Yhteiset rahat, mies ei anna ostaa tiskikonetta
Miehen mielestä tuhlausta kun tiskata voin käsinkin, itse taas haluaisin helpotusta kotitöihin. Olemme neljähenkinen perhe, minä olen hoitovapaalla. Rahat ovat aina olleet yhteiset, mutta siksi nyt onkin tämä ongelma.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Halvimmat tiskikoneet maksavat alle 300€, joten ei sen hankkiminen kyllä mitenkään voi olla rahasta kiinni. Itse ostin koneen, vaikka olin tuolloin työtön ja työmarkkinatuella.
Rahaa on, mutta mies on luonteeltaan pihi eikä siksi koe tarpeelliseksi hankintaa. Toisaalta minäpä ne kotityöt teen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Yhteiset vai miehen rahat?
Jos rahaa on tiskikoneeseen riittävästi, kaksi vaihtoehtoa miehelle: mies tiskaa tästä lähtien, tai ostatte tiskikoneen.
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvimmat tiskikoneet maksavat alle 300€, joten ei sen hankkiminen kyllä mitenkään voi olla rahasta kiinni. Itse ostin koneen, vaikka olin tuolloin työtön ja työmarkkinatuella.
Rahaa on, mutta mies on luonteeltaan pihi eikä siksi koe tarpeelliseksi hankintaa. Toisaalta minäpä ne kotityöt teen. Ap
Tilaat nyt sen tiskokoneen ja asennuksen (ukkosis tuskin suostuu tässäkään kotityössä yhtään auttamaan). Kyllä se maksettua tulee. Pistät vaikka osamaksuilla. Ei sinun orja tarvitse olla.
Tässä taas yksi ihan taukki mies; voi hyvää päivää näitä Suomi-juntteja.
Ukolla takuulla itsellään on viimeisen päälle kaikki vempeleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä mieheltä lupaa kysyt?
Koska meillä on yhteiset rahat. En mä niitä kysymättä voi käyttää 500€ edestä. Ap
Et sä tarvii mitään 500€ konetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä mieheltä lupaa kysyt?
Koska meillä on yhteiset rahat. En mä niitä kysymättä voi käyttää 500€ edestä. Ap
Kuule orja, itse olet itsesi orjaksi myynyt.
Osta osamaksulla. Ei mene kuin muutama kymppi per kk.
Pipo syvälle päähän ja varustaudu kuuntelemään ihanan rakastavan aviomiehesi huutoa ja nalkutusta seuraavat 6 kk. Mutta pääset vähemmällä noista orjahommista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteisistä rahoista pitää päättää yhteisesti, et sinä niistä voi yksin päättää. Jos haluat sen tiskikoneen, niin osta se omilla rahoillasi. Hommaa vaikka jokin käytetty kierrätyskeskuksesta.
Ai aloittaja ei saa päättää, mutta mies saa?
Se päättää, joka tiskaa. Jos nainen tiskaa, nainen päättää. Jos mies haluaa päättää, mies tiskaa. Jos siis rahaa olisi.
Sinulla on vähän hakusessa mitä tarkoittaa yhteinen.
Yhteisien rahojen käytöstä päätetään yhteisesti. Se tarkoittaa, että kummankin on suostuttava, eikä kumpikaan päätä yksin. Ei aloittaja, eikä mies. Jos yhteistä näkemystä ei ole, niin sitten ei osteta. Ymmärrätkö nyt? Jos nainen tiskaa, niin nainen voi OMILLA rahoillaan päättää ostaa vaikka kaksi konetta. Vai oletko sitä mieltä, että jos mies tupakoi, niin mies voi päättää ostaa yhteisillä rahoilla tupakkakartsan?
Vierailija kirjoitti:
Mies ilmeisesti sitoutuu aina tiskaamaan sitten.
Myöskään hänellä ei voi olla esim autoa, koska pyörälläkin voi kulkea jaj julkisilla.
Ei meillä autoa olekaan, sellaisen pitäminen on miehestä liian kallista kun bussilla pääsee. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää vaan perustella se tiskikone. Helpottaa arkea, säästää vettä, astioista tulee puhtaammat, jää enemmän aikaa av:lle... siis lapsille! Eikä tiskikone ole kallis sijoitus suhteessa sen hyötyihin. Onhan teillä pyykinpesukonekkin. Ja vettä tulee kraanasta, ennen piti hakea kaivosta selkä vääränä. Miksi ei siis voisi myös tiskaamista helpottaa ja nopeuttaa, kun se on nykyään halvalla mahdollista.
Tulevaisuudessa kun jatkat taas työntekoa, niin tiskikoneen käyttö helpottaa molempien taloudenhoitoa. Tai sit alat ostamaan kertakäyttöastioita ja syötte lasten kanssa niiltä. Mies tiskatkoon käsin omat tiskinsä.
Tuollaisille junttimiehille ei perustelut auta. AP itkee tällä tyylin tiskikonetta vielä 10 vuodenkin päästä ja edelleen tekee, kitisten tosin, kaikki kotityöt yksin.
Teot auttaa: käyt ostamassa se koneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on pihi, niin perustelet koneen hankintaa sillä, että se maksaa itsensä vesilaskussa takaisin. Myös pesuaineen hinnassa, kun tiskikoneessa pesuainetta käytetään täsmämäärä, käsin tiskatella tiskiainetta vaan huljutellaan menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöskään hänellä ei voi olla esim autoa, koska pyörälläkin voi kulkea jaj julkisilla.Ei meillä autoa olekaan, sellaisen pitäminen on miehestä liian kallista kun bussilla pääsee. Ap
Sinä valitsit ihan itse tällaisen miehen syystä että? ....................................................................
Oletteko joku lestapari ja lapsia tulossa joka vuosi lisää?
Onneksi meillä ei ole yhteisiä rahoja.
Jos tarvitsen astianpesukoneen, voin ihan itsenäisesti sellaisen hankkia.
Ostin 299€:lla reilu vuosi sitten juuri sellaisen, Tekniikan maailman testivoittaja . Oikein hyvä ostos on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöskään hänellä ei voi olla esim autoa, koska pyörälläkin voi kulkea jaj julkisilla.Ei meillä autoa olekaan, sellaisen pitäminen on miehestä liian kallista kun bussilla pääsee. Ap
Kiellät miestä tuhlaamasta rahaa bussiin ja käske hankkia polkupyörä. Polkupyöriä saa 50€ ja kestää vuosia, bussikorttiin menee satasia vuodessa. Törkeetä tuhlaamista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiellät miestä tuhlaamasta rahaa bussiin ja käske hankkia polkupyörä. Polkupyöriä saa 50€ ja kestää vuosia, bussikorttiin menee satasia vuodessa. Törkeetä tuhlaamista!
Ap. ei tee sitä, koska joutuisi itsekin kulkemaan pyörällä eikä hän sitä halua.
Käytettynä tiskikoneita saa muutamalla kympillä, etsi Torilta tai huutiksesta tms. Tai sitten vaan tilaat kaupasta kotiinkuljetuksineen osamaksulla. Menitkö naimisiin ensitreffeillä vai miten sä tuollaisen pihin miehen päädyit ottamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. ei tee sitä, koska joutuisi itsekin kulkemaan pyörällä eikä hän sitä halua.
Äkkiäkös nyt 4 lasta vie pyöräntarakalla hoitoon ja kotiin tullessa käy kaupassa ja tuo 3 ruokakassia samalla. Naisten ja miesten työt on erikseen.
Meillä on hyvin tiukkaa. Palkka menee pakollisiin kuluihin, yhtiövastike, laina jne.
Esim meillä meni n 5 v sitten pesukone rikki. Ostin halvimman mitä löysin alueen fb.stä ja nokkakärryillä toin kotiin.
Maksoin 5 e ja toimi just mitä pitikin. Aloin sillä hetkellä katsomaan pesukoneita ja kovan vertailun jälkeen löysin minkä halusin, kävin parissa liikkeessä kysymässä ja kun sain tingattua kotiinkannon, asennuksen ja rikkinäisen koneen viennin. Koneen ostin 30 kk korottomalla ja kuluttomalla osamaksulla ja sillä hetkellä kun vanha kone meni rikki, aloitin projektin pesukonerahasto ja lopulta sain maksettua koneen hienosti .
Myin väliaiskoneen pois ja sain 10 e.
Pesukone on helppo asentaa ja käytännössä kaikki kotitalouskoneet mahtuvat meidän kylppäriin. Tiskarissa näin ei ole.
Meillä on tilillä aina rahaa 500 e, jos jotain tapahtuu. Tiskikone on ihan elinehto. Päivääkään en tiskaisi käsin.
Vierailija kirjoitti:
Yhteisien rahojen käytöstä päätetään yhteisesti. Se tarkoittaa, että kummankin on suostuttava, eikä kumpikaan päätä yksin. Ei aloittaja, eikä mies. Jos yhteistä näkemystä ei ole, niin sitten ei osteta.
Antamassasi vaihtoehdossa on ihan sama vaikka mies olisi päättänyt yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteisien rahojen käytöstä päätetään yhteisesti. Se tarkoittaa, että kummankin on suostuttava, eikä kumpikaan päätä yksin. Ei aloittaja, eikä mies. Jos yhteistä näkemystä ei ole, niin sitten ei osteta.
Antamassasi vaihtoehdossa on ihan sama vaikka mies olisi päättänyt yksin.
Sitä se yhteisyys kieltämättä joskus teettää. Päinvastaisesti toimien on ihan sama vaikka ap. olisi päättänyt yksin. Ymmärrätkö jo mitä yhteinen tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteisistä rahoista pitää päättää yhteisesti, et sinä niistä voi yksin päättää. Jos haluat sen tiskikoneen, niin osta se omilla rahoillasi. Hommaa vaikka jokin käytetty kierrätyskeskuksesta.
Ai aloittaja ei saa päättää, mutta mies saa?
Se päättää, joka tiskaa. Jos nainen tiskaa, nainen päättää. Jos mies haluaa päättää, mies tiskaa. Jos siis rahaa olisi.
Sinulla on vähän hakusessa mitä tarkoittaa yhteinen.
Yhteisien rahojen käytöstä päätetään yhteisesti. Se tarkoittaa, että kummankin on suostuttava, eikä kumpikaan päätä yksin. Ei aloittaja, eikä mies. Jos yhteistä näkemystä ei ole, niin sitten ei osteta. Ymmärrätkö nyt? Jos nainen tiskaa, niin nainen voi OMILLA rahoillaan päättää ostaa vaikka kaksi konetta. Vai oletko sitä mieltä, että jos mies tupakoi, niin mies voi päättää ostaa yhteisillä rahoilla tupakkakartsan?
Tosissasiko vertaat tupakointia ja tiskikoneen hankkimista? Ap varmaan joutuu tiskaamaan myös miehen astiat ja (miehellekin tehdyn) ruoan laittamisessa käytetyt välineet. Ei jotain omia kippojaan pelkästään. Ihme kyykyttäjiä täälläkin palstailee.