Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteiset rahat, mies ei anna ostaa tiskikonetta

Vierailija
22.04.2017 |

Miehen mielestä tuhlausta kun tiskata voin käsinkin, itse taas haluaisin helpotusta kotitöihin. Olemme neljähenkinen perhe, minä olen hoitovapaalla. Rahat ovat aina olleet yhteiset, mutta siksi nyt onkin tämä ongelma.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi tienaa yhteiset rahat? Jos kumpikin niin osta vaan. Jos vain mies niin sitten vakuutat hänet.

Vierailija
42/79 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko mies suostuu tiskikoneeseen tai mies tiskaa itse. Very simple.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisistä rahoista pitää päättää yhteisesti, et sinä niistä voi yksin päättää. Jos haluat sen tiskikoneen, niin osta se omilla rahoillasi. Hommaa vaikka jokin käytetty kierrätyskeskuksesta.

Ai aloittaja ei saa päättää, mutta mies saa?

Se päättää, joka tiskaa. Jos nainen tiskaa, nainen päättää. Jos mies haluaa päättää, mies tiskaa. Jos siis rahaa olisi.

Sinulla on vähän hakusessa mitä tarkoittaa yhteinen.

Yhteisien rahojen käytöstä päätetään yhteisesti. Se tarkoittaa, että kummankin on suostuttava, eikä kumpikaan päätä yksin. Ei aloittaja, eikä mies. Jos yhteistä näkemystä ei ole, niin sitten ei osteta. Ymmärrätkö nyt? Jos nainen tiskaa, niin nainen voi OMILLA rahoillaan päättää ostaa vaikka kaksi konetta. Vai oletko sitä mieltä, että jos mies tupakoi, niin mies voi päättää ostaa yhteisillä rahoilla tupakkakartsan?

Niin, olen samaa mieltä kanssasi, että paras ratkaisu on se että nainen lopettaa sen turhan tiskaamisen.

Vierailija
44/79 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisistä rahoista pitää päättää yhteisesti, et sinä niistä voi yksin päättää. Jos haluat sen tiskikoneen, niin osta se omilla rahoillasi. Hommaa vaikka jokin käytetty kierrätyskeskuksesta.

Ai aloittaja ei saa päättää, mutta mies saa?

Se päättää, joka tiskaa. Jos nainen tiskaa, nainen päättää. Jos mies haluaa päättää, mies tiskaa. Jos siis rahaa olisi.

Sinulla on vähän hakusessa mitä tarkoittaa yhteinen.

Yhteisien rahojen käytöstä päätetään yhteisesti. Se tarkoittaa, että kummankin on suostuttava, eikä kumpikaan päätä yksin. Ei aloittaja, eikä mies. Jos yhteistä näkemystä ei ole, niin sitten ei osteta. Ymmärrätkö nyt? Jos nainen tiskaa, niin nainen voi OMILLA rahoillaan päättää ostaa vaikka kaksi konetta. Vai oletko sitä mieltä, että jos mies tupakoi, niin mies voi päättää ostaa yhteisillä rahoilla tupakkakartsan?

Tosissasiko vertaat tupakointia ja tiskikoneen hankkimista? Ap varmaan joutuu tiskaamaan myös miehen astiat ja (miehellekin tehdyn) ruoan laittamisessa käytetyt välineet. Ei jotain omia kippojaan pelkästään. Ihme kyykyttäjiä täälläkin palstailee.

Juu tosissani. Esimerkissä kummassakin tapauksessa on jotain mitä vain toinen tekee (tiskaa/tupakoi). Joko einari olisi sitä mieltä, että jos itse vain tekee jotain, niin silloin saa itse myös päättää. Tuohan on hölynpölyä. Vain minä kasvatan kukkia, joten minä voin yksin päättää ostaa yhteisillä rahoilla kasvitarhan? Ei se tietenkään niin mene, mutta ei tuo yksi solkko sitä tajua, ellei vähän kärjistä.

Vierailija
45/79 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. ei tee tuota, koska hän ei tuo yhtään rahaa taloon. Jos hän rupeaa sooloilemaan yhteisten rahojen käytössä, ohjaa mies tulonsa vain omalle tililleen. Ap. joutuisi ojasta allikkoon.

Vierailija
46/79 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistamista. Asiat jotka helpottaisivat naisen urakkaa on miehen mielestä tuhlausta. Mies toki saa rauhassa törsätä itseensä ja omiin huvituksiinsa. Tiskikone taas on kaikkien etu.

Vierailija
47/79 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä haluat tiskikoneen, hinta noin 700 e. Mies voi vastaavasti laittaa 700 e johonkin itselleen tärkeään, vaikka pelireissuun Britteihin katsomaan jotain itselleen mieluisaa ottelua. Kaikki voittavat.

Vierailija
48/79 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi tienaa yhteiset rahat? Jos kumpikin niin osta vaan. Jos vain mies niin sitten vakuutat hänet.

Täällä tulee taas tämä: vaikka nainen on juuri synnyttänyt ja hoitaa vauvaa kotona, niin pitäisi tienata yhtä paljon kuin mies. Aviomiehen ei kuulu elättää vaimoa, tai muutenkaan edes mm. tehdä kotitöitä. Kohtahan tämä 4. lapsen äiti viekin sillä bussilla lapset hoitoon, käy töissä ja tekee edelleen ihan kaikki kotityöt koko 6. hengen perheelle yksin (on kertonut meille, että mies ei eväänsä liikuta kotitöiden eteen).

Jep. Kaikki rahat on perheenpään - miehen. Nainen totelkoon.

Vierailija
49/79 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. ei tee tuota, koska hän ei tuo yhtään rahaa taloon. Jos hän rupeaa sooloilemaan yhteisten rahojen käytössä, ohjaa mies tulonsa vain omalle tililleen. Ap. joutuisi ojasta allikkoon.

AP on orja: se on tullut meille jo ihan selväksi. Hänen sanomisellaan ei ole mitään painoarvoa perheasioissa. Kun ei tuo rahaa yhtä paljon kotiin kun mies (on juuri synnyttänyt ja hoitaa vauvaa ja 3. muuta lasta kotona).

Vierailija
50/79 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän tienaa ne, niin mitä muutakaan ne voivat olla.

Vierailija
51/79 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä haluat tiskikoneen, hinta noin 700 e. Mies voi vastaavasti laittaa 700 e johonkin itselleen tärkeään, vaikka pelireissuun Britteihin katsomaan jotain itselleen mieluisaa ottelua. Kaikki voittavat.

Näin tietenkin, jos mies ei koskaan syö vaimon laittamaa ruokaa, ja tiskaa itse käsin omat astiansa ja puolet ajasta lastensa astiat.

Vierailija
52/79 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te revitte näitä hintoja? Voihan tiskikoneesta maksaa vaikka 10 000€, mutta ei se ole mitenkään välttämätöntä toimivan tiskikoneen kannalta. Hyviä peruskoneita saa alle 300€, niinkuin täällä on moneen kertaa mainittu. Käytettynä saa sitten hifistelykoneita halvemmalla, mutta itse en uskaltaisi ostaa.

Vierailija
53/79 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma auto onkin pelkkä menoerä, jos kerran julkisillakin pääsee, mutta niin kuin täällä on sanottu, tiskikone jopa säästää rahaa.

Sano miehelle, että kun se tiskikone kaiken lisäksi säästää sinun aikaasi, ehdit silittää sen kauluspaidat paremmin.

Tai sitten sanot sille, että älä viitsi, kaikissa perheissä on 2000-luvulla tiskikone, kukaan enää tiskaa käsin.

Vierailija
54/79 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP on orja: se on tullut meille jo ihan selväksi. Hänen sanomisellaan ei ole mitään painoarvoa perheasioissa. Kun ei tuo rahaa yhtä paljon kotiin kun mies (on juuri synnyttänyt ja hoitaa vauvaa ja 3. muuta lasta kotona).

No ei hän voi omin päin mennä yhteisiä rahoja kuluttamaan koska ne ovat myös sen toisenkin. Ei siihen mitään vaikuta se kuinka montaa vauvaa hoitaa, vaikka hoitaisi sataa.

Vierailija
55/79 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on minun kohdalla asioita, jotka minä päätän. Jos mies ei tiskaa, ei myöskään päätä asiaa. Sinne kodinkoneliikkeeseen saa mennä myös naiset. Minä ostan aina meidän perheen kodintekniikkalaitteet.

Sama. Minä ostan, mitä katson tarvitsevani. Piste.

Ei onneksi koskaan ole tarvinnut rahasta riidellä, jos muustakaan.

Vierailija
56/79 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on neljä lasta, ja olen tienannut enemmän kuin mies. Koskaan en ole lasten kanssa ollut nollatuloilla kotona, koska olen saanut ihan hyvää äitiyspäivärahaa jokaisena vauva-aikana, ja saanut hoitorahaa hoitovapaalla. Vanhempani antoivat meille yhteisesti asunnonostoon pesämunan. Minä olen elättänyt miestä tämän opiskellessa. Se, että mies tienaa hetkellisesti enemmän kuin vaimonsa, ei tee tästä mitään elättäjää. Ei Suomessa ole enää naisia, jotka eivät työtä tee missään vaiheessa, eikä sellaisia koskaan ole Suomessa hirveästi ollut.

Vierailija
57/79 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei hän voi omin päin mennä yhteisiä rahoja kuluttamaan koska ne ovat myös sen toisenkin. Ei siihen mitään vaikuta se kuinka montaa vauvaa hoitaa, vaikka hoitaisi sataa.

Se olikin vastaus kommenttiisi: Ap. ei tee tuota, koska hän ei tuo yhtään rahaa taloon.

Vierailija
58/79 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on neljä lasta, ja olen tienannut enemmän kuin mies. Koskaan en ole lasten kanssa ollut nollatuloilla kotona, koska olen saanut ihan hyvää äitiyspäivärahaa jokaisena vauva-aikana, ja saanut hoitorahaa hoitovapaalla. Vanhempani antoivat meille yhteisesti asunnonostoon pesämunan. Minä olen elättänyt miestä tämän opiskellessa. Se, että mies tienaa hetkellisesti enemmän kuin vaimonsa, ei tee tästä mitään elättäjää. Ei Suomessa ole enää naisia, jotka eivät työtä tee missään vaiheessa, eikä sellaisia koskaan ole Suomessa hirveästi ollut.

Ja tämä purkaus vastaa kysymykseen miten?

Vierailija
59/79 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas jumiuduttiim tähän kuka tienaa ja mitä : (

Kotona lasta hoitava voi puolisolleen heittää sitten yksityisen tason hoitomaksun tai jenkkityyliin pari tonnia kuussa...SITTEN vasta voi miettiä kenen mitkäkin rahat on!

Vierailija
60/79 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä purkaus vastaa kysymykseen miten?

Siten, että oletuksesi siitä, että perheen rahat olisivat juuri ja vain miehen tienaamat, on älytön.