Mikä syöpä mieluiten?
Minkä syöpäsairauden ottaisit mieluiten, jos jokin olisi pakko valita? Itse haluaisin jonkin hyvin huonoennusteisen taudin, kuten haimasyövän. Se tappaa onneksi nopeasti.
Kommentit (13)
Ehkä rintasyöpä, kai siinä olisi paras paranemisennuste.
Vierailija kirjoitti:
Minkä syöpäsairauden ottaisit mieluiten, jos jokin olisi pakko valita? Itse haluaisin jonkin hyvin huonoennusteisen taudin, kuten haimasyövän. Se tappaa onneksi nopeasti.
Rintasyöpä olisi aika korkealla listalla. Nykyhoidoilla ennuste on sangen hyvä ja hoitojen sivuvaikutukset eivät ole niin pahat kuin sisäelimissä olevilla syövillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rintasyöpä olisi aika korkealla listalla. Nykyhoidoilla ennuste on sangen hyvä ja hoitojen sivuvaikutukset eivät ole niin pahat kuin sisäelimissä olevilla syövillä.
Mulla on ollut agressiivinen rintasyöpä. Ensin osaleikkaus, sytostaatit (hiukset lähti, ikenet vuoti verta, silmät vuoti vettä, olin ripulilla ja heikkona, en jaksanut välillä edes kävellä. Sitten rinnan kokopoisto. Biologinen täsmähoito vaarantaa sydämen, sädehoito vaarantaa keuhkot. Käsi ei kunnolla toimi ja turpoilee vaikka pidän puristushihaa ja hanskaa. Nytkin on taas antibiootit päällä, ettei tule verenmyrkytys kun käsi tuppaa sellaista kehittelemään.
Helppoa on aina ne sairaudet, jotka ei osu omalle kohdalle. Moni on joutunut eläkkeelle käden vaivojen vuoksi. Niin ja sehän johtuu siitä, että on kainalo tyhjennetty kun on ollut jo heti niitä etäpesäkkeitä. Ei mitenkään harvinaista.
No jos valita saa niin ottaisin kohdunkaulansyövän.
M
Kilpirauhassyöpä tai basaliooma. Ennuste molemmissa hoidettuna melkein 100 ja hoidot melko helppoja.
Vierailija kirjoitti:
Haima
(Ennuste ehkä kaikkein huonoin...)
Tyvisolusyöpä
Ei lähetä etäpesäkkeitä. Hoitona siis paikallinen leikkaus, jolloin paranee sataprosenttisesti. On myös kivuton ja esteettiset haitat vähäisiä.
Mikä tahansa sisäelinsyöpä veisi nopeasti hautaan. Rinta- ja eturauhassyöpä taas leviää ensin luustoon ja olisi hidasta kituuttamista ja arvailua, miten tässä tulee käymään.
Onko pakko valita jos on jo sairastanut yhden?
En uskalla kommentoida minkään muodon puolesta. Ottaisin kovan ruokarempan käyttöön. Olen jonkin verran harjoitellut nivelpsorin lääkkeettömällä hoidolla.
Esim. syöpä veisi kaikki hedelmät kahdeksi vuodeksi. Samoin sokerin.
Nukkua yrittäsin enemmän mitä nykyään.
Mehupaastoja niinkuin silloin aikaisemmin.
Kolorektaalisyöpä.