Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapailemani mies yritti "pelastaa" minut - mistä luulette tämän kertovan?

Vierailija
22.04.2017 |

Tapailin siis joitain kuukausia miestä, joka ensin vaikutti ihan lupaavalta; meillä oli samankaltaisia kiinnostuksenkohteita ja huumorintaju, juttu luisti. Kunnes sitten mukaan alkoi hiipiä outoa käytöstä parin kuukauden jälkeen.

Minulla on perussairaus, jonka kanssa olen elänyt koko elämäni. Se on hyvässä hoitotasapainossa ja olen erikoissairaanhoidon asiakas tarvittaessa - osaan tosin itse niin hyvin muuttaa lääkitystä/ottaa oireet huomioon muussa elämässä, että harvoin tulee tarvetta. Mies alkoi opastaa minua tämän sairauden suhteen, tarjosi hoitovinkkejä ja ties minkä puoskarin nettisivua, jotta "oppisin lisää asiasta" (suora lainaus). Koko elämän kestänyt sairaus ei varmaankaan ollut tullut tutuksi minulle aiemmin... O_o Sanoin hänelle, että en kaipaa neuvoja, mies ei ottanut kuuleviin korviinsa.

Olen myös harrastanut erästä liikuntalajia vuosia. Mies ei ole harrastanut tätä lajia. Hän alkoi tarjota pyytämättä minulle ohjeita siitä, miten minun tulisi jatkossa liikkua, käytännössä minun olisi pitänyt vaihtaa kokonaan lajia sellaiseen, minkä hän katsoi sopivaksi.

Lisäksi mies kertoi, kuinka oli yrittänyt auttaa aiempaa naisystäväänsä mutta lopetti suhteen, kun tämä ei vain ottanut vastuuta omasta elämästään. Voin tällä kokemuksella vain kuvitella, miten hän on "auttanut" jotain onnetonta yrittämällä muuttaa tämän ihan toimivan elämän.

Koko touhu kuulosti sen verran sekopäiseltä, että lopetin tapailun enempiä selittelemättä. Tulkitsin niin, että mies oli kontrollinhaluinen ja jotenkin päästään vialla ja etsii vaikka väkisin naista, josta voi tehdä projektinsa. Minä en todellakaan ollut se nainen.

Hrrrr, puistattaa koko tapailu. Ja alkuun mies oli aivan normaali.

Mistä mielestänne miehen käytös kertoo? En ole koskaan kohdannut tuollaista, toivottavasti jäi viimeiseen kertaan.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainosta ja aknesta täällä höpöttäneille tiedoksi, että perussairauksia on tyypillisesti reuma, ykköstyypin diabetes, epilepsia, astma, kilpirauhasen liika- tai vajaatoiminta, tietyt neurologiset sairaudet (esim. ms-tauti), tietynlainen sydänvika (esim. pitkä qt-aika tai krooninen sydämen vajaatoiminta) sekä tietyt harvinaisemmat synnynnäiset sairaudet. 

Termi "perussairaus", on suhteellisen laaja käsite ja se kattaa nykyään muitakin sairauksia kuin nuo perinteiset.

Vierailija
62/84 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee tästä kerro minulle sairautesi - inttäjästä yksi näistä nettiasiantuntijoista, jotka lukevat Antti Heikkilän blogia, rokoteinfoa tai Magneettimediaa ja sitten tietävät kaiken sairauksista yms. Ja tietenkin lääketiede on suurta salaliittoa ja vain he toisin ajattelijat tietävät totuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta. Mikä tuo sinun perussairautesi on?

En halua kertoa. Se ei ole mitenkään olennaista enkä muutenkaan kerro tämän enempää - tämä on sen verran tarkka kuvaus jo muutenkin elämästäni. 

Se voisi auttaa selittämään tuon miehen käytöstä.

Jos kyse on vaikkapa kakkostyypin diabeteksesta tai kroonisesta päänsärystä.

Hyvä ystäväni (nainen), on aikalalailla kuvailemasi miehen kaltainen "kummajainen" ja on hän minuakin yrittänyt "valmentaa".

(Kärsin itse kroonisesta päänsärystä, sekä säännöllisestä migreenistä)

Reagoin lähes samoin kuin sinä mutta pysyin yhteydessä häneen ja jatkettiin elämää normaalisti.

Jälkikäteen sitten selvisi, että hän olikin yllättävän hyvin perillä minun vaivastani ja yritti oikeasti vain auttaa.

Hän oli vielä kaiken lisäksi, osittain oikeassa ja sain kuulla tämän neurologin suusta.

Ei vain osannut auttaa oikein tai ilman että olisi vaikuttanut kaistahullulta kontrollifriikiltä.

Jos olet lukenut koko ketjun niin olen kyllä maininnut, että mies pyrki neuvomaan monella eri elämänalueella. Esim. Muka-huono itsetuntoni ja muka-väärä liikuntalaji.

Ap

Sen takia siitä perussairaudesta kysyinkin.

Jos kyse on vaikkapa kakkostyypin diabeteksesta ja käytössä olevana hoitona on vain sokeriarvojen tarkkailu sekä insuliinipiikki.

Meneekö liialliseksi, jos tohtii sanoa, että nyt olisi hyvä vaihtaa ruokavaliota, lisätä liikuntaa/vaihtaa lajia ja lopettaa jotain mikä vain pahentaa tilannetta?

Minusta tuossa ei ole vielä mitään pahaa.

Mistään tuollaisesta ei ollut kyse, mutta kiva kun jalkauduit antamaan esimerkin siitä, mitä tarkoitin tuputtamisella, jossa ei ole mitään järkeä. Siis tosiaan et edes tiedä, mistä sairaudesta on kyse, ja silti annat elämäntapaneuvoja. :,D

Ja btw, keskustelun aiheena EI ollut sairauteni hoito vaan miehen käytös, jos meni ohi.

Ap

Yritänkin tässä ymmärtää, sen miehen käytöstä.

Ja tuota käytöksen ymmärtämistä, helpottaisi kummasti. Mikäli vain tietäisi niitä mahdollisia syitä sille.

Saat haluta toki ihan mitä vain tietoa minusta, mutta mielestänitse olen kertonut asian kannalta oleelliset jutut. Ikävä sinulle, jos koet sen riittämättömäksi, mutta en kerro enempää sairaudestani. Kuten huomaat, kykenen tosiaan rajaamaan tunkeilevia ihmisiä, mistä syystä tuo mainittu mies sai lemput.

Ap

Käytöksen ja tekojen ymmärtämiseksi, pitää ymmärtää niiden motiivi.

On aika turha tulla ihmettelemään jonkun käytöstä, jos ei ole itse valmis ottamaan muiden näkökulmia huomioon tai edes yrittää ymmärtää sen jonkun käytöstä.

Saat toki av-palstan kaltaisiltasi, sympatiat sekä vahvistusta niille omille mielipiteillesi ja ajatuksille.

Mutta saatko niitä todellisia vastauksia?

Tuskin.

Sairausdiagnoosin kertominenko tässä auttaisi "todellisiin vastauksiin"? Se tyydyttäisi kyllä uteliaisuuttasi, mutta ei ole millään tavalla oleellista arvioidessa ap:n tapaaman miehen pätemisen tarvetta.

Ihanan yksinkertaista ajattelua.

Sillä sairausdiagnoosilla, voi tosiaan olla isokin merkitys. Hi-positiivisen/reumapotilaan kohdalla, saa tosiaan olla kaheli jos alkaa sen suuremmin pseudotieteilemään.

Mutta ns. elintasosairaus diagnoosien kanssa, tilanne voi olla toinen ja niitä toimivia hoitokeinoja löytynee varmasti useita.

Eivätkä ne välttämättä kulje käsi kädessä, lääketieteen ammattilaisten yleislinjan kanssa.

Mm. Allergiat, ylipaino, liikuntaelinten ja aineenvaihdunnan sairaudet noin esimerkkeinä.

Edes lääketieteen ammattilaisille, ei ole noihin diagnooseihin sitä yhtä oikeaa vastausta.

Kaiken lisäksi se vaihtoehtojen tieto, on kaikkien ihmisten saatavilla ja kun tuon tiedon yhdistää ylisuuren auttamisen halun kanssa. Niin ei ole kovin vaikea kuvitella "äitimäistä reaktiota" ja toimintaa. (äiti on huolissaan lapsestaan)

Mutta kuten joku tuossa jo sanoikin.

Kyse on todenäköisesti vain, "hyväntahtoisesta idoottista".

Fiksulle ihmiselle ei koskaan tulisi mieleenkään alkaa tuputtamaan sairaalle tietoa siitä sairaudesta vaan netistä luetun tai yhden artikkelin pohjalta. Fiksu ihminen kyselisi ensin, että mitä tietoa se sairas on jo saanut, mitä se tietää jo valmiiksi, mitä kaikkea tietoa lääkärit on antaneet. Sitten se lukisi useita vertaisarvioituja katsauksia siitä sairaudesta, pitäisi lähdekritiikin tiiviisti mielessä, ja pohtisi, onko lukemassaan oikeasti jotain UUTTA ja LUOTETTAVAA tietoa siihen nähden mitä se sairas on jo saanut sairaudestaan kuulla lääkäreiltä ja lukea itse tieteellisistä lehdistä. Ja tämäkin vasta silloin, jos se sairas oikeasti jotenkin vihjaisi, että kaipaa uutta tietoa sairaudestaan, tai että sairaus on jotenkin huonossa hoitotasapainossa.

Sen sijaan ap kertoi, että hänen sairaus on hyvässä hoitotasapainossa. 

Noniin nyt ollaankin jo aika lähellä sitä yhteismmärrystä.

Ollaan jo päästy niiden tekojen ja sanojen motiiveista yhteisymmärrykseen.

(Hölmö haluaa vain auttaa)

Miksi siis alunperin pitää hyökätä tuon hölmön kimppuun ja lynkata hänet täysin. Ennenkuin edes kysytään "miksi hän tekee näin"?

Sitä toimintaa voi kritisoida, kun tiedetään se motiivi.

Siitä sitten päästään sen diagnoosin merkitykseen.

Kyse voi hyvinkin olla diagnoosista, josta voi myös parantua. Eikä sitä välttämättä tarvitse vain pitää kontrollissa.

Esim. Ylipainon hoito+siitä johtuvat vaikeatkin (sairaalahoitoa) vaativat komplikaatiot.

Onko todellinen ratkaisu oikeasti "älä nyt ainakaan enempää liho" eli ns. Hoitotasapaino. Vai onko se ratkaisu kuitenkin, "laihduta vitun läski" ja kaikki vaivasi poistuvat. Etkä enää tarvitse hoitoa.

Miten joku voi olla niin pihalla kuin tämä lainaamani ihminen ketjun aiheesta, sisällöstä ja ylipäätään mistään? 

Hänen päämäärä ei edes ole osallistua tämän ketjun aihetta koskevaan keskusteluun, vaan hän yrittää vaan käyttää tilaisuuden hyväkseen viljelemällä ylipainon vastaisia ajatuksia. 

Väärin.

Se ylipaino+komplikaatiot, on vain hyvä esimerkki helppohoitoisesta "perussairaudesta" ja sen tarkoitus on korostaa sen diagnoosin merkitystä.

Jos kyse tosiaan on itseaiheutetusta perussairaudesta, joka on mahdollisesti kokonaan poistettavissa.

Ei tuo ap:n kohtaama mies ansaitse juurikaan mitään negatiivista osakseen.

Ainoa rikos on yrittää auttaa ihmistä, jota ei kiinnosta oikeasti hoitaa itseään ja ainoastaan ap:n on silloin syytä katsoa peiliin.

Mutta jos kyse olisi reumasta tai vaikkapa pitkällä olevasta AIDS:sta.

Noh, silloin mies olisi vain ... ja on syytäkin pysyä kaukana.

Mutta ilman sitä diagnoosia. On mahdoton oikeasti päätellä mitään muuta kuin, että ap ei halua apua ja että mies tahtoi hänelle hyvää mutta teki sen "väärällä tavalla".

Oletko sinä kenties se ap:n (ex)deitti :D ??

Tuskin, koska olen itsekin nainen.

Mene pois jankuttamasta.

Vierailija
64/84 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti voi olla, että tällaisella 'auttajalla' on itsellään ongelmia ja niiden ratkaisemisen sijaan hän yrittää 'auttaa' muita. Jos toisella on omat toimivat systeeminsä elämänsä kannalta ei siihen paljoa auta, jos joku 'kaappaa' toisen elämänhallinnan. Usein myös kyseenalaistaen henkilön itsensä tiedon vaikkapa itsestään ja oman fysiologiansa toiminnasta. Itselleni tuputettu pienemmässä mittakaavassa kalaöljyjä, kun kärsin helposti nenäverenvuodoista ja on heikko veren hyytyminen. Noissa nimenomaan kielletään silloin kalaöljyn käyttö. "Sut on vaan peloteltu verenvuodolla. " Ei kiitos, en mielelläni halua verenvuotoja.

Mutta tuo elämänhallinnan vieminen johtaisi siihen, että ihminen olisi kuin aivoton robotti, joka tottelee vailla omaa harkintakykyä toisen neuvoja. Ja loppujen lopuksi ihmisen täytyy itse elää ja päättää omasta elämästään. Itse koin elämänhallintaani puuttumisen (monella muullakin tapaa kuin esimerkki) sotkevan omaa elämääni. Tullaan väkisin neuvomaan ja sitten ei edes uskota toisen kokemusta omista kyvyistä tai voimista. Lisäksi kun siihen liittyy parjausta lähes kaikesta mitä tekee ja ehkä kyseessä on vain henkilön oman itsensä paremmaksi tunteminen mollaamalla muita. Varsinkin jos hänen oma elämänhallintansa on täysin kaaoksessa.

Työkkärin kursseilla on myös kouluttajina tällaisia henkilöitä, joiden oma elämä vaikuttaa olevan täysin sotkussa ja sen sijaan he haluavat paapoa muita ihmisiä.

Vierailija
65/84 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua kertoa. Se ei ole mitenkään olennaista enkä muutenkaan kerro tämän enempää - tämä on sen verran tarkka kuvaus jo muutenkin elämästäni. 

Hyvä ystäväni (nainen), on aikalalailla kuvailemasi miehen kaltainen "kummajainen" ja on hän minuakin yrittänyt "valmentaa".

Reagoin lähes samoin kuin sinä mutta pysyin yhteydessä häneen ja jatkettiin elämää normaalisti.

Jälkikäteen sitten selvisi, että hän olikin yllättävän hyvin perillä minun vaivastani ja yritti oikeasti vain auttaa.

Hän oli vielä kaiken lisäksi, osittain oikeassa ja sain kuulla tämän neurologin suusta.

Ei vain osannut auttaa oikein tai ilman että olisi vaikuttanut kaistahullulta kontrollifriikiltä.

Jos olet lukenut koko ketjun niin olen kyllä maininnut, että mies pyrki neuvomaan monella eri elämänalueella. Esim. Muka-huono itsetuntoni ja muka-väärä liikuntalaji.

Ap

Jos kyse on vaikkapa kakkostyypin diabeteksesta ja käytössä olevana hoitona on vain sokeriarvojen tarkkailu sekä insuliinipiikki.

Meneekö liialliseksi, jos tohtii sanoa, että nyt olisi hyvä vaihtaa ruokavaliota, lisätä liikuntaa/vaihtaa lajia ja lopettaa jotain mikä vain pahentaa tilannetta?

Mistään tuollaisesta ei ollut kyse, mutta kiva kun jalkauduit antamaan esimerkin siitä, mitä tarkoitin tuputtamisella, jossa ei ole mitään järkeä. Siis tosiaan et edes tiedä, mistä sairaudesta on kyse, ja silti annat elämäntapaneuvoja. :,D

Ja btw, keskustelun aiheena EI ollut sairauteni hoito vaan miehen käytös, jos meni ohi.

Ap

Ja tuota käytöksen ymmärtämistä, helpottaisi kummasti. Mikäli vain tietäisi niitä mahdollisia syitä sille.

Saat haluta toki ihan mitä vain tietoa minusta, mutta mielestänitse olen kertonut asian kannalta oleelliset jutut. Ikävä sinulle, jos koet sen riittämättömäksi, mutta en kerro enempää sairaudestani. Kuten huomaat, kykenen tosiaan rajaamaan tunkeilevia ihmisiä, mistä syystä tuo mainittu mies sai lemput.

Ap

On aika turha tulla ihmettelemään jonkun käytöstä, jos ei ole itse valmis ottamaan muiden näkökulmia huomioon tai edes yrittää ymmärtää sen jonkun käytöstä.

Saat toki av-palstan kaltaisiltasi, sympatiat sekä vahvistusta niille omille mielipiteillesi ja ajatuksille.

Tuskin.

Sairausdiagnoosin kertominenko tässä auttaisi "todellisiin vastauksiin"? Se tyydyttäisi kyllä uteliaisuuttasi, mutta ei ole millään tavalla oleellista arvioidessa ap:n tapaaman miehen pätemisen tarvetta.

Sillä sairausdiagnoosilla, voi tosiaan olla isokin merkitys. Hi-positiivisen/reumapotilaan kohdalla, saa tosiaan olla kaheli jos alkaa sen suuremmin pseudotieteilemään.

Mutta ns. elintasosairaus diagnoosien kanssa, tilanne voi olla toinen ja niitä toimivia hoitokeinoja löytynee varmasti useita.

Eivätkä ne välttämättä kulje käsi kädessä, lääketieteen ammattilaisten yleislinjan kanssa.

Mm. Allergiat, ylipaino, liikuntaelinten ja aineenvaihdunnan sairaudet noin esimerkkeinä.

Edes lääketieteen ammattilaisille, ei ole noihin diagnooseihin sitä yhtä oikeaa vastausta.

Kaiken lisäksi se vaihtoehtojen tieto, on kaikkien ihmisten saatavilla ja kun tuon tiedon yhdistää ylisuuren auttamisen halun kanssa. Niin ei ole kovin vaikea kuvitella "äitimäistä reaktiota" ja toimintaa. (äiti on huolissaan lapsestaan)

Mistä lähin ylipaino on luokiteltu sairaudeksi? Se voi toki johtua sairaudesta ja aiheuttaa sairauksia, mutta ei kai se itsessään mikään diagnoosi ole.

Vierailija
66/84 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti voi olla, että tällaisella 'auttajalla' on itsellään ongelmia ja niiden ratkaisemisen sijaan hän yrittää 'auttaa' muita. Jos toisella on omat toimivat systeeminsä elämänsä kannalta ei siihen paljoa auta, jos joku 'kaappaa' toisen elämänhallinnan. Usein myös kyseenalaistaen henkilön itsensä tiedon vaikkapa itsestään ja oman fysiologiansa toiminnasta. Itselleni tuputettu pienemmässä mittakaavassa kalaöljyjä, kun kärsin helposti nenäverenvuodoista ja on heikko veren hyytyminen. Noissa nimenomaan kielletään silloin kalaöljyn käyttö. "Sut on vaan peloteltu verenvuodolla. " Ei kiitos, en mielelläni halua verenvuotoja.

Mutta tuo elämänhallinnan vieminen johtaisi siihen, että ihminen olisi kuin aivoton robotti, joka tottelee vailla omaa harkintakykyä toisen neuvoja. Ja loppujen lopuksi ihmisen täytyy itse elää ja päättää omasta elämästään. Itse koin elämänhallintaani puuttumisen (monella muullakin tapaa kuin esimerkki) sotkevan omaa elämääni. Tullaan väkisin neuvomaan ja sitten ei edes uskota toisen kokemusta omista kyvyistä tai voimista. Lisäksi kun siihen liittyy parjausta lähes kaikesta mitä tekee ja ehkä kyseessä on vain henkilön oman itsensä paremmaksi tunteminen mollaamalla muita. Varsinkin jos hänen oma elämänhallintansa on täysin kaaoksessa.

Työkkärin kursseilla on myös kouluttajina tällaisia henkilöitä, joiden oma elämä vaikuttaa olevan täysin sotkussa ja sen sijaan he haluavat paapoa muita ihmisiä.

Tämä on aika tyypillistä läheisriippuvaisilla.

Ei huolehdita itsestä ja omista asioista, mutta huolehditaan hieveällä innolla muista vaikka he kuinka tiukasti kieltäisivät.

Kirjoitin jo aiemmin läheisriippuvaisesta äidistäni. Hän on oikein malliesimerkki. Sairastaa reumaa ja on sairaalloisen ylipainoinen (bmi>45). Laiminlyö oman hoitonsa ja syö mitä sattuu. Ja samalla yrittää kontrolloida ja säätää muiden elämää. Suuttuu sitten kun apua ei haluta.

Parisuhteet hänelle ovat aina olleet surkeita auttamissuhteita. Bongaa mukaansa pahimmat juopot ja yrittää heitä sitten hoitaa terveiksi. Kertaakaan ei ole onnistunut mutta se ei estä yrittämästä aina uuden juopon kanssa.

Tähän kuvioon kuuluu se, että kun juoppo ei raitistu niin siitä sitten suututaan verisesti ja etsitään seuraava autettava juoppo 😞

Vierailija
67/84 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANOREXIA NERVOSA? mies yritti sinua saada lopettamaan pakonomainen maratooniuoksu? tai baletti/aerobic tms? johonkin muuhun?

oisit kuunnellu

Vierailija
68/84 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan mieleen entinen työkaverini, entisellä työpaikallani. Noin neljäkymppinen mies. Kun hän oli töissä, kaikki piti tehdä juuri sillä tavalla kuin hän halusi. Jos ei tehnyt, tuli huutoa. Joka ikinen meistä kävi valittamassa tästä tyypistä pomolle, mitä sanoi pomo? "No se nyt vaan on tollanen". Luulen, että pomo ei halunnut erottaa häntä vain siksi, että hän osasi puhua sujuvasti montaa eri kieltä, eli hyödyllinen firmalle.

Lopulta lähdin itse, päätökseeni vaikutti toki moni muukin tekijä. Kyseessä oli yksityisen henkilön omistama ravintola. Surkein työpaikka, missä olen koskaan ollut.

Vierailija
69/84 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Tuskin.

Fiksulle ihmiselle ei koskaan tulisi mieleenkään alkaa tuputtamaan sairaalle tietoa siitä sairaudesta vaan netistä luetun tai yhden artikkelin pohjalta. Fiksu ihminen kyselisi ensin, että mitä tietoa se sairas on jo saanut, mitä se tietää jo valmiiksi, mitä kaikkea tietoa lääkärit on antaneet. Sitten se lukisi useita vertaisarvioituja katsauksia siitä sairaudesta, pitäisi lähdekritiikin tiiviisti mielessä, ja pohtisi, onko lukemassaan oikeasti jotain UUTTA ja LUOTETTAVAA tietoa siihen nähden mitä se sairas on jo saanut sairaudestaan kuulla lääkäreiltä ja lukea itse tieteellisistä lehdistä. Ja tämäkin vasta silloin, jos se sairas oikeasti jotenkin vihjaisi, että kaipaa uutta tietoa sairaudestaan, tai että sairaus on jotenkin huonossa hoitotasapainossa.

Sen sijaan ap kertoi, että hänen sairaus on hyvässä hoitotasapainossa. 

Noniin nyt ollaankin jo aika lähellä sitä yhteismmärrystä.

Ollaan jo päästy niiden tekojen ja sanojen motiiveista yhteisymmärrykseen.

(Hölmö haluaa vain auttaa)

Miksi siis alunperin pitää hyökätä tuon hölmön kimppuun ja lynkata hänet täysin. Ennenkuin edes kysytään "miksi hän tekee näin"?

Sitä toimintaa voi kritisoida, kun tiedetään se motiivi.

Siitä sitten päästään sen diagnoosin merkitykseen.

Kyse voi hyvinkin olla diagnoosista, josta voi myös parantua. Eikä sitä välttämättä tarvitse vain pitää kontrollissa.

Esim. Ylipainon hoito+siitä johtuvat vaikeatkin (sairaalahoitoa) vaativat komplikaatiot.

Onko todellinen ratkaisu oikeasti "älä nyt ainakaan enempää liho" eli ns. Hoitotasapaino. Vai onko se ratkaisu kuitenkin, "laihduta vitun läski" ja kaikki vaivasi poistuvat. Etkä enää tarvitse hoitoa.

Mä jo hetken kuvittelin sulla olevan edes jotain hyvin pientä järkeä jutuissasi. Mutta toi sun viimeinen aivopierusi oli jo sitä luokkaa, ettei voi muuta kuin todeta sun olevan megaluokan ääliö, jolla todella ei ole mitään tietoa mistään.

Yritä nyt ensin vaikka oikeasti perehtyä painonpudotuksen ja painonhallinnan perusteisiin, ennen kuin alat ketään ohjeistamaan.

Vierailija
70/84 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen yhen tommosen tyypin, oli mun entinen työkaveri. Jotain aika narsistisia piirteitä kyseisessä tyypissä. Ylläri ylläri nyt onkin johtotason tehtävissä, kuten useat narsistit.

Sinä itse heittelet narsistikorttia nyt aika löyhin perustein... :-D

Vierailija
71/84 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
72/84 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen keskustelu. Ap yrittää saada vinkkejä mikä tuota deittailemaansa neuvojaa vaivaa. Joku hörhö haluaa välttämättä tietää mikä ap:n sairaus on ja syyttää sitä ylipainosta. Ja muut kertoo kohtaamistaan narsisteista.

Ap, luulen, että neuvojalla oli itsetunnon kanssa vähintään ongelmia. Saattoi olla vakavampiakin ongelmia, hyvä kun pääsit eroon. Ärsyttävä oli ainakin.

Hörhö ylipaino on tuskin vaikea lapsuudesta asti ollut sairaus, jossa hoitotasapaino kunnossa. Ota vaikka ruokasoodaa, helpottamaan oloa.

Vierailija
73/84 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli asiaton, kun jatkoi neuvojensa tuputtamista, kun olit ilmaissut, että et niitä halua. Hänen olisi pitänyt lopettaa se.

Mutta vähintään yhtä asiatonta on mielestäni tämä sinun tarpeesi saada selville, mikä miestä vaivaa. Miksi et voi antaa asian vain olla? Miksi se ei riitä sinulle, että käytös ei vain ollut ok? Sinä et tunne miehen taustoja eikä mekään sen paremmin. Etkä edes halua kertoa kaikkea, mikä saattaisi olla oleellista, jos yrittäisimme sinun kanssa ymmärtää häntä paremmin. Ihan turha lähteä arvuuttelemaan mitään. Sinä ja muut narsistiveikkailijat ym. syyllistytte wannabepsykiatrin leikkimiseen... Miten oikeastaan eroat ex-deitistäsi? ;-)

Vierailija
74/84 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen keskustelu. Ap yrittää saada vinkkejä mikä tuota deittailemaansa neuvojaa vaivaa. Joku hörhö haluaa välttämättä tietää mikä ap:n sairaus on ja syyttää sitä ylipainosta. Ja muut kertoo kohtaamistaan narsisteista.

Ap, luulen, että neuvojalla oli itsetunnon kanssa vähintään ongelmia. Saattoi olla vakavampiakin ongelmia, hyvä kun pääsit eroon. Ärsyttävä oli ainakin.

Hörhö ylipaino on tuskin vaikea lapsuudesta asti ollut sairaus, jossa hoitotasapaino kunnossa. Ota vaikka ruokasoodaa, helpottamaan oloa.

Jep, mielenkiintoinen ketju ja kiva että niin moni kertoi kokemuksistaan, kiitos siitä. :)

Nämä muutamat, joiden mielestä asiasta ei saisi edes puhua, antavat ihan mielenkiintoisen ikkunan aika, eh, jännästi (ja ehkä jopa ex-deitin kanssa samalla tavoin ajattelevan) mielenmaisemaaan. Ylläoleva kirjoittaja on keksinyt ihan itse, että olisin väittänyt eksää narsistiksi ja aiempi jankkaaja epäili minun olevan ylipainoinen. Joo, syntymästä asti jatkunut, omista elintavoista johtuva ylipaino, jota hoidetaan erikoissairaanhoidossa, makes sense. :D

Se on ihan sama, mitä ja miten paljon tietoa jakaisin täällä itsestäni - aina löytyisi joku (trolli) syyttämään minua siitä, että en kuunnellut itseoppinutta gurua ja siksi olen (täytä tähän haluamasi asia). Ne, jotka haluavat keskustella aiheesta, tekevät sen, loput 1-2 keskustelijaa sitten joutuvat pettymään, kun eivät pääse ruotimaan ap:nterveydentilaa/kengännumeroa/äitisuhdetta/mitä ikinä keksivätkin ketjusta riippuen.

ap

Vierailija
75/84 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti olen tavannut vastaavanlaisen miehen, pikkuveljeni rasittavan kaverin, jonka suhtautuminen naisiin on todella outo. Yrittää kans aina ohjeistaa naisia (mm. minua), saada meitä parantamaan tapamme ja "kunnioittamaan itseämme". Onneksi se outous huokuu hänestä, naiset osaa varoa ja tällä tyypillä ei ikinä olekaan ollut tyttöystävää.

Hyvä kun pääsit karkuun AP!

Nyt kun mainitsit, mies otti tämänkin esiin. Hänen mielestään en "uskalla"postata someen kuvia itsestäni, koska mulla on huono itsetunto. Lisäksi olin kaverin postaamassa kuvassa vakavan näköinen, mikä kertoi siitä, että en ole sinut ulkonäköni kanssa. Ööööh joo. :,D En postaile someen edelleenkään, koska ei huvita, varmaan mies mahdollisesti stalkatessaan katsoo niiden muiden kuvien kertovan huonosta itsetunnostani. :D

ap

Boldatun piti olla "en postaile someen edelleenkään kuvia itsestäni". 

Facebook-tilini ja ig on tosiaan täynnä kaikkea muuta kuin naamaani, mikä tosiaan kertoo siitä, että en pidä itsestäni. :D

ap

Täynnä perseen kuvia ja tissejä?

Vierailija
76/84 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, mielenkiintoinen ketju ja kiva että niin moni kertoi kokemuksistaan, kiitos siitä. :)

Nämä muutamat, joiden mielestä asiasta ei saisi edes puhua, antavat ihan mielenkiintoisen ikkunan aika, eh, jännästi (ja ehkä jopa ex-deitin kanssa samalla tavoin ajattelevan) mielenmaisemaaan. Ylläoleva kirjoittaja on keksinyt ihan itse, että olisin väittänyt eksää narsistiksi ja aiempi jankkaaja epäili minun olevan ylipainoinen. Joo, syntymästä asti jatkunut, omista elintavoista johtuva ylipaino, jota hoidetaan erikoissairaanhoidossa, makes sense. :D

Se on ihan sama, mitä ja miten paljon tietoa jakaisin täällä itsestäni - aina löytyisi joku (trolli) syyttämään minua siitä, että en kuunnellut itseoppinutta gurua ja siksi olen (täytä tähän haluamasi asia). Ne, jotka haluavat keskustella aiheesta, tekevät sen, loput 1-2 keskustelijaa sitten joutuvat pettymään, kun eivät pääse ruotimaan ap:nterveydentilaa/kengännumeroa/äitisuhdetta/mitä ikinä keksivätkin ketjusta riippuen.

ap

Sinulla on joku mielen sairaus.

Vierailija
77/84 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti olen tavannut vastaavanlaisen miehen, pikkuveljeni rasittavan kaverin, jonka suhtautuminen naisiin on todella outo. Yrittää kans aina ohjeistaa naisia (mm. minua), saada meitä parantamaan tapamme ja "kunnioittamaan itseämme". Onneksi se outous huokuu hänestä, naiset osaa varoa ja tällä tyypillä ei ikinä olekaan ollut tyttöystävää.

Hyvä kun pääsit karkuun AP!

Nyt kun mainitsit, mies otti tämänkin esiin. Hänen mielestään en "uskalla"postata someen kuvia itsestäni, koska mulla on huono itsetunto. Lisäksi olin kaverin postaamassa kuvassa vakavan näköinen, mikä kertoi siitä, että en ole sinut ulkonäköni kanssa. Ööööh joo. :,D En postaile someen edelleenkään, koska ei huvita, varmaan mies mahdollisesti stalkatessaan katsoo niiden muiden kuvien kertovan huonosta itsetunnostani. :D

ap

Boldatun piti olla "en postaile someen edelleenkään kuvia itsestäni". 

Facebook-tilini ja ig on tosiaan täynnä kaikkea muuta kuin naamaani, mikä tosiaan kertoo siitä, että en pidä itsestäni. :D

ap

Täynnä perseen kuvia ja tissejä?

Tosiaan en postaile kuvia itsestäni, mutta postailisin jotain random perse- ja tissikuvia? Ei  nyt oikein lähde tämä provosointi. :,D 

Mutta kiva kun nostit ketjua, joku aiheesta keskusteluun kykenevä saattaa bongata sen. :)

ap

Vierailija
78/84 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, tää ratkesi. AP kärsii dementiasta ja harrastaa suunnistamista.

Vierailija
79/84 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
80/84 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi selvästi jonkun, jota pompotella. Epäilemättä etsii edelleen. Olisi kiva tietää, missä päin Suomea. O_o