Ottaako ketään muuta päähän, että kauppojen hyllyt vilisee vegetuottaita?
Samoin kaupoista saatavat reseptivihkoset. Jos ei ole vegaaninen ohje, niin ainakin gluteeniton. Mihin on unohtuneet makkara- ja jauhelihareseptit?
Kommentit (33)
Ite oon selvinny tästä tuskallisesta asiaintilasta silleen, että oon jättäny vegetuotteet ja gluteenittomat sinne kaupan hyllylle. Noiden tuotteiden olemassaolo kun ei oo mitään sulta tai multa pois. Pitäisikö tästä maailmasta kaikki ne tuotteet lakkauttaa, mitä teidän ylhäisyytenne ei henkilökohtaisesti halua ostaa tai terveys ei edellytä?
Jos naureskellaan, ollaan piittaamattomia. Ruoka riittää paremmin ja pysytään terveempinä, kun lisätään kasvista. Lihaa voi syödä harvemmin, niin kuin herkkuruokana, jos siitä tykkää. Vege on hyvä buumi.
Kohta kesä alkaa,niin kaupat pullistuu uusista makkara ja lihan grillaus resepteistä. Jos niitä ei vielä osaa tehdä.
Kyllä mua vähän huvitti, kun kattelin kaupassa grillipaprikoita, grillitomaatteja, grillimaissia jne. Mielikuva, että nyt myydään tietyille vain lihaa mättäville kasviksia.. sillee vaivihkaa grilli. ;)
Öööh eiköhän suurin osa kaupan tarjonnasta ole edelleenkin eläinperäisiä tuotteita.
Monissa kaupoissa on nykyään vegetuotteille omistettu hylly. Riittää siis, kun kävelee sen ohi silmät kiinni ja sormet korvissa, loppukaupassa voi taas rauhastella ihastella perinteisempiö tuotteita.
Voi kun tästä elämästä on tullu helppoa ja herkullista nykyään! Erityisen iloinen oon herneen käytöstä proteiinina, esimerkiks apetitin crispyt kasvisjauhispihvit on aivan mahtavia! Ja hei, tilattiin just kebabit ja mä sain vöneriä! Se oli niin hyvää! :)
Oon ollu vegaani kymmenisen vuotta.
Ikinä en ole ymmärtänyt sitä miksi jos haluaa syödä kasvisruokaa ok. Niin miksi ihmeessä siitä kasvisruuasta pitää tehdä sitten ns. liharuokia?
Esim. nakit, pihvit, kebab, nyhtöliha?
Tämä on nyt vähän sama juttu kuin homoliitot.
Ei ne kasviksest ole mitenkään pois sinun ruokavalliosta, en ymmärrä miten se voisi häiritä ketään.
Joo ärsyttää ihan sikana. Samoin mua ärsyttää, kun vaatekaupassa myydään eri kokoisia vaatteita! Siis miksi siellä ei voida myydä vain kokoja 38 ja 40?! En mä tarvitse mitään 34 tai 44 vaatteita, hei haloo! Jotain järkeä nyt tähän erilaisuuden tavoitteluun...
Arvaa vaan, onko näihin päiviin asti ärsyttänyt, että kauppojen hyllyt ovat olleet pullollaan liha-, kala- ja kanatuotteita. Nyt ei sitten saisi NIIDEN LISÄKSI olla kasvisvaihtoehtoja. Itseäni ei häiritse liha- ym. vaihtoehdot sinänsä yhtään, jos on tarjolla myös kasvisvaihtoehtoja. Jo on joillakin ihmisillä omanapaisuus huipussaan.
Voin vain kuvitella kuinka ensi vuosikymmenellä naureskellaan näille vegehypetyksille. Noh, kaikkea aikansa kai...