Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mieslääkärit ovat haluttuja mutta miessairaanhoitaja/lähäri on vähemmän haluttu?

Vierailija
22.04.2017 |

Olen mies ja sairaanhoitaja ja helkutin hyvä työssäni. Eriarvoisuus tuntuu pahalta. :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä mistä olet saanut tuollaisen kuvan mutta yleensähän osastoille oikein kiljuen otetaan edes yksi mieshoitaja jos vain saadaan.

t. naishoitaja

Vierailija
2/18 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet selvästi tyhmä kuten sisarhentovalkoisilla on tapana. En ymmärrä, mitä kysyit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

status

Vierailija
4/18 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan ne naislääkäritkin paljon halutumpia kuin lähärit. Älykkyys ja raha houkuttelee.

Vierailija
5/18 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehet omaavat suuremman älykkyyskapasiteetin kuin naiset joten lähäri/sairaanhoitajamies on alisuoriutuja.

Vierailija
6/18 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko surkeampaa statusta miehellä olla kuin lähihoitaja? Työtönkin on parempi. 

Sairaanhoitaja on tietysti jo ylempänä, mutta sekin mielletään naismaiseksi ammatiksi ja siksi ei saa naisia jonoksi asti ovelle. 

Oletan, että tarkoitit pariutumista etkä työpaikalle "haluamista". 

Vierailija
7/18 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks lääkäri on ylipäätänsä arvostetumpi kuin ins., DI, tradenomi, KTM, OTM, arkkitehti, poliisi,.... hmm? Oiskohan vaikka se, että lääkikseen ei yleensä mennä ekalla yrittämällä, lääkis kestää pitkään+erikoistuminen, tienaavat ihan vitusti ja pelastavat ihmisiä mitä toki tekee moni muukin ammattilainen.

Vierailija
8/18 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naisten pariutumista ohjaa hypergamia.

Vierailija
9/18 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä mistä olet saanut tuollaisen kuvan mutta yleensähän osastoille oikein kiljuen otetaan edes yksi mieshoitaja jos vain saadaan.

t. naishoitaja

Deittimarkkinoilla...ei töissä. Naiset haluavat kiljuen miehen, joka on lääkäri mutta mieshoitajaa kumppanina vähätellään.

Vierailija
10/18 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämäkin liittyvät perinteisiin näkemyksiin miehistä ja miehen rooleista. Mm tällaisia näkemyksiä feministit haluavat purkaa, mutta yleensä silti tällaisista asioista harmistuvat miehet syyttävät feministejä milloin mistäkin. Varmaan siis tästäkin ilmiöstä.

Vierailija
11/18 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin minä ottaisin mieslähärin/hoitsun kuin vaikkapa putkimiehen. Minulle tärkeää on auttaa apuatarvitsevia ja olisi hienoa, jos mieheni jakaisi saman intohimon. Lähäri, hoitsu ja lääkäri ovat samalla viivalla.

Vierailija
12/18 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten on niitä naisia, jotka ei kertakaikkiaan voi mennä mies gynekologille, kun on niin kauheaa. Siinä vaiheessa, kun joutuu sairaalan naistentautien polille, ei taatusti enää esim. syöpäpotilaana mieti, onko sinulla siinä mieslääkäri vai ei, hoito on tärkein. Tosin oma gynekologini on ollutkin mies.

Vierailija
13/18 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ja status. Siinä se. Rumempikin mies muuttuu heti halutuksi jos näitä kahta löytyy

Vierailija
14/18 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä niin haluaisin, että miesläähäri huohottaisi korvaani ja kuiskisi pikkutuhmia...

Vierailija
15/18 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verrattuna muihin amk/duunari/tavisammattien edustajiin, mieshoitsu tuskin on mitenkään radikaalisti epätoivotumpi puoliso. Mutta jos vertaa lääkäreihin, tottakai älykäs, hyvätuloinen ja kunnianhimoinen mies on korkeammalla "rankingissa".

Sairaanhoitajaksi pääsee kuka vaan normaaliälyllä varustettu, palkkaus on kehno eikä tule iän&kokemuksen myötä juurikaan nousemaan. Olen itse sairaanhoitajanainen enkä pidä mieskollegoitani mitenkään erityisen puoleensavetävinä. Ehkä olen hieman golddigger, mutta tottakai lääkärimiesten älykkyys ja varakkuus ovat naisiin vetoavia asioita.

Vierailija
16/18 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosielämässä hoitajana miehille on kuitenkin kysyntää, tosin niin on kyllä aika hyvin naisillekin. Lääkärit on kysyttyjä sukupuolesta riippumatta, sillä lääkäreistä on suuri pula moninpaikoin. En ole huomannut vähättelyä sukupuoleni perusteella, enkä kokenut työtäni naismaiseksi, taikka että naispuoliset työkaverinin suhtautuisivat minuun jotenkin oudosti. Hyvin on mennyt ja tulee menemään.

Mitä tulee statukseen, niin en ole koskaan ollut kiinnostunut tuonkaltaisista asioita. Se on totta, että en ole kovinkaan kunnianhimoinen, tai poikkeuksellisen älykän, mutta harva meistä lähihoitajista on muutenkaan. Pidän kuitenkin työstäni ja olen siihen tällä hetkellä ihan tyytyväinen. Ylipäätään se on hienoa, että on töitä. Suurinosa kavereistani ovat työttömänä tai pätkätyöputkessa, koska miehille perinteisesti maistuvat hommat on melko vähissä ainakin täällä päin suomea.

Jos joku on sitä mieltä, että on parempi olla työtön kuin mieshoitaja, niin saa vapaasti olla. Itse olen kuitenkin vahvasti eri mieltä. Lähärin työ on kohtalaisen raskasta ja mieshoitaja voi tuoda omat vahvuutensa työyhteisöön. Uskon, että mieshoitajat ovat hyvinkin kysyttyjä, kunhan hoitavat duuninsa edes siinä määrin keskivertoisesti, kuin kuka tahansa naispuolinen lähihoitaja. Huonot työntekijät eivät ole mihinkään duuniin tervetulleita.

Vierailija
17/18 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava aihe.

Itse myös lähihoitajamiehenä olen huomannut että pariutumisessa asia on negatiivinen juttu.

Melkein joka kerta nainen näyttää masentuvan välittömästi treffeillä kun kerron olevani lähihoitaja.

Kuten joku tuolla aikaisemmin mainitsikin niin kyllähän tämä ammatti on miehellä varmaan se epätoivotuin koska on ns. naisellinen ja matalasti palkattu ammatti.

Vierailija
18/18 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän