen 6-7tunnin aikana 3-4%, mutta nyt välillä jopa 10%.
ap
korjaus 2-4%
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
korjaus 2-4%
ap
Ok, aika vähäistä se on aiemmin ollut, mutta en osaa sanoa miksi se on nyt yhtäkkiä lisääntynyt. Käytätkö puhelinta siis lähinnä puhumiseen ja tekstiviesteihin?
Jos satut olemaan kahden kuuluvuusalueen rajamailla niin kännykkä etsii koko ajan parempaa kenttää.
Se kuluttaa akkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
korjaus 2-4%
ap
Ok, aika vähäistä se on aiemmin ollut, mutta en osaa sanoa miksi se on nyt yhtäkkiä lisääntynyt. Käytätkö puhelinta siis lähinnä puhumiseen ja tekstiviesteihin?
Eniten puheluihin ja tekstareihin, mutta välillä kyllä netissäkin ym, tämä riippuu vähän päivästä.
ap
Mulla ei ole turhia sovelluksia ns. tietämättäni päällä. Olen muuttanut asetuksia niin, että eivät jää päälle.
ap