Yhteiset rahat, mies ei anna ostaa tiskikonetta
Miehen mielestä tuhlausta kun tiskata voin käsinkin, itse taas haluaisin helpotusta kotitöihin. Olemme neljähenkinen perhe, minä olen hoitovapaalla. Rahat ovat aina olleet yhteiset, mutta siksi nyt onkin tämä ongelma.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Sinä haluat tiskikoneen, hinta noin 700 e. Mies voi vastaavasti laittaa 700 e johonkin itselleen tärkeään, vaikka pelireissuun Britteihin katsomaan jotain itselleen mieluisaa ottelua. Kaikki voittavat.
Sopisi minulle. Mutta mies ei koskaan tuhlaisi matkusteluun, olen jo vuosia yrittänyt innostaa häntä että käytäisiin edes yhden kerran lomamatkalla. Liian kallista hänen mielestään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sinä haluat tiskikoneen, hinta noin 700 e. Mies voi vastaavasti laittaa 700 e johonkin itselleen tärkeään, vaikka pelireissuun Britteihin katsomaan jotain itselleen mieluisaa ottelua. Kaikki voittavat.
Taattua kilttimieslaatua taas nämä vastaukset.
Ihanko oikeasti tiskikone on joku naisen yksityiskäyttöön hankittava luksustuote? Yhtä fantsu kuin pelimatka ulkomaille?
Vierailija kirjoitti:
Ja taas jumiuduttiim tähän kuka tienaa ja mitä : (
Kotona lasta hoitava voi puolisolleen heittää sitten yksityisen tason hoitomaksun tai jenkkityyliin pari tonnia kuussa...SITTEN vasta voi miettiä kenen mitkäkin rahat on!
Heittäköön vaan laskun. Sittenhän juuri onkin velvoitettu tekemään mitä maksaja haluaa, kuten kuka tahansa palkollinen.
Kiva asenne jollakulla naisiin tässä ketjussa. Ei voi kuin suuresti ihmetellä. Onneksi kaikki miehet eivät ole tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi tienaa yhteiset rahat? Jos kumpikin niin osta vaan. Jos vain mies niin sitten vakuutat hänet.
Jep. Kaikki rahat on perheenpään - miehen. Nainen totelkoon.
Jos hän tienaa ne, niin mitä muutakaan ne voivat olla.
Minulla on neljä lasta, ja olen tienannut enemmän kuin mies. Koskaan en ole lasten kanssa ollut nollatuloilla kotona, koska olen saanut ihan hyvää äitiyspäivärahaa jokaisena vauva-aikana, ja saanut hoitorahaa hoitovapaalla. Vanhempani antoivat meille yhteisesti asunnonostoon pesämunan. Minä olen elättänyt miestä tämän opiskellessa. Se, että mies tienaa hetkellisesti enemmän kuin vaimonsa, ei tee tästä mitään elättäjää. Ei Suomessa ole enää naisia, jotka eivät työtä tee missään vaiheessa, eikä sellaisia koskaan ole Suomessa hirveästi ollut.
Ja tämä purkaus vastaa kysymykseen miten?
Vastaa kysymykseen siten, että kaikki nyt jo olettaa, että AP on köyhä, ja "yhteiset rahat" on miehen rahoja. Mistä me tiedetään, vaikka AP olisi joku perijätär? Rahasta ei pitänyt olla puutetta, sen on kertonut. On vain sub ja uskalla yhtään pitää vastusta miehelleen, joka kieltää kaiken kodinhoitoa helpottavan kuten tiskikoneen.
Ap. varmaan sitten ottaa kantaan tähän hatusta vetämääsi perijätärfantasiaan. Näyttää pyörivän vielä ketjussa, joten pian varmaan kuulemme miten on asian laita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi tienaa yhteiset rahat? Jos kumpikin niin osta vaan. Jos vain mies niin sitten vakuutat hänet.
Minulla on neljä lasta, ja olen tienannut enemmän kuin mies. Koskaan en ole lasten kanssa ollut nollatuloilla kotona, koska olen saanut ihan hyvää äitiyspäivärahaa jokaisena vauva-aikana, ja saanut hoitorahaa hoitovapaalla. Vanhempani antoivat meille yhteisesti asunnonostoon pesämunan. Minä olen elättänyt miestä tämän opiskellessa. Se, että mies tienaa hetkellisesti enemmän kuin vaimonsa, ei tee tästä mitään elättäjää. Ei Suomessa ole enää naisia, jotka eivät työtä tee missään vaiheessa, eikä sellaisia koskaan ole Suomessa hirveästi ollut.
Siten, että oletuksesi siitä, että perheen rahat olisivat juuri ja vain miehen tienaamat, on älytön.
Missä kohtaa kuvittelet omistusoikeuden omiin tienesteihin vaihtuvan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa kysymykseen siten, että kaikki nyt jo olettaa, että AP on köyhä, ja "yhteiset rahat" on miehen rahoja. Mistä me tiedetään, vaikka AP olisi joku perijätär? Rahasta ei pitänyt olla puutetta, sen on kertonut. On vain sub ja uskalla yhtään pitää vastusta miehelleen, joka kieltää kaiken kodinhoitoa helpottavan kuten tiskikoneen.
Ap. varmaan sitten ottaa kantaan tähän hatusta vetämääsi perijätärfantasiaan. Näyttää pyörivän vielä ketjussa, joten pian varmaan kuulemme miten on asian laita.
Omistan asuntomme, en ole "nollatuloilla" vaan hoitovapaalla. Ap
Noh ap, oot varmaan jo miehelles sanonut, että jos tiskikonetta ei tule, niin herra on hyvä ja tiskaa itse, kuten moni täällä on jo ehdottanut. Mitä mies tuohon on tuumannut?
Ja jos mies oikeasti on pihi, eikä idiootti, tietäisi, että käsintiskaus nykyään on kalliinpaa kuin tiskikoneen käyttö. Vai kannatteko vettä kaivosta ja lämmität sen varaavalla takkahellalla?
Vierailija kirjoitti:
Noh ap, oot varmaan jo miehelles sanonut, että jos tiskikonetta ei tule, niin herra on hyvä ja tiskaa itse, kuten moni täällä on jo ehdottanut. Mitä mies tuohon on tuumannut?
Ja jos mies oikeasti on pihi, eikä idiootti, tietäisi, että käsintiskaus nykyään on kalliinpaa kuin tiskikoneen käyttö. Vai kannatteko vettä kaivosta ja lämmität sen varaavalla takkahellalla?
Minulle ne tiskit "kuuluvat" kun kotona olen. Mutta saatanpa alkaa ostamaan kertakäyttölautasia. Ap
Ei kun lopeta se tiskaaminen. Mies voi tiskata aina töistä tultuaan, kun se on kerta niin pieni vaiva.
Kai perit mieheltä markkinavuokraa hänen asumisestaan sinun kämpässäsi? Kannattaisi alkaa velottaa, saisit yhden kuun vuokralla kaksi tiskikonetta.
Tuollaisen miehen kanssa ei muuten kannata olka yhteisiä rahoja. Meillä siirryttiin siihen, että kumpikin tekee omat ruokansakin ja ostokset ja pesee omat pyykkinsä jne. Lasten jutut puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Kiva asenne jollakulla naisiin tässä ketjussa. Ei voi kuin suuresti ihmetellä. Onneksi kaikki miehet eivät ole tuollaisia.
Palstan naisvihaaja, trolli ja ilkeilijä vain iski ketjuun. Trollaa järjestelmällisesti - useita viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas jumiuduttiim tähän kuka tienaa ja mitä : (
Kotona lasta hoitava voi puolisolleen heittää sitten yksityisen tason hoitomaksun tai jenkkityyliin pari tonnia kuussa...SITTEN vasta voi miettiä kenen mitkäkin rahat on!Heittäköön vaan laskun. Sittenhän juuri onkin velvoitettu tekemään mitä maksaja haluaa, kuten kuka tahansa palkollinen.
Palstan naisvihaaja, trolli ja ilkeilijä vain iski ketjuun. Trollaa järjestelmällisesti - useita viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ne tiskit "kuuluvat" kun kotona olen. Mutta saatanpa alkaa ostamaan kertakäyttölautasia. Ap
No siinäpä on vastaus. Tiskit oli sun vastuualueella, miehelläs ei oo nokankoputtamista sitten asiaan, suosittelen etsimään taloudellista konetta, joka maksaa itsensä ajan kanssa takaisin.
Ap älä oo tyhmä äläkä ovimatto. Kova kovaa vasten.
Mun mies meinas kans naputtaa mitä koneita uuteen keittiöön laitetaan (halvimman mukaan) totesin, että mä en naputa mitä työkaluja itselleen työhuoneeseen hankkii, se on hänen valtakuntansa, mutta jos minä enimmäkseen kokkaan ja tiskaan, valitsen todellakin ensin käytännöllisyyden ja tarpeen mukaan, en hinnan. Että jos haluaa valita koneet, en koske siihen alueeseen enää pitkällä tikullakaan..
Ei oo naputtanut kertaakaan niistä.
Vi*uttaa tuommoinen päsmäröinti, olen pihimpi mieheäni, joka itselleen kyllä hankkiin kalliit pelit ja vehkeet, mutta itse koen närästystä kun on kovat menoerät syystä tai toisesta...
Noin erilaisilla rahankäyttötavoilla en haluaisi yhteisiä rahoja puolison kanssa. Pihihän ei näe minkään ostamista järkeväksi, jolloin vähemmän pihi ei voi käytännössä kuluttaa lainkaan miten haluaisi. Jos olisin ap, ehdottaisin miehelle erillisiä rahoja, joskin se edellyttäisi, että pystytään neuvottelemaan lapsiperheen kuluista järkevästi. Kulut jaettaisiin suhteessa tuloihin tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ne tiskit "kuuluvat" kun kotona olen.
Tämän asenteen takia en kunnioita tällaisia naisia..
N
Käytät itselläsi ja lapsellasi kertäkäyttövälineitä, ja mies tiskaa omansa. Kattilat ja pannut olisi reilu pestä vuorotellen, koska niitä harvemmin koneessa pestään. Pyydät sitten vaikka synttärilahjaksi lahjakortin kodinkoneliikkeeseen.